691
Prikaza
0
Komentara
POŽEGA - U 15 sati počela je 15. sjednica županijske skupštine Požeško-slavonske županije koju je otvorio predsjednik županijske skupštine Vinko Kasana pozdravom svima nazočnima.
Sjednica je započela prozivanjem svih nazočnih, od kojih je jedna vijećnica simpatičnom dosjetkom rekla 'prisutna', na što su se nazočni nasmijali i prokomentirali da ima smisla pošto je većina vijećnika nazočna, ali nije zaista mentalno prisutna.
Aktualni sat započeo je pitanjem vijećnice Milice Miljanić (SDSS) kojoj je predsjednik čak i ime pogrešno naglasio. Pitanje se odnosilo na autobusne linije iz Požege u ostale gradove županije i države. Županica Antonija Jozić dosta šturo je prokomentirala navedenu problematiku koje su svi građani svjesni, rekavši da je pitanje prijevoza zapravo pitanje koncesije koja nikako nije zadovoljavajuća. Županica je istaknula da se Požeško-slavonska županija fokusira na komercijalne linije koje ne ostvaruju gubitke, ali da je unatoč tome predložen program uspostave javnog prijevoza. Međutim, kako navodi, sklapanje ugovora koče pravni okviri na koji PSŽ ne može trenutno utjecati.
Sljedeće pitanje postavio je vijećnik Miroslav Ivančić (HDZ) kojeg je zanimalo u kojoj fazi je izgradnja zavoda za Hitnu medicinu u Požegi i Pakracu, na što je županica Jozić izjavila da su radovi u Požegi u završnoj fazi , ali da za dovršetak istih nedostaje čak oko 800 tisuća eura. Osim toga, navodi, dodatna sredstva trebala bi stići, a zavod za hitnu medicinu trebao bi biti otvoren iduće godine do 'kraja prvog polugodišta'. Što se tiče Pakraca, problematika ležu u građevinskoj dozvoli koja se još čeka, ali plan za Pakrački zavod je kroz program konkurentnosti izvući bespovratna sredstva Europske Unije. Osim toga, kako županica tvrdi, zemljište pored bolnice daruje se Gradu Pakracu kako bi se izgradile stambene zgrade za zbrinjavanje lijećnika.
Vijećnika Ivančića također je zanimalo u kojoj su fazi radovi izgradnje brze ceste od Požege (točnije, Brestovca) prema izlazu na autocestu, na što dobiva odgovor da je realizacija pokrenuta 12, prosinca (jučer) i tek sad kreće procedura nabave za izvođača radova i izgradnju. Očekivano trajanje radova je oko dvije godine, tj. između 2024. i 2026. godine.
Iduće pitanje poremetilo je ravnotežu vijećnice i donijelo blagu napetost, a postavio ga je predsjednik županijskog odbora SDP-a Mitar Obradović.
- Županice, možete li mi reći kakva je analiza izračuna koja se odnosi na budući trošak putovanja prema Novoj Gradišci i spajanju na autocestu u usporedbi sa dosadašnjim troškovima puta starom cestom?
Antonija Jozić strogim tonom odbrusila je da tako neozbiljna pitanja ne očekuje, osobito ne od predsjednika županijskog odbora oporbene stranke. Naglasila je da ona već posljednje dvije i pol godine ne radi izračun te da može, ako Obradović smatra da ta cesta nije potrebna, provjeriti sa vlasnicima svih požeških tvrtki što oni misle, pošto je apsolutno sigurna da će se složito oko nužnosti spomenute brze ceste.
- Stara cesta neće biti zatvorena, te svatko tko želi može je koristiti i voziti prema ograničenju koje je uglavnom pedeset. Ako Vi smatrate da cesta nije nužna, slobodno se možete uputiti preko Pakraca i Lipika svaki put kad idete prema Zagrebu, jednako kao i svi vaši istomišljenici. Zastarjele opcije uvijek će ostati dostupne, mi se fokusiramo na nešto modernije – naglasila je županica.
Vijećnik Antonio Šarić (MOST) uputio je nekoliko zanimljivih pitanja, te je ujedno jedini vijećnik koji je predložio amandman. U jednom od pitanja navodi da je razgovarao sa studentima fakulteta prometnih znanosti i izuzetno ga zanima mpostoji li mogućnost da se do Požege konačno uredi željeznička infrastruktura, recimo uz suradnju HŽ-a koji bi mogli povući određene EU fondove.
Županica Jozić navodi da se na razini EU više ulaže u infrastrukturu, te da se ona trenutno 'bori' za manje projekte kao npr. željeznički prijevoz između Čaglina i Našica, ali da ulaganja nisu dovoljna.
- Svakako imamo u planu ulagati u projekte po pitanju željezničke infrastrukture, a ovo što ste naveli je hvalevrijedan projekt – složila se županica Jozić sa vijećnikom Šarićem.
Na prethodno pitanje nadovezao se nezavisni vijećnik Vladimir Milković koji se pitao zašto linija Čaglin – Našice još uvijek nije uspostavljena iako je obnova trebala početi 2022. godine, te ga je zanimalo što je točno napravljeno po tom pitanju, na što županica ponovno šturo odgovara: 'Obnova ne može započeti dok dokumentacija nije završena'.
Nekoliko drugih vijećnika dotaknulo se sličnih tema, od kojih se istaknula vijećnica Arijana Pospišil (SDP) koju je najviše zanimalo u kojoj fazi radova su centri za starije, te koji je točno kapacitet navedenih projekata. Županica Jozić odgovorila je da su u fazi izgradnje dva centra za starije i nemoćne i to u Jakšiću i Pleternici. Kapacitet oba doma skupa zaprimio bi oko 150 osoba, a županica navodi da je potpredsjednik Vlade i ministar hrvatskih branitelja Tomo Medved također naveo i uspostavu centra za veterane rata u Pakracu.
Aktualni sat definitivno nije bio iskorišten do kraja, pošto su pitanja konstantno postavljali isti vijećnici koji su od županice Jozić zahtijevali konkretne odgovore na pitanja koje, nažalost, najčešće nisu dobili.