SINDIKAT strojovođa Hrvatske na današnjoj se konferenciji za medije suprotstavio tvrdnji Hrvatskih željeznica o tomu da je signalizacija funkcionirala u noći teške nesreće koja se dogodila između Okučana i Novske.
Podsjetimo, udar putničkog u zaustavljeni teretni vlak kod Rajića, završio je smrću trojice - jednog maloljetnika i dvojice djelatnika HŽ-a (strojovođe i konduktera).
- Oko tri-četiri kilometra oko Okučana postoji smanjena brzina zbog stanja infrastrukture. Postavljen je znak koji upućuje strojovođu na smanjenu brzinu. Da biste prošli pored žutog signala, morate stisnuti jednu tipku, a da biste prošli pored crvenog, imate „vožnju po nalogu. Da su signali bili ispravni – u situaciji kada je teretni vlak zaustavljen iz nekog razloga – putnički vlak izlazi na zeleno iz Okučana, prolazi vožnju, prolazi žuti signal, da preleti slučajno signal i crveno, kreće automatsko kočenje. Ovo je neoborivi zapis što se dogodilo, a to je uređaj koji se nalazi u svakom vlaku. Stvarna situacija je ovakva: to je kvar signalizacije i to je registrirano na uređaju. - kazao je danas Dalibor Petković, dopredsjednik Sindikata.
Policiji zamjera što nije našla nalog da strojovođa prođe na crveno. Tvrdi kako ga je strojovođa definitivno imao.
- Teretni vlak izašao je na nalog iz Okučana jer već 5 dana ne radi signalizacija. Vlakovi već danima ulaze i izlaze na crveno. Procedura kaže da, ako vlak ide i prijeti nesreća, mora se isključiti napon, imali su vremena za to. Zašto nije pokrenuta procedura ‘zaustavite sve vlakove’? Zašto nije upućen poziv strojovođi RDU-om? Proći crveno 100 na sat je kao da dođete na semafor, s desne strane vidite šleper ali vi idete – to je suicid. Strojovođa je upravljao vlakom po proceduri ‘kolodvorski razmak’ jer je vozio 100 km na sat, a dozvoljeno je 120 km na sat, posluživao je ‘vožnju po nalogu’. Zašto je vlak otpremljen na prugu na kojoj se nalazi drugi vlak, a svi su signali u kvaru? - pitao se danas Petković, a sve je prenosila N1 televizija.
Novinari su izračunali kako je prometnik u Okučanima i Novskoj imao 13 minuta da zaustavi vlak te time spriječi tragediju.
- Najnoviji
- Najstariji
-
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona. -
stjepan96512.09.2022. u 18:04
Da, važno je. Na sindikat nemam zamjerke. Mora štititi svoje radnike. Živi od članarina istih.
-
stjepan96512.09.2022. u 17:59
OK, ako je to uredno , onda je sve u redu. Samo onda treba treba mjenjati pravilo koje je vjerojatno izmišljeno bez ikakvog smisla. Strojovođa može dok upravlja vlakom igrati bele s društvom, ništa ne insinuiram, samo pitam. Zašto nitko... Prikaži sveko ne postavlja to pitanje?? Je li moglo to što su dvije osobe ometale strojovođu u njegovu poslu moglo, ponavljam, MOGLO, dovesti do njegova propusta i do nesreće??!!
-
stjepan96512.09.2022. u 17:35
Znam kako je u ovoj tragediji neumjesno ali ipak ću postaviti i slijedeće pitanje. Je li sedamnaestogodišnji putnik iao kartu za ovu vožnju?! Tata mu je kondukter u HŽ (možda se onda članovi obitelji mogu besplatno voziti) . Ako je... Prikaži sve tako propisano onda OK. Ipak da je tata član HDZ-a onda bi o tome brujali svi mediji (posebno ovaj na kojem pišem)!! Možda se varam?! Još jednom sućut obiteljima!!!!!
-
stjepan96512.09.2022. u 16:56
Najprije sućut obiteljima poginulih. To je nenadoknadivo!!! ipak, zašto nitko ne postavlja pitanje, zašto su u kabini sa strojovođom bile dvije osobe koje tamo nisu smjele biti???!!! Možda, ponavljam,MOŽDA, su ga baš oni omeli u obavljanju posla???!!! Zato sa strojovođom... Prikaži sve i samo iz tog razloga on treba biti sam na svom radnom mjestu!!! Nisam siguran. Možda griješim?! Ispravite me. Još jednom sućut obiteljima poginulih!!!!! O mrtvima sve najbolje. Ipak bez politizacije!!!
-