2425
Prikaza
0
Komentara
KUTJEVO – Već sada je jasno kako će 2020. godina ostati zapamćena po brojnim katastrofama, a posljedice pandemije na ekonomiju potpuno će biti vidljive tek na samom kraju godine. Iako brojna poduzeća već sada osjete znatan pad u svom poslovanju i primorana su otpuštati radnike, nitko ne zna što nosi ostatak ove pomalo zastrašujuće godine. Neki se nadaju kako je teškim vremenima došao kraj, a neki smatraju kako su ona ono što sve nas očekuje. Budući da je mjerama donesenim s ciljem sprječavanja širenja koronavirusa na jedno vrijeme bio onemogućen rad restorana i kafića, posljedice su osjetili i vinari pa tako i jedan od najpoznatijih slavonskih podruma - onaj u Kutjevu.
Podrum koji opstaje gotovo 800 godina
Kutjevački podrum postao je simbolom Slavonije i unatoč svim nedaćama opstaje već gotovo 800 godina. On je sagrađen u 13. stoljeću i jedan je od najstarijih podruma u jugoistočnoj Europi. Bez obzira na brojne osvajače i promjene vlasništva, kvaliteta kutjevačkog vina je uvijek ostajala na nivou.
Podrum su sagradili cisterciti 1232. godine i tada su u Kutjevu započeli sadnju vinograda i ozbiljniju proizvodnju vina. Njihovu tradiciju prekinuli su Turci u 15. stoljeću, a proizvodnju vina i razvoj poljoprivrede u Kutjevu ponovno su pokrenuli Isusovci. Nakon njihova odlaska s kutjevačkog područja, podrum je prodan obitelji Turković. Krajem 19. stoljeća Turkovići proširuju podrum i sade nove vinograde, a upravo tada su uspostavljeni temelji današnjeg kutjevačkog vinarstva.
Intenzivan razvoj poljoprivrede i prepoznatljivosti Kutjeva kao centra vinarstva nastavljen je 1963. godine kada je stvoren PPK Kutjevo. Nakon privatizacije, 2003. godine, zasađeni su novi vinogradi, a Kutjevački podrum doživljava svoj procvat te se ozbiljnije pristupa međunarodnom tržištu na koje Kutjevo širi svoju ponudu.
Podrum je i danas zadržao izvorni izgled, a o važnim periodima i vladavini nad njim priču pričaju rezbarije na drvenim bačvama. Obilazak kutjevačkog podruma je uistinu posebno iskustvo, a kako nam je tijekom obilaska podruma ispričala zaposlenica u prodaji, Marijana Glavaš, ondje su nekada ljubovali barun Franjo Trenk i carica Marija Terezija. Prema legendi, barun je jedne večeri odlučio caricu počastiti kvalitetnim vinom. Otišli su u podrum u kojemu su kušali brojna vina te su u njemu ostali uživati punih sedam dana, a što se tada događalo između njih nitko ne zna, jer su svoju poslugu poslali van podruma.
Kutjevo je sada vinarija s godišnjom proizvodnjom od pet milijuna litara vina, a prošle je godine izvezla gotovo dva milijuna butelja na tržišta diljem svijeta. Osamstoljetna tradicija i održana kvaliteta napravile su Kutjevo vinskim središtem Slavonije, a ovu vinariju najpoznatijim proizvođačem kvalitetnih vina u regiji.
Povjerenje je ključno
Tijekom svoje je povijesti podrum imao mnoštvo burnih godina, a kao takva će ostati zapamćena i ova 2020. godina. Koronavirus mnoga je poduzeća već sada 'bacio na koljena', a pad poslovanja osjetili su i u Kutjevu d.d., no zahvaljujući međunarodnim suradnjama dugim preko 25 godina, njihovo poslovanje nije stalo. To je direktno utjecalo na očuvanje radnih mjesta što ima veliki značaj za lokalno stanovništvo jer velik broj njih radi upravo u vinariji.
- Što se tiče prodaje vina na domaćem tržištu, posljedice pandemije koronavirusa te mjere predostrožnosti, povodom kojih su brojni ugostiteljski i hotelsko-turistički objekti, trajno ili na određeno vrijeme, prestali s radom, utjecali su i na našu prodaju. Bilježimo pad u volumenima od 24%, a s obzirom na to da je ovogodišnja turistička sezona tek nedavno pokrenuta, nezahvalno je govoriti o detaljnijim brojkama te uspoređivati iste s prošlogodišnjim rezultatima. Tek ćemo u zadnjem kvartalu dobiti potpuniji uvid u stvarne posljedice pandemije na poslovanje i prodaju. - za SBplus je izjavila voditeljica marketinga, Valentina Silović.
Iako su zatvaranje ugostiteljskih objekata i podosta slabija turistička sezona direktno utjecali na smanjenje potražnje za vinima, iz Kutjeva ističu kako će dugogodišnje poslovanje s brojnim zemljama podosta nadomjestiti gubitke nastale za vrijeme smanjene prodaje u Hrvatskoj proteklih nekoliko mjeseci. Uz to, mogućnost on-line kupnje djelomično je popunila prazninu nastalu zbog nemogućnosti prodaje lokalnim klijentima.
- Sinergija koju imamo sa zemljama u koje izvozimo svoja vina te odlična dosadašnja suradnja s distributerima sada je izašla na vidjelo. Međusobno povjerenje i suradnja na obostrano zadovoljstvo pokazali su se ključnima u ovom kriznom vremenu. Kupci cijene vrhunsku kvalitetu, a njihovo povjerenje se stječe kada je ta kvaliteta konstantna, a to je upravo ono što mi postižemo. – dodala je voditeljica Silović.
Iz Kutjeva ističu kako su svojim suradnicima i poslovnim partnerima uvijek na raspolaganju te kako su izvozom smanjili ovisnost o turističkoj sezoni što je dodatno pojačalo razvoj poduzeća i prepoznatljivost vinarije izvan granica Europe.
Iako su do sredine ožujka rezultati prihoda bili gotovo isti kao prošlogodišnji, koronavirus prekinuo je taj kontinuitet te u travnju i svibnju vinarija bilježi značajne padove na regionalnim tržištima. No, na zapadnim tržištima potražnja je ostala na približno istom nivou kao i prošle godine. Nešto što je mnogima nezamislivo u 'korona-vremenu' je širenje na nova tržišta, a upravo to se dogodilo Kutjevu d.d. Oni će svoje proizvode uskoro početi izvoziti i u provinciju Manitoba u Kanadi te na prostor Izraela. To je još jedan od dokaza kako podrumu iz 1232. godine ni ratovi ni pandemija ne mogu ništa, a nastavi li Kutjevo d.d. raditi ovim tempom, Zlatna dolina uskoro će moći stati rame uz rame s poznatim europskim vinskim regijama.