POŽEGA - Nakon odlaska bivše direktorice koja je krajem siječnja ove godine podnijela ostavku s mjesta na kojem je provela punih osam godina, na njeno je mjesto 13. lipnja, zasluženo, 'sjela' mag.pol. Mirna Šimunović Svoboda.
Tko je nova direktorica Turističke zajednice Grada Požege?
Kako bismo građanima i sugrađanima predstavili 'novo lice' Turističke zajednice Grada Požege, odlučili smo napraviti intervju s novopečenom direktoricom koja nam je, između ostalog, otkrila kako je iz gradske Uprave došla upravo na ovo mjesto.
- Rođena sam u Požegi gdje sam završila osnovno i srednjoškolsko obrazovanje. Godine 2012. sam stekla zvanje magistra politologije, smjer međunarodni odnosi i komparativna politika, na Fakultetu političkih znanosti Sveučilišta u Zagrebu. Stručno osposobljavanje bez zasnivanja radnog odnosa odradila sam u Gradu Požegi od prosinca 2012. do prosinca 2013. godine, a od srpnja 2014. zaposlena sam na neodređeno, posljednje na mjestu Voditeljice odsjeka za poslove gradonačelnika. U nešto više od osam godina radnog iskustva planirala sam, vodila i koordinirala poslove u svezi odnosa s javnošću, protokola, promidžbe, međunarodne i međugradske suradnje, a radila sam i na pripremi svečanih prijema te drugih prigoda. Kroz rad sam stjecala iskustvo potrebno za uspješno i svekoliko komuniciranje s javnošću i medijima te za složene komunikacijske i druge aktivnosti i vještine potrebne za razvoj i unapređivanje poslovanja organizacije i njene reputacije na tržištu. Aktivno se služim engleskim te pasivno francuskim jezikom. Kao autorica teksta sudjelovala sam u izradi triju izdanja Turističkog vodiča grada Požege, urednika Dalibora Nedele, kao i na brojnim stručnim konferencijama, seminarima i edukacijama. - za SBplus otkrila je Mirna Šimunović Svoboda dodajući kako je Požega njezin grad, grad djetinjstva, njezinih predaka, a na posljetku i njezin dom.
- Živim u Požegi i s Požegom cijeli svoj život. Odluka nije bila laka, naprotiv rekla bih najteža od svih do sada. No, jednostavno su ljubav prema rodnom gradu, njegovoj povijesti, tradiciji, gastronomiji, ljudima bili glavni motiv. - dodaje.
'Projekti s dosta entuzijazma nisu zaživjeli'
Sada kada je preuzela direktorsku stolicu, koja je za Grad Požegu izuzetno bitna, otkrila nam je s kojim je ona ciljem sjela na nju.
'Smatram da Požega kao destinacija još uvijek nije u potpunosti brendiranja, a zapravo ne trebamo ništa novo izmišljati, sve već imamo, samo moramo pronaći pravi način kako to ispričati I predstaviti prvenstveno našim sugrađanima, a onda turistima te drugim posjetiteljima.'
- U Požegi je bilo dosta projekata koji su pokrenuti s dosta entuzijazma, ali nisu zaživjeli. Takav je slučaj u gradskoj jezgri koju treba oživjeti već ove godine poticanjem vlasnika poslovnih prostora da samoinicijativno tome doprinesu. To je moguće ostvariti uz malo financijskih sredstava i dosta kreativnosti pri uređenju izloga i poslovnih prostora. Čak i mali pomaci doprinose pozitivnoj atmosferi. Pritom, ugostitelji i obrtnici neće ostati sami jer će se već ove godine „Adventom u Požegi" koji mora postati brend, stvoriti blagdanska atmosfera u središtu grada koja će privući turiste i zadržati građane u jezgri. Iako su nam smještajni kapaciteti vrlo ograničavajući faktor, moramo osmisliti nove atrakcije poput jednodnevnih izleta I posjeta Požegi, osobito za vrijeme trajanja nekoliko centralnih manifestacije koje mogu privući turiste. - kazala nam je direktorica.
