AP/SBplus
946
Prikaza
0
Komentara
POŽEGA - U Požegi, u novootvorenom Regionalnom centru kompetentnosti Panonika, potpisan je ugovor koji je označio ispunjenje višegodišnje težnje Požežanki i Požežana.
Nakon izlaska iz tunela na južnoj strani Babje gore trasa se prirodnom udolinom spušta do naselja Tisovac koje obilazi sa zapadne strane, kao i naselje Godinjak. U zoni naselja Godinjak trasa se deniveliranim čvorištem spaja na županijsku cestu Ž4158 (paralelna cesta autocesti A3). Trasa poddionice čvorište Brestovac Požeški – čvorište Godinjak završava neposredno nakon čvorišta Godinjak.
Ugovor o izvođenju radova na izgradnji brze ceste Brestovac Požeški - čvorište Godinjak u vrijednosti od gotovo 160 milijuna eura (bez PDV-a) potpisali su predsjednik Uprave Hrvatskih cesta d.o.o. Ivica Budimir i Lu Shengwei, ovlašteni predstavnik Uprave tvrtke China Road and Bridge Corporation (CRBC), odabranog izvođača radova.
- Biti u srcu Slavonije velika je radost jer započinjemo s velikim projektom koji je puno više od ceste, asfalta i betona. S ponosom potpisujemo ugovor za izgradnju brze ceste vrijedan 160 milijuna eura bez PDV-a. Moram naglasiti kako je ovo, iza Pelješkog mosta, u zadnjih desetak godina najveći ugovor koji potpisuju Hrvatske ceste s izvođačem radova. Isti ovaj izvođač je radio i Pelješki most, tako da vjerujem kako će biti uspješno odrađeno. Projekt je to koji dokazuje političku volju i stratešku usmjerenost Republike Hrvatske. Jasno je svima da povezivanje Požeško-slavonske županije znači dati ovoj regiju priliku za razvoj. Otvaramo put gospodarstvu, skraćujemo put do posla, bolnice i škole. Zadržavamo ljude ovdje gdje su rođeni, gdje žele raditi, živjeti i stvarati – rekao Budimir.
Generalni menadžer tvrtke CHINA ROAD AND BRIDGE CORPORATION za centralnu i istočnu Europu, Yang Dong, istaknuo je kako će izvođač radova svoje kapacitete usmjeriti prema kvalitetnom i pravovremenom izvođenju radova.
- Danas započinjemo zahtjevan projekt, a tvrtka CRBC je apsolutno spremna uz svoje profesionalno znanje i sposobnosti, projekt završiti u roku koji je za to određen i naravno kvalitetno. Naša tvrtka kao i zemlja iz koje dolazimo, poštuju napore Hrvatske da izgradi još ljepšu zemlju, veselimo se budućim suradnjama – rekao je Dong.
Istaknuvši kako je potpis ugovora velik događaj za Požegu i Požeško-slavonsku županiju, zadovoljstvo je izrazila i županica Požeško-slavonske županije Antonija Jozić.
- Velik je danas dan za Požegu, za moju Požeško-slavonsku županiju i za sve one koji su ovaj projekt sanjali više od dva desetljeća, na njemu radili, njega ostvarivali, a koji će sad, uz snažnu podršku Vlade Republike Hrvatske, ugledati svjetlo dana. Projekt koji će našu Požegu, administrativno i gospodarsko sjedište naše županije, konačno povezati s mrežom autocesta Republike Hrvatske. Ovo nije samo potpisivanje jednog ugovora; ovo je potpisivanje budućnosti. Dugi niz godina, više od dva desetljeća, priča o brzoj cesti bila je više od projekta – bila je želja, nada, ali često, moram priznati, tema praćena skepsom. Mnogi su ju nazivali urbanim mitom, nečim što se uvijek odgađa i nikada ne ostvaruje. Bilo je trenutaka kada je i najvećim optimistima ponestajalo strpljenja i vjere. Upravo zato, današnji trenutak ima posebnu težinu i simboliku – rekla je Jozić uputivši zahvale Vladi Republike Hrvatske.
Svečanom potpisivanju ugovora nazočio je i potpredsjednik Vlade Republike Hrvatske i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković zahvalivši prije svega Hrvatskim cestama na svim pripremim radnjama te županici Požeško-slavonske županije Antoniji Jozić na ustrajnosti.
- Moram reći kako smo mi privilegirana generacija ljudi jer smo u mandatu, a moj mandat kao ministra je već preko 9 godina, imali zaista lijepih trenutaka, a ovaj današnji je jedan od takvih. Kad potpisujete ugovor za izgradnju ceste koja je 160 milijuna eura, s tolikom važnosti za razvoj Požeško-slavonske županije, ovo je poseban i velik trenutak. Čekali smo dugo ovaj trenutak, ali smo ga dočekali. Osim ove ceste, čija je duljina malo više od 14,5 kilometara, s nama je i predsjednik Hrvatskih autocesta koji je spomenuo natječaj za izgradnju čvorišta, čija je vrijednost 15,5 milijuna eura – to ovom projektu od 160 milijuna eura daje još veću vrijednost – rekao je Butković.
Ministar je najavio i nove investicije na području Požeško-slavonske županije.
- Kada govorimo o autocestama i državnim cestama, mi smo u Hrvatskoj danas dobro izgradili cestovnu infrastrukturu. Međutim, ono na što smo danas koncentrirani je željeznica i realizacija brzih cesta, odnosno obilaznica gradova. Tako je prioritet i realizacija ove brze ceste. Osim toga, bitni projekti na ovom području su brza cesta Pleternica-Požega, obilaznica Požege i obilaznica Pakrac-Lipik, za koju je predviđeno raspisivanje natječaja za I. i V. fazu već ove godine, ukupne vrijednosti oko 30 milijuna eura. Očekuje nas nastavak aktivnosti i gradnje infrastrukture u ovoj županiji – rekao je Oleg Butković, potpredsjednik Vlade Republike Hrvatske i ministar mora, prometa i infrastrukture.
Planirana trasa brze ceste započinje deniveliranim čvorištem Brestovac Požeški tipa „poludjetelina“, kojim se omogućuje spoj na državnu cestu D51 (Gradište (D53) – Požega – čvor Nova Gradiška (D4)). Nakon toga sa jugozapadne strane obilazi naselje Daranovci i ulazi u prostor šuma na Babjoj gori, gdje ulazi u planirani tunel dužine 1.650 metara. Nakon izlaska iz tunela na južnoj strani Babje gore trasa se prirodnom udolinom spušta do naselja Tisovac koje obilazi sa zapadne strane, kao i naselje Godinjak. U zoni naselja Godinjak trasa se deniveliranim čvorištem spaja na županijsku cestu Ž4158 (paralelna cesta autocesti A3). Trasa poddionice čvorište Brestovac Požeški – čvorište Godinjak završava neposredno nakon čvorišta Godinjak.