/ 53
7075
Prikaza
0
Komentara
SVILAJ – Građani Slavonskog Broda imat će nešto čišći zrak, a promet na graničnom prijelazu sa susjednim bosanskim Brodom bit će znatno rasterećen. To su benifiti koje bi građani Slavonskog Broda trebali osjetiti kada iduće godine bude dovršen most preko rijeke Save u mjestu Svilaj.
Riječ je o mostu koji je sastavni dio dionice autoceste Beli Manastir - Osijek - Svilaj, a koja predstavlja dio međunarodnog paneuropskog cestovnog koridora Vc. Upravo most u Svilaju je kontaktna točka auto-cestovne mreže Republike Hrvatske i Bosne i Hercegovine, to jest mjesto povezivanja dviju država.
Podsjetimo, izgradnja mosta ugovorena je sa poslovnom udrugom Hering d.d., Široki Brijeg, Bosna i Hercegovina i Viadukt d.d., Zagreb. Ugovorena vrijednost radova je 22.310.000,00 eura, a budući da se radi o zajedničkom naručitelju, sukladno međudržavnom sporazumu, Hrvatska i Bosna i Hercegovina zajednički sufinanciraju izgradnju mosta sa po 50 posto. Republika Hrvatska sudjeluje u financiranju mosta u iznosu od 11.155.000,00 €, od čega je dio od 57,97 posto financiran iz kredita EIB-a i bespovratnim sredstvima iz CEF fonda.
Rok za dovršetak radova je ljeto iduće godine. Izgradnja je započela u rujnu 2016. godine, a unatoč problemima, poput odlaska Viadukta u stečaj i visokih vodostaja rijeke Save, radovi na mostu Svilaj teku planiranom dinamikom, uvjeravaju nas inženjeri Hrvatskih autocesta s kojima smo tijekom jučerašnjeg prijepodneva obišli gradilište. Kako je kazao Darko Šošić, kooridantor iz Hrvatskih autocesta, do sada je završeno 70 posto planiranih radova.
- Sva čelična konstrukcija je stigla na gradilište i početkom iduće godine trebali bismo započeti s poslom premošćivanja rijeke Save. Dovršetak kompletnog mosta očekujemo u drugoj polovici iduće godine, što je u zadanim rokovima. Tada bi most bio pušten u funckiju i spojen na postojeću mrežu autocesta izgrađenih s hrvatske i s bosanskohercegovačke strane – kazao je Šošić. Nakon odlaska Viadukta u stečaj, posljednjih godinu i gotovo sedam mjeseci sve radove izvode radnici bosanskohercegovačke tvrtke Hering iz Širokog Brijega. Dinamika je, kažu, dobra i problema u poštivanju roka ne bi trebalo biti osim ako se ne bi dogodile nepredviđene okolnosti vezane uz vodostaj rijeke Save. – Za sada nas vrijeme dobro služi, a očekujemo kako ćemo dio radova, koji se odnose na montažu čelične konstrukcije i izvođenje kolničkih betonskih ploča, obavljati i u zimskim mjesecima kada nam to vremenski uvjeti budu dozvoljavali. Naime, kvaliteta izvođenja radova je na prvom mjestu i s toga ništa nećemo raditi na prečac – naglasio je koordinator Šošić.
A na obali Save u Svilaju radnici Heringa vrijedno rade na 'velikoj grdosiji' u čiju će rasponsku konstrukciju biti ugrađeno 5,3 tisuće tona čelika. Uz to, u gornji ustroj rasponske konstrukcije bit će ugrađeno i deset tisuća kubika betona, a u donji ustroj oko 20 tisuća kubika betona. Ovisno o vrsti radova, dnevno je na gradilištu i do 70-ak radnika koji marljivo rade na jednoj od najvećih investicija na ovom području.
- Trenutno pripremamo montažu makro elemenata rasponske konstrukcije, odnosno srednja tri raspona koja idu preko same vode što bi trebali završiti u idućih mjesec dva – istaknuo je Miroslav Matijević, koordinator Heringa, tvrtke koja, kaže, ima iskustva na ovako velikim projektima kakav je most u Svilaju. Upravo radovi koji predstoje, dodaje Matijević, su i najatraktivniji.
U izgradnji mosta angažiran je, putem Heringa, i dio domaćih hrvatskih tvrtki, potvrdio je Robert Španović, glavni inženjer HAC-a.
Kada bude gotov most, dugačak 660, a širok 29 metara, imat će po tri vozna traka širine tri i pol metra u oba smjera, s tim da će umjesto zaustavnog traka imati zaštitni prometni pojas od pola metra s obje strane te betonsku monolitnu pješačku stazu širine 0,75 metara. Obzirom da spaja izgrađene autoceste, koje su dio paneuropskog cestovnog koridora VC, prvi benifit njegove izgradnje možda će osjetiti upravo stanovnici Slavonskog Broda.
- S hrvatske strane autocesta vodi do samog mosta, a s bosanskohercegovačke do Odžaka. Kada iduće godine bude dovršen očekuje se da će dobar dio, u prvom redu teretnog prometa, s graničnog prijelaza Slavonski Brod-Brod, 'preseliti' u Svilaj, što znači rasterećenje tamošnjeg graničnog prijelaza. Budući da će most imati po tri trake s obje strane vjerujemo kako će za vrijeme blagdana dobar dio putnika koristiti Svilaj umjesto Slavonskog Broda – naglasio je Darko Šošić iz HAC, naglašavajući kako u ovom trenutku i hrvatska i bosanskohercegovačka strana poduzimaju sve kako bi se završio i dio autoceste od Osijeka do Mađarske granice, odnosno od Odžaka do Zenice te od Sarajeva prema Mostaru.
Tek nakon što koridor VC bude u potpunosti završen vidjet će se i prava vrijednost milijunske investicije svilajskog mosta, no do tada će, kako stvari sada stoje, proći sigurno još nekoliko godina.
Pogled i situacija mosta "Svilaj
Rasponski sklop mosta predstavlja kontinuirana greda preko sedam polja s dvostruko spregnutim poprečnim presjekom sastavljenim od čeličnog sanduka i betonske ploče. Za svaki su smjer predviđene po tri vozne trake širine 3,50 m, bez zaustavne trake sa zaštitnim prometnim pojasevima od 0,5 m sa obje strane. Rasponi objekta između osi upornjaka iznose 70,0 m + 85,0 m + 100,0 m + 130,0 m + 100,0 m + 85,0 m + 70,0 m, tako da je ukupna duljina objekta 640,0 m.
Temeljenje stupova riješeno je na način da je naglavna greda pravokutnog oblika oslonjena na 24 do 36 armirano betonska pilota (ovisno o stupnom mjestu).Armirano betonski piloti su promjera 150 cm, duljine 18,0 m. Iskop na mjestima svih stupišta predviđen je uz zaštitu građevne jame čeličnim talpama duljine L=9,0 - 12,0 m i prema potrebi uz crpljenje vode. Stabilnost bočnih stranica sanduka od talpi osigurava se čeličnim razuporama pri vrhu i približno 2m iznad dna korita.
Simulacija izgleda dovršenog mosta