Svatko tko dođe na iznimno bitnu poziciju, u ovom slučaju direktorsku, mora imati već razvijene planove za budućnost posebno kada je riječ o poslu koji promovira grad i prikazuje ga turističkim mjestom. Kakvi su planovi za budućnost te mogu li građani, ali i sam grad očekivati puno od nove direktorice - odgovorila nam je sama.
- Unatoč svim društveno-političkim neizvjesnostima i mijenama koje neminovno prate prostorno-vremenski okvir svake sredine, grad Požega znao je razvijati i sačuvati svoju autentičnost. Stoga s neskrivenim ponosom želimo svima ponuditi da otkriju sve osobitosti vjerskog, tradicijskog, povijesnog, kulturnog i prirodnog nasljeđa Požežana. Ono što današnji gost traži je odmak od stresa, hedonizam, boravak u prirodi, upoznavanje lokalnih običaja, autentičnost. Smatram da Požega kao destinacija još uvijek nije u potpunosti brendiranja, a zapravo ne trebamo ništa novo izmišljati, sve već imamo, samo moramo pronaći pravi način kako to ispričati I predstaviti prvenstveno našim sugrađanima, a onda turistima te drugim posjetiteljima. Također, nismo skloni suradnji i cjeloživotnom učenju koji su od iznimne važnosti kada je turizam u pitanju što bi se također trebalo nastojati promijeniti, kao i koristiti sve mogućnosti da dobijemo potpore za projekte iz EU fondova. - otkriva nam.
Dolaskom na novi posao, rađaju se nove ideje
Svaki čovjek na svijetu se razlikuje bilo u privatnom ili poslovnom smislu i svatko ima razne, inovativne, ideje. Za kraj gospođa Šimunović Svoboda nam je otkrila što će ona građanima, ali i posjetiteljima pružiti tijekom svog mandata.
- Požeški gradski maskenbal možda nije tako brojan i popularan kao onaj riječki ili samoborski, no zato je svaka maska pripremljena s puno ljubavi i truda. Posljednjih godina manifestacija je izgubila svoj značaj, a zbog pandemije COVID-19, posljednje dvije godine nije se održala, što ćemo već iduće godine nastojati promijeniti. Kada govorimo o obilježavanju Dana grada Požege i Grgurevu, želja je dio manifestacije vratiti na obronke Požeške gore s kojih je i potekla.
Tko bi rekao da je Zlatna Slavonija raj za planinare?! Krndija, Psunj, Papuk, Požeška gora i Dilj gora, izazov su i za one najiskusnije. Od oko 150 planinarskih obilaznica u Hrvatskoj, s više od 300 kilometara, najdulji je i najstariji Slavonski planinarski put. Požeška planinarska obilaznica - PPO - duga je 34 km, sa 6 kontrolnih točaka, a počinje i završava na Trgu Sv. Trojstva u Požegi. Posvećena je gradu Požegi i Požežanima koji upravo na dijelovima ove obilaznice svakodnevno uživaju u miru, prirodi, povijesti i prekrasnim pogledima na grad i Zlatnu dolinu.
Poseban naglasak stavit ćemo na Urban fest, Dobre vibracije koje su u srpnju ove godine održane u Požegi, a za koje je plan da već nagodinu postanu dvodnevna manifestacija. Želja mi je revitalizirati Požešku kriglu, izuzetno dobro posjećen i profesionalno organiziran festival koji okuplja brojne ljubitelje piva i dobre glazbe, kao i pokušati revitalizirati požeška dvorišta, kako bismo mi rekli „bašče" koje se nalaze u jezgri grada, a koje bi vrlo živopisno mogle „iznijeti" brojne manje manifestacije, radionice, buvljake i druge sadržaje. Ne smijemo zaboraviti ni na Advent koji smo već počeli planirati i za koji se nadam da će ponuditi određene pomake na zadovoljstvo svih sugrađana. - zaključila je entuzijastična direktorica.