OKUČANI - Općina Okučani u rujnu je postala veliko gradilište na kojem je počela obnova željezničke dionice Okučani-Novska duge 22 kilometra. Podsjetimo, rekonstrukcija pruge Okučani-Novska projekt je vrijedan 40 milijuna eura, 85 posto financiran iz IPA fonda, a 15 posto iz državnog proračuna.
Salcef Construzioni Edili e Ferroviarie S.p.A. talijanska je tvrtka s kojom su Hrvatskeželjeznice potpisale ugovor od 25,7 milijuna kuna za radove na kolosijeku te građevinskim i elektrotehničkim postrojenjima. Nadzor nad radovima obavlja njemački DB International za 1,56 milijuna eura, koji će raditi u konzorciju s hrvatskom Granovom. Za modernizaciju signalno-sigurnosnih i telekomunikacijskih uređaja, vrijednih 8,5 milijuna eura, zadužena je talijanska tvrtka Bombardier. Obnova i modernizacija trase trebali bi biti gotovi do kraja 2014. godine. Budući da je dio X. paneuropskog koridora, obnova željezničke dionice Okučani-Novska važna je za prometni, ali i gospodarski razvoj općine.
Zaposleni hrvatski radnici
Rekonstrukcija željezničke dionice (već) je pridonijela boljitku gospodarske situacije u općini s obzirom na to da je talijanski Salcef zaposlio osobe koje žive u Okučanima i okolici. Iz Kamen-Sirača i Kamen- Psunja dnevno na gradilište stiže po 2.500 kubika sitnog i krupnog materijala što znači da Salcef koristi i "domaći" tucanik, pijesak išljunak.
- Za općinu puno znači kad četrdesetak njenih stanovnika dobije plaću. Za naše ugostiteljske obrte značajno je što inozemni radnici borave i objeduju u općini. Autoprijevoznici koji imaju kamione surađuju s Kamen-Psunjem i dovoze materijal na kolodvor. Okučani su posljednjih mjeseci svakako živnuli, rekao je Aca Vidaković, načelnik općine i dodao kako su poslovni odnosi sa Salcefom korektni.
- Već smo radili na projektu pruge Vinkovci-Tovarnik-državna granica i drago nam je što smo pobijedili na natječaju i što opet radimo u Hrvatskoj. U našoj tvrtki trenutno je zaposleno pedesetak radnika od kojih su 30 posto Talijani, a 70 posto Hrvati, istaknuo je Salvatore Panetta, predstavnik izvođača radova. Zakonski zastupnik Salcefa, Antonio Luciani, istaknuo je kako su zaposlili talijanske stručnjake samo na onim poslovima za koje nisu mogli pronaći radnike na hrvatskom tržištu rada. Inače, netto iznosi plaća radnika kreću se između 4.000 i 5.000 kuna, a za stručne radnike i više.
Ogledni primjerak kolodvora
Do kraja godine planirana je obnova sjevernog kolosijeka i do sada je obavljeno dvije trećine planiranih radova, a u veljači ili ožujku trebali bi početi radovi na rekonstrukciji kolodvora i južnom kolosijeku. Prema riječima Dragana Minskog, inženjera na gradilištu, zbog iznimno lošeg stanja prugom između Okučana i Novske vozi se brzinom od 60 kilometara na sat i jednim kolosijekom prevozi se teret koji se inače prevozi kroz dva kolosijeka. Po završetku radova vlakovi će voziti 160 kilometara na sat, a okučanski će kolodvor imati moderne nadstrešnice na peronima, pothodnike i ostakljene liftove za osobe s invaliditetom. Bit će to, istaknuo je Minski, ogledni primjerak kolodvora za čitavu željezničku mrežu u Hrvatskoj.
- Drago mi je što ćemo imati suvremeni željeznički kolodvor koji neće služiti samo lokalnim već i putnicima iz Bosne i Hercegovine s obzirom na to da se Okučani nalaze na graničnom prijelazu. Ovaj projekt je još jedan poticaj da vjerujemo u bolje sutra jer općina, koja ima sagrađenu komunalnu i prometnu infrastrukturu, može napredovati, zaključio je Vidaković. (PH)
- Najnoviji
- Najstariji
-
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona. -