3251
Prikaza
4
Komentara
SLAVONSKI BROD - Veliko gradsko Naselje Andrije Hebranga jedno je od najmlađih slavonskobrodskih dijelova grada i broji više od sedam tisuća stanovnika. Gradnja naselja započela je osamdesetih godina prošlog stoljeća, a zadnji je blok zgrada dovršen 2008. godine. Zgrade u tom naselju zbog suvremenije i novije izgradnje karakterizira i energetska neovisnost od ostatka grada.
Svatko tko živi na Hebrangu reći će da se radi o posebnom svijetu, gotovo izdvojenom malom gradu u kojemu stanovnici imaju sve što im je potrebno za svakodnevno funkcioniranje - trgovine, banku, poštu, škole, vrtić, pekarnice i brojne ugostiteljske objekte.
Međutim, idilu naselja narušava njegova prometna situacija. Već sam prolazak ulicom uz potok Glogovicu, koji obrubljuje naselje, jasno pokazuje kako se, zbog automobila parkiranih s obje strane ceste, dva vozila u kretanju teškom mukom mogu mimoići.
Rast naselja i povećanje broja stanovnika nakon podizanja novih stambenih blokova doveli su do kaotičnog prometnog stanja. Rezultat svega je to da su stanari naselja prisiljeni parkirati svoje automobile na zelenim površinama, pješačkim stazama, neoznačenim mjestima te ulazima u garaže i prolaze.
- Prometni komunalni redari ne reagiraju na tu anarhiju u parkiranju, a stanari očito smatraju da nemaju druge nego parkirati na pješačkim stazama i prijelazima, blokirati hodnike koji povezuju blokove i slično. Broj stanara vlasnika osobnih automobila i broj parkirnih mjesta očito je u potpunom nesrazmjeru i ubrzo će se morati učiniti nešto po pitanju rješavanja tih problema. Od parkiranih automobila ne vidi se cesta, a djeca su prilikom prelaska iste zbog nepreglednosti ugrožena. Ozbiljnost situacije vidljiva je posebice nedjeljom kada je nemoguće pronaći parkirno mjesto u blizini zgrade - navodi 38-godišnja Ivana, majka dvoje djece i stanovnica bloka 5.
U nadi da ćemo potaknuti prometne komunalne redare da bolje kontroliraju situaciju na Hebrangu, ali i Grad da pronađe rješenje problema, u galeriji objavljujemo neke od spornih načina parkiranja stanara ovoga Naselja.
Jedno od rješenja je da se povežu sada nepovezane ceste u pozadini Hebranga, tako da se oko naselja dobije povezan kružni tok, možda čak i jednosmjeran. Jedna strana tih cesta bi tako mogla postati parking, a ostatak protočniji.
Inače ja ovakve stvari stalno osuđujem (već sam dopizdio sam sebi), ali ovaj puta se ne radi o bahatosti jer zaista stanovnici Hebranga nemaju gdje parkirati zbog arhitekta-projektanta-kretena koji nije mislio o takvim stvarima kada je projektirao ovako veliko naselje.
Zanimljivo, smanjuje se broj stanovnika u Brodu, iseljavaju se u druge države, a sve više automobila u gradu, sve veća gužva u prometu (bila bi i veća da nema kružnih tokova), nedostaje parkirališta, grade se novi trgovački centri, a stalno... Prikaži sve se kuka kako se nema love. Ima li tu logike?