POŽEGA - Neobična vijest stigla je jutros iz Požege. Naime, obje nesreće o kojima je SBplus jučer izvijestio OVDJE, uzrokovao je isti sedamdesetogodišnji vozač. Najprije je u 9.25 sati na požeškim ulicama naletio na biciklisticu, da bi sat i pol nakon tog događaja na 'zebri' udario u pješakinju.
Ovako je događaje u današnjem priopćenju opisala Policijska uprava požeško-slavonska:
„U ponedjeljak 2. ožujka 2020. oko 9.25 sati u Požegi u Ulici sv. Roka, 70-godišnji vozač koji je upravljao osobnim automobilom marke "Peugeot", požeških registarskih oznaka pretjecao je 61-godišnjakinju koja je upravljala biciklom, a da se nije uvjerio da tu radnju može učiniti bez opasnosti za druge sudionike u prometu prilikom čega je desnim ogledalom udario u ručku upravljača bicikla uslijed čega je došlo do pada 61-godišnjakinje s bicikla na kolnik i ona je tom prilikom lakše ozlijeđena, a protiv vozača slijedi prekršajni nalog.
Istoga dana, oko 10.45 sati u Požegi na raskrižju ulica Priorljavska-Stjepana Radića-Cirakijeva, isti vozač s istim automobilom nije se obilježenom pješačkom prijelazu približavao sigurnosnom brzinom prilikom čega je udario u 55-godišnju pješakinju koja je lakše ozlijeđena. Protiv 70-godišnjaka slijedi prekršajni nalog."
Ovi će događaji, zasigurno, opet 'potegnuti' pitanje granične starosti vozača. Naime, krivac za jučerašnje nesreće ili više nije sposoban za upravljanje automobilom ili je sve bio splet nesretnih okolnosti ili ga je, pak, policija, uznemirenog nakon prve nesreće, propustila isključiti iz prometa. Mogućnosti je, dakako, još.
Večernji je pisao kako u Hrvatskoj 281.501 građanin stariji od 65 godina ima vozačku dozvolu. Takvih je, dakle, oko osam posto svih vozača u Hrvatskoj. Sudjeluju u deset posto svih prometnih nesreća, skrive 6,5 posto njihova ukupnog broja, a, prema podacima MUP-a, krivci su za 68 posto nesreća u kojima su sudjelovali. Prema vrstama nesreća koje su skrivili najviše je bočnih sudara (32,2%), udara u parkirano vozilo (12,2%), sudara pri vožnji u slijedu (11,9%), sudara vozila iz suprotnih smjerova (11,5%).
Policija ih, zbog navedenog, u svojim statistikama, uz mlade vozače do 24 godine, vodi zasebno, kao posebno rizičnu skupinu, no ni tu generalizaciju ne treba širiti na sve starije osobe za volanom jer mnogi od njih su izvrsni, iskusni i fokusirani vozači. Stanje treba provjeravati individualno i temeljiti na psihofizičkom stanju svake osobe - kako mlade, tako i stare. Tom se mišlju vode odredbe vezane za tu temu.
Problematično je ipak što, sukladno važećim odredbama Zakona o sigurnosti prometa na cestama, ne postoji dobna granica nakon koje je za produljenje vozačke dozvole vozač u obvezi obaviti zdravstveni pregled za vozača. Teoretski gledano, vozač koji je posljednji liječnički pregled obavio prije pola stoljeća - u slučaju da nije imao zdravstvenih ograničenja - svoju dozvolu može slobodno produžiti.
Ipak, liječnici su dužni MUP-u javiti ako smatraju da njihovi pacijenti nisu sposobni sigurno upravljati vozilom. Što o svemu misle čitatelji SBplus-a, pitamo u nastavku.
- Najnoviji
- Najstariji
-
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona. -