SLAVONSKI BROD - Začudo ne u nekom kafiću, gdje se inače većina poslova sklapa, ili ideja rađa, nego u sjedištu brodsko-posavske obrtničke komore u Slavonskom Brodu, potvrđena je opravdanost organizacije lokalnog sajma proizvođača namještaja. Dakle, sajma na kojem bi svoje proizvode izlagali isključivo brodsko-posavski proizvođači namještaja, a ne trgovci njime.
Je li Sajam u funkciji politike, ili je politika u funkciji Sajma? Tko o temi govoriti treba, realni sektor - u čije ime i za čiji račun se sve radi - ili 'prišipetlje' koji su ideju prigrlili kao još jednu političko-marketinšku platformu za samopromociju.
Ideja je tek potvrđena, zbog toga što u Brodu rođena nije, nego u oriovačkom bazenu proizvođača namještaja. Naime, lani u veljači, tamošnji poduzetnici: Dario Pavić i Damir Kajnić iz Malina s Ivanom Medvedom iz Brodskog Stupnika, u kafiću, kako i priliči ljudima s vizijom, razgovarali su o potrebi predstavljanja svojih proizvoda hrvatskim i stranim veletrgovcima. Konstatirali su kako je bolje, lakše, jeftinije i učinkovitije, ako svi zajedno izlože svoje proizvode u oriovačkom Domu, na primjer, nego da svaki za sebe izlaže i time poskupljuje marketing. Dakle, prihvatili su notornu činjenicu kako su udruženi ljudi jači od pojedinca (Ako se ne zove Todorić. Iako ni on nije sam).
Zahvaljujući činjenici da su i drugi ovdašnji proizvođači namještaja, prije svih Boris Franjić iz Andrijevaca Donjih i Damir Biondić iz Slavonskog Broda, prihvatili ideju, u Komori je odlučeno sajam organizirati na razini županije - u Slavonskom Brodu. Najbliži županijskim strukturama vlasti, koje bi ideju politički, i financijski dakako, trebali blagosloviti, Ivan Medved, imenovan je 'oficirom za vezu' i upućen na osiguranje ulaza u tu krovnu županijsku instituciju.
Bez županijske podrške teže bi uspjeli
Niti dva mjeseca prošlo nije, od donesene odluke, prije svega zahvaljujući svekolikoj potpori županijskih struktura, sa 24 izlagača, 12. travnja 2013., otvoren je prvi Sajam proizvođača namještaja u Sportskoj dvorani Vijuš u Slavonskom Brodu.
Iako se, nakon tog prvog sajma, proizvođači namještaja i nisu nešto hvalili velikim ugovorima, svi su mišljenja kako je njegova organizacija uspjela te da je potrebno organizirati drugi, odnosno sajmovanje pretvoriti u tradiciju. Unatoč mišljenju našeg novinara Emila Cipra. Dapače, jedan od organizatora tog prvog sajma, u svom reagiranju, konstatirao je kako 'neznanje ne mora uzrokovati uvrede'.
Što je lani bio eksperiment, kako za proizvođače tako i za političare, to je ove godine jedna od glavnih gospodarskih manifestacija. Potvrđuje to činjenica da je organizacijski odbor 2. Sajma sastavljen od kadrovskog vrha Brodsko-posavske županije. Čelna, predsjednička funkcija, pripala je županu Danijelu Marušiću. Poslovno-politički koordinator je pročelnik županijskog Upravng odjela za gospodarstvo, Stjepan Bošnjaković, a tehnički izvršni direktor je šef CTR-a, Dragan Jelić. Kirvajski dožupan, Davor Vlaović, svojim povremenim paradnim članstvom u ozbiljnim tijelima, prikriva posao kojim se inače bavi - 'uveličavanjem' seosko-prigradskih manifestacija držanjem nogu pod stolom.
Trinaest ih je, a ne četiri
Pored ova četiri županijska 'mušketira', koji demonstriraju kako sajam, primarno, pripada Upravi Brodsko-posavske županije, članovi Organizacijskog odbora su: Anka Šakić, Milan Krpan, Željka Pergl, Krešimir Rudec i pet spomenutih obrtnika koji su prvi Sajam inicirali, osmislili i organizirali.
Dakle Odbor ima 13 članova, a Županijski službeni izvjestitelji i lokalni mediji predstaviše ga kao da je tamo samo njih četiri; kao da su sva četvorica članovi HDZ-a i kao da nitko drugi bitan nije. Vidjevši to zapitali smo se: Je li Sajam u funkciji politike, ili je politika u funkciji Sajma? Što je organizatorima bitnije: slikati političare ili predstavljati proizvođače namještaja. Tko o temi govoriti treba, realni sektor u čije ime i za čiji račun se sve radi, ili 'prišipetlje' koji su ideju od realnog sektora prigrlili kao još jednu političko-marketinšku platformu za samopromociju.
Dakako, to vrijedi za sve manifestacije u kojima političari određeni događaj stavljaju u funkciju promocije gradonačelnika, načelnika, stranaka... i na taj način osobni i/ili grupni politički interes uzdižu iznad osobnog i/ili grupnog interesa realnog sektora - od kojeg zajednica živi.
Umjereni i zajednici korisni političari mogu biti 'sol' društva i obrnuto, bezidejni, a nametljivi ostavljaju dojam sličan ukusu presoljene teletine.
- Najnoviji
- Najstariji
-
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona. -
Tonda12.03.2014. u 14:02
buldozer@ - nisam imao namjeru podcjenjivati sajam, nego upravo na to što si ti napisao htio sam skrenuti pažnju - da pozovu ljude iz IKEA-e i ako im se što svidi, možda netko od izlagača počne nešto i poslovati s... Prikaži sve njima, kao oni iz Virovitice. Zato sam napisao da ih pozovu u goste. Radi budućega posla.
-
buldozer12.03.2014. u 00:04
čuj brodvolim, slažem se da je ovo pomalo smiješno ali i ikea je nastala u garaži od strane zanesenjaka. nekad je brod i okolica bio prepoznatljiv po namještaju. oriolik, slavonija di itd. mnogo je to bilo radnih mjesta, kamo sreće... Prikaži sve d ih ima i sada toliko. podržavam sajmovanje kao način promocije ali proizvođačima treba još više pomoći, osloboditi ih parafiskalnih nameta lokalne zajednice i naći mogućnost poticanja zapošljavanja pa će i oni biti konkurentniji a zašte ne i raditi za ikeu? pogledaj tvin iz virovitice, gotovo sve što rade, rade za ikeu...
-