DRAGALIĆ – Autocestom Zagreb-Lipovac, na njenom dijelu između čvorova Okučani i Nova Gradiška, prema posljednjim podatcima s kojima izlaze Hrvatske autoceste, a koji je iz 2018. godine, godišnje prođe 16707 vozila dnevno u oba smjera. Hrvatske autoceste na ovoj lokaciji bilježe godišnji porast prometa od četiri posto, pa iako je to daleko od onih prijeratnih brojki i dalje je riječ o zamjetnoj brojki s tendencijom porasta. U ovome trenutku to je, ističu, jedan od najprometnijih cestovnih pravaca u Hrvatskoj.
Činjenica, oštre mjere uvedene zbog epidemije koronavirusa, utjecale su na to da se zadnjih mjeseci bilježi pad prometa ovim pravcem.. No kako je riječ o pravcu kojim se odvija i tranzitni promet između zapadnog i istočnog dijela države te susjednih država na njemu se, nakon ukidanja mjera i vraćanja na 'staro normalno', očekuje daljnji rast prometa. Dobra je to vijest i za Brodsko-posavsku županiju koja izlazak iz nimalo zavidne socioekonomske slike vidi i kroz razvoj tranzitnog turizma. Istog onoga na kojem sada ne ubire previše, dijelom i zbog toga što su stajališta i odmorišta na autocesti koja prolazi kroz ovu županiju devastirana i nedovoljno uređena još od rata. A nije tu samo riječ o turističkoj ponudi nego i o podizanju prometne sigurnosti, jer za ljude koji voze satima odmorište s restoranom od velikog je značaja.
Ono što raduje je da bi jedan takav objekt uskoro mogao niknuti na odmorištu Dragalić-sjever, gdje danas postoje samo parkirališne i prometne površine koje su u funkciji, ali jako oštećene. Doduše na sami objekt restorana ili odmorišta morat će se čekati još neko vrijeme, ali sada je izvjesno kako je prvi korak vezan uz uređenje Dragalića sjever napravljen. Hrvatske autoceste raspisale su javni poziv za radove uređenja Odmorišta Nova Gradiška - Dragalić sjever, autocesta A3 Bregana – Zagreb – Lipovac, a Javno otvaranje ponuda bit će održano idućeg tjedna, 20. siječnja 2021. godine u 10 sati.
„Naručitelj će u roku od 90 (devedeset) dana od dana isteka roka za dostavu ponuda u pisanom obliku donijeti odluku o odabiru ili poništenju nadmetanja.", ističu u natječajnoj dokumentaciji iz HAC-a, s tim da onaj tko bude izabran za izvođača ima rok od deset mjeseci od dana uvođenja u posao da završi rekonstrukciju ovoga odmarališta.
„Rekonstrukcija platoa sastoji se u ukidanju vanjske servisne ceste i boljoj organizaciji prometa kako bi se osigurao što veći broj parkirnih mjesta, a istovremeno osigurala sigurnost i udobnost korisnika pratećeg uslužnog objekta i svih njegovih sadržaja. Ovim zahvatom u prostoru predviđeno je zadržavanje postojećih traka za ubrzanje/usporavanje te će se kod istih vršiti samo rekonstrukcija voznih površina: frezanje habajućih slojeva i ponovno asfaltiranje. Predviđena je i ugradnja zaštitne odbojne ograde uz trak za isključivanje koja se nastavlja na postojeću zaštitnu odbojnu ogradu autoceste i ugradnja zaštitne odbojne ograde uz trak za ubrzanje. Zaštitna ograda na ovim se mjestima postavlja zbog mogućnosti nekontroliranog i neželjenog skretanja vozila s ceste i udara u rasvjetne stupove uz kolnik pri čemu bi se ugrozila sigurnost vozača i putnika te ostalih sudionika u prometu. Ovim projektom predviđena je sanacija dotrajale kolničke konstrukcije odmorišta, obnova horizontalne i vertikalne signalizacije, vodoopskrba i odvodnja oborinskih voda, izgradnja kabelske kanalizacije.", pojasnili su iz HAC-a.
Važno je naglasiti i kako će projektom biti uređene površine za benzinsku postaju s pet čeonih otoka za agregate za istakanje goriva. U sklopu benzinske bit će smješteni WC, trgovina, caffe bar, dječje igralište i površine za odmor i rekreaciju. Na odmorištu je predviđena i površina za dodatne uslužne sadržaje s ciljem podizanja razine uslužnosti unutar koje se nalazi prostor za restoran i smještajne kapacitete, parkiralište za djelatnike restorana i hotela.
- Najnoviji
- Najstariji
-
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona. -