DONJI ANDRIJEVCI - Državni ured za reviziju pregledao je godišnje financijske izvještaje Općine Donji Andrijevci, kao i usklađenost njihova poslovanja sa zakonima, propisima te unutarnjim aktima i potom objavio Izvješće o obavljenoj financijskoj reviziji Općine Donji Andrijevci za 2018. godinu koje je pokazalo kako financijski izvještaji Općine nisu sastavljeni u skladu s odredbama Zakona o proračunu. Pretresom službene dokumentacije i poslova računovodstva, uočene su, dakle, neke 'nepravilnosti'.
Primjerice, analitička evidencija potraživanja nije sadržavala većinu propisanih podataka, nije se vodila ažurno te u njoj navedeni podatci o obvezama nisu bili točni.
- Različiti rashodi u ukupnom iznosu 1.051.617,00 kuna, izdatci u iznosu 500.000,00 kuna i prihodi u iznosu 181.415,00 kuna nisu evidentirani na propisanim računima Računskog plana, što je utjecalo na strukturu iskazanih prihoda, rashoda i izdataka u financijskim izvještajima. Rashodi za reprezentaciju evidentirani su u iznosu 110.917,00 kuna na temelju računa koji ne sadrže naznaku poslovnog događaja u vezi kojeg su nastali. Tijekom 2018. nabavljan je materijal i dijelovi za tekuće i investicijsko održavanje i izgradnju građevinskih objekata u iznosu 82.035,00 kuna. Općina ne raspolaže dokumentacijom iz koje bi bilo vidljivo koji su radovi izvedeni s nabavljenim materijalom te da je nabavljeni materijal stvarno i utrošen u istim količinama. - stoji u Izvješću.
Osim toga, financijski su izvještaji nadležnim institucijama dostavljeni nakon propisanog roka. Najveći je problem što se, kada je riječ o brojkama, ne poklapaju poslovne knjige i podatci o vrijednosti imovine, obveza i vlastitih izvora u općinskim financijskim izvještajima.
Stanje nefinancijske imovine, obveza i potraživanja evidentirano u poslovnim knjigama ne odgovara stanju utvrđenom popisom. Prema zapisniku Povjerenstva, stanje nefinancijske imovine iznosi 44.969.132,00 kuna, obveze iznose 256.117,00 kuna, a potraživanja iznose 527.971,00 kuna. No, brojke u financijskim izvještajima, sasvim su drugačije.
- U financijskim izvještajima je nefinancijska imovina iskazana za 5.852.947,00 kuna, financijska imovina za 1.774.242,00 kuna, obveze za 1.659.663,00 kuna i vlastiti izvori za 6.738.695,00 kuna manje od evidentiranih u glavnoj knjizi. S obzirom na to da poslovne knjige nisu uredno vođene te ne osiguravaju točne podatke o stanju imovine te obveza i vlastitih izvora, financijski izvještaji za 2018. ne iskazuju objektivno i istinito podatke o financijskom položaju Općine. - obrazložen je razlog nepovoljnog mišljenja koje je Ured za reviziju dao Općini.
Problematična su stavka i rashodi za komunalne djelatnosti u iznosu od 310.647,00 kuna koje nisu povjerene prema propisima općinskog komunalnog gospodarstva. Konkretno, održavanje nerazvrstanih cesta i poljskih putova obavljale su pravne osobe odabrane neposrednom pogodbom, a održavanje čistoće i zelenih površina fizičke osobe temeljem ugovora o djelu.
Općinski Plan nabave izostavio je pojedine nabave roba i usluga pojedinačne vrijednosti veće od 20 tisuća kuna, provedene tijekom prošle godine, a koje su Općinu koštale sveukupno 199.355,00 kuna. Bez postupka nabave, osigurana je električna energija u iznosu od 298.292,00 kuna. Podatci o nabavi ukupne vrijednosti od 664.921,00 kuna, također nisu upisani u Registar ugovora o javnoj nabavi koji nije vođen ažurno.
Kako je pisao SBplus OVDJE, sličnih je problema bilo i 2017. godine kada je načelnik Tomislav Marijanović (HDZ) obećao da će srediti financijski kaos u svojoj Općini koji je nastao jer je s općinskog računa dizana gotovina, bez postojanja dokumentacije za uplate Općine na pojedine račune. Povijest se, čini se, ponavlja.
- Evidentiranje pojedinih rashoda nije obavljeno na temelju uredne dokumentacije. Na računu izdvojenih novčanih sredstava evidentirano je 10.652,00 kuna, a Općina ne raspolaže dokumentacijom iz koje bi bilo vidljivo na što se novčana sredstva odnose. - tek je dio problema Općine naveden Izvješćem.
Državni je ured za reviziju naložio Općini što i kako činiti da se nastale nepravilnosti isprave, no sudeći prema stupnju financijskog kaosa, popravljanje stanja i prepravljanje brojki, mnogima će u zgradi donjoandrijevačke općinske Uprave zadati glavobolje.
Očitovanje Općine
Općina u očitovanju navodi da su nakon obavljene financijske
revizije za 2016. poduzeli aktivnosti na ispravljanju utvrđenih nepravilnosti.
Obrazlaže da zbog sve većeg opsega novih obveza, pojedine naloge Državnog ureda
za reviziju nije bilo moguće provesti u navedenom razdoblju (npr. završetkom
Elaborata o procjeni vrijednosti zemljišta i objekata u vlasništvu Općine
otvorile su se mogućnosti za donošenje odluke o prijenosu komunalnih vodnih
građevina, usklađivanje financijskog stanja sa stvarnim stanjem). Izražava
mišljenje da je unatoč navedenim nepravilnostima vidljiv napredak u odnosu na
2016. Nadalje navodi kako su u 2018. i 2019. u poslovanju ispravili veliki broj
nepravilnosti iz nalaza za 2016., i to: usvojeni su programi uz proračun, u
postupku je izrada odluke o osnivanju komunalnog pogona i uprave groblja u
okviru Jedinstvenog upravnog odjela, u postupku je prikupljanje ponuda za
dodjelu koncesije dimnjačarskih usluga, angažirani su vanjski suradnici za
računovodstveno poslovanje kako bi što prije otklonili uočene nedostatke,
nastavljeno je s naplatom prihoda, u izradi je dokumentacija za održavanje
nerazvrstanih cesta, ustrojena je evidencija izdanih narudžbenica, sastavljaju
se zapisnici o primopredaji izvedenih radova i nabavljene opreme i roba.
Također navodi kako će rezultati tih aktivnosti biti vidljivi u financijskim
izvještajima za 2019. te da će aktivnosti na otklanjanju nepravilnosti
nastaviti i u 2020.
- Najnoviji
- Najstariji
-
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona. -