ČAGLIN / NAŠICE - Više od godinu dana je prošlo od posjeta ministra mora, prometa i infrastrukture, Olega Butkovića, Požeško-slavonskoj županiji koji je tada govorio, između ostalog, i o projektu obnove pruge na dionici Našice-Čaglin.
Podsjetimo, projekt je to vrijedan 125 milijuna kuna koji bi trebao znatno doprinijeti prometnoj povezanosti koja je već više od deset godine u 'kolapsu'.
Naime, prema riječima ministra Butkovića tada, moglo se zaključiti kako će HŽ Infrastruktura krenuti u obnovu odmah jer je riječ o remontu postojeće pruge za što nije potrebna građevinska dozvola. Ipak, početkom veljače doznali smo kako to 'odmah' još uvijek nije realizirano.
Na taj je projekt ove godine u studenom podsjetila saborska zastupnica (SDP), Martina Vlašić Iljkić, i to amandmanom na Prijedlog Državnog proračuna Republike Hrvatske za 2023. i projekcija za 2024. i 2025. godinu.
- Općina Čaglin je u potpunosti prometno izolirana i nepovezana, a željeznički promet u pravcu Čaglin Našice je zatvoren od 2010. godine, zbog dotrajalosti pruge. Zbog zatvorenosti prometa u navedenom pravcu stanovništvo je prometno izolirano i odsječeno od nekadašnjeg važnog pravcu prema Našicama-Osijeku (što je stanovnicima onemogućilo pristup školovanju, zdravstvenim uslugama, prekinuo se važan pravac za prijevoz tereta i slično). U periodu od 2013. godine do 2015. godine je obnovljena dionica od Pleternice do Čaglina u dužini od 17,5 km. Nakon toga radovi su stali.
Prema Izvješću o stanju u prostoru u Republici Hrvatskoj za razdoblje 2013.-2019. godine najmanji intenzitet investicijske aktivnosti zabilježen je u Požeško-slavonskoj (0.7 posto), kao i najmanji broj zaposlenih u 2019. godini bilježe Ličko-senjska (14.238). Požeško-slavonska (18.568). Europska prometna politika predviđa povećanje učešća željeznice u prijevozu putnika i tereta na 50 posto u 2050. godini, kao ekološki prihvatljiviji učinkovitiji način prijevoza. Za područje Požeško-slavonske županije je od osobitog razvojnog značaja obnova navedenog pružnog pravca Čaglin - Našice, udaljenosti od 18 km.
Predlažem u idućoj godini planirati sredstva u iznosu 3 milijuna eura. - stoji u obrazloženju amandmana.
Nažalost, amandman saborske zastupnice nije prihvaćen što potvrđuje da remont pruge i bolju prometnu povezanost općina Čaglin neće dočekati još neko vrijeme ili, pak, nikada ako je suditi po odgovoru HŽ Infrastrukture Plusportalu, od prije dvije godine, kojima ta pruga uopće nije u planu.
- Najnoviji
- Najstariji
-
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona. -
Samo_istina09.12.2022. u 11:39
Kako je Čaglin prometno odsječen? Prolazi kroz Čaglin županijska cesta Slavonski Brod- Našice i ŽC Slavonski Brod- Čaglin-Bektež-Kutjevo i ŽC Čaglin-Požega.Pa nije nitko lud ubaciti u obnovu pruge par mil. evra da se njome vozi 10 putnika dnevno. Obnovljena ima... Prikaži sve je zupa ijska cesta kroz opcinu i obnova je trajala skoro godinu dana....to nacelnik Bardač sa zahtijevima za obnovom pruge skuplja jeftine politicke bodove. Populisticki potez.
-