POŽEGA - Prije dva mjeseca izvijestili smo javnost o 'koracima' Grada Požege koji se tiču derutnog mosta u Dervišagi. Prema informacijama iz gradske Uprave, tada je bio izrađen idejni projekt te ishođena lokacijska dozvola, nakon čega su pristupili izradi glavnog projekta te izradi i provedbi parcelacijskog elaborata.
Da su 'žustro' krenuli s rješavanjem ovog problema, nakon godina i godina nadanja mještana, dokazuje izrađeni glavni projekt te otvoreni postupak javne nabave male vrijednosti za radove na izgradnji mosta.
Riječ je o složenoj vrsti poslova
Izvođač radova, prije početka radova, dužan je osigurati privremenu regulaciju prometa u periodu građenja.
- S obzirom na složenost i količinu različitih vrsta poslova, ovi se radovi ne mogu smatrati rutinskim, nego im je potrebno posvetiti punu pozornost, odgovornost i preciznost pri izvođenju. U svrhu sigurnog i neometanog odvijanja prometa na mjestima pristupa gradilištu, gradilištem i svim pogonima koji se koriste u izvođenju radova, u okolici na koju gradilište u prometnom smislu utječe, na raskrižjima s ostalim prometnicama te prometa skrenutog zbog izvođenja radova na građevini, izvođač radova mora poduzeti sve potrebne i potpune mjere i radnje kako bi se osiguralo sigurno i nesmetano odvijanje prometa. - pojašnjavaju.
Kao rješenje problema koji traje godinama, a koje mještani s nestrpljenjem čekaju, izgradit će novi most ukupne duljine oko 25 metara.
Elementi mosta truli
Prema naslovnoj fotografiji, vrlo je lako uočiti kako je riječ o drvenom mostu koji zbog svoje starosti mora biti uklonjen, a prema informacijama iz glavnog projekta zamijenit će ga novim pločastim mostom.
- Postojeći drveni most nalazi se u ulici Matije Gupca naselja Dervišaga, odnosno, na nerazvrstanoj cesti naselja te spaja sjevernu i južnu obalu rijeke Orljave. Jednostavnog je grednog sustava - duljine oko 31 metar, visine oko 4,2 sa četiri raspona i prosječne širine kolnika od cca 3,8 metara. Gornji ustroj leži na sedlima i grednim nosačima, na koje se naslanjanju poprečni nosači. Tlocrtno se most nalazi u pravcu, približno okomito na vodotok (zbog neuređenosti obala vodotoka je teško ocijeniti). Nosivi sloj kolnika izveden je od hrastovih daskama. Donji ustroj mosta sastoji se od drvenih upornjaka i tri stupišta koji su vezani tesarskim, čavlanim i vijčanim vezama. - pojašnjavaju u Projektu te dodaju kako su svi drveni elementi mosta natruli, a konstrukcija deformirana te joj prijeti gubitak stabilnosti.
Kao rješenje problema koji traje godinama, a koje mještani s nestrpljenjem čekaju, izgradit će novi most ukupne duljine oko 25 metara s tri raspona dužine osam metara. Ono što će ovaj most učiniti posebno sigurnim je i monolitna armirano-betonska konstrukcija te čelična ograda.
- Građevina će biti projektirana i izgrađena tako da ne predstavlja neprihvatljive rizike od nezgoda ili oštećenja tijekom uporabe ili funkcioniranja, kao što su: proklizavanje, pad, sudar, opekline, električni udari, ozljede od eksplozija i provale; također, građevina je projektirana vodeći računa o pristupačnosti i uporabi od strane osoba smanjene pokretljivosti; svi dijelovi građevine su uvijek dostupni za redovite i izvanredne preglede. - navode.
Temeljem izrađenog građevinskog projekta, izvršili su i procjenu troškova gradnje, a oni iznose 1,1 milijun kuna bez PDV-a.
- Najnoviji
- Najstariji
-
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona. -