SLAVONSKI BROD - Nedavnim izmjenama i dopunama Zakon o ugostiteljskoj djelatnosti, u kafićima i restoranima knjigu žalbe zamijenila je obavijest o pismenom podnošenju prigovora.
Obavijest o pismenom podnošenju prigovora, bilo u prodajnom prostoru bilo putem pošte, telefaks uređaja ili elektroničke pošte, a obavijest mora biti istaknuta na vidljivom mjestu s potrebnim kontaktnim podacima, te je na njih dužan odgovoriti u roku od petnaest dana od dana zaprimljenog prigovora, što mora biti navedeno u obavijesti.
Ugostitelji su obvezni čuvati pisane evidencije prigovora najmanje godinu dana od njihovog primitka. Ukoliko potrošač nije zadovoljan s odgovorom, ili ugostitelj ne odgovori u roku, krajnji potrošač se može požaliti Državnom inspektoratu. Novčana kazna za one koji se ogluše o svoje zakonske obveze je od pet do petnaest tisuća kuna.
Sve radi fiskalizacije
Svrha tih izmjena, zapravo je usklađivanje ovoga zakona sa Zakonom o zaštiti potrošača i Zakonom o trgovini, a sve je u vezi s aktualnim Zakonom o fiskalizaciji.
´Potrošač´ je svaka fizička osoba koja sklapa pravni posao ili djeluje na tržištu u svrhe koje nisu namijenjene njegovoj poslovnoj djelatnosti niti obavljanju djelatnosti slobodnog zanimanja.
´Trgovac´ je bilo koja osoba koja sklapa pravni posao ili djeluje na tržištu u okviru svoje poslovne djelatnosti ili u okviru obavljanja djelatnosti slobodnog zanimanja.
Trgovcem Zakon smatra i svaku osobu koja nastupa u ime ili za račun trgovca, a proizvod je svaka roba ili usluga, uključujući nekretnine, prava i obveze.
Prema tome i svaki obrtnik, u smislu Zakona je ´trgovac´, jer svaki naš obrtnik sklapa pravni posao ili djeluje na tržištu u okviru svoje poslovne djelatnosti od frizera, kozmetičara, postolara, auto servisera, zlatara, urara, do građevinare, instalatera, ugostitelja, prijevoznika, taxista i slično.
Predsjednica Udruženja obrtnika grada Slavonskog Broda, Anka Šakić o tome za Radio Soundset je rekla:
- Ostale struke i djelatnosti već su uključene i znaju provoditi zakon o zaštiti potrošača, a bitno je naglasiti da turističke agencije još uvijek trebaju voditi knjigu žalbe.
- Najnoviji
- Najstariji
-
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona. -