SLAVONSKI BROD – Novogradiški portal novagra objavio je vijes kako se Osnovna škola „Vladimir Nazor" iz Adžamovaca nalazi među 38 osnovnih škola kojima će svježe voće i povrće donirati Trgovački lanac Kaufland za cijelu školsku godinu 2018./2019. Postala je tako partnerska Kaufland škola Voća i Povrća.
Ovaj trgovački lanac tako je mudro iskoristio hrvatske škole i učenike za besplatnu reklamu koju bi inače u medijima platio skupo. Jer malo je onih koji u svojim sredinama nisu izvijestili o tome kako će ovaj lanac cijelu slijedeću školsku godinu, jednom tjedno, učenicima osiguravati svježe voće i povrće. Prijevoz pak moraju osigurati same škole