6435
Prikaza
0
Komentara
DONJI ANDRIJEVCI - Zahvaljujući potrebi gospodarstva istočnog dijela bivše općine Slavonski Brod i razumijevanju tadašnjeg direktora Zavoda za platni promet (ZAP) Ivanu Borasu, 1996. godine, u Donjim Andrijevcima otvorena je ispostava te, tada nešto moćnije, državne novčarske ustanove.
Spajajući ugodno s korisnim, najmodavac i najmoprimac dogovorili su kako će pola prizemlja obiteljske katnice biti stavljena u funkciju ZAP-a uz minimalan najam, a kućedomaćin, Vlado Kovačević, bit će zaposlen kao voditelj ispostave.
Budući da je ZAP (sada FINA) ugledna i stabilna tvrtka, a Kovačević radin i pošten čovjek, nije bilo razloga da njihov međusobni poslovni odnos ne doživi punoljetnost. Bez ijednog incidenta, 18 godina Kovačević i njegove, interesantno uvijek, kolegice servisiraju platnoprometne potrebe ovdašnjih tvrtki i građana.
Trenutno, pored samozatajnog oružnika ispred pulta, čije ime ne smijemo navesti, iza staklene pregrade ljubazno se smješka i svoje zadaće korektno obavlja gospođa Marija Barić.
Svjesni činjenice kako je platni promet gospodarstva i građana zrcalo stanja u društvu, pitamo Kovačevića - Imate li posla?
- Fizički obujam posla nešto je manji nego je bio nakon otvaranja poslovnice, međutim, količina transferiranog novca puno je manja. Nije toliko smanjen broj poslovnih subjekata koliko je smanjen obujam njihovog posla - kaže Kovačević.
- Posao je smanjen, dok je vas 50 posto više. Imate fizičko osiguranje kojeg nije bilo na početku - iako uz osmjeh, konstatiramo ozbiljno.
- Istina je, dobili smo zaštitara jer je ta praksa uvedena u cijeloj zemlji. Iako je posla manje s gospodarstvom, povećali smo obujam poslovanja s građanima, dajući im povoljnije uvjete nego su do tada imali u drugim ustanovama. U međuvremenu i taj posao djelomično preuzima Konzum, odnosno Tisak - priča Kovačević sjetno i dodaje:
- Ipak, zasad imamo dovoljno posla da bismo mogli reći kako je postojanje naše ispostave opravdano. Očekujemo da će ova recesija uskoro proći te da će i za našu ispostavu bolji dani doći, optimistično je zaključio Kovačević, a gospođa Barić potvrdno klimnula glavom.
U nestašici i problemima, stručan servis i ljubazno osoblje u javnim ustanovama, tvrtkama i institucijama uvelike može pomoći građanima i gospodarstvenicima, ako te ljubaznosti nije previše. Zbog broja zaposlenih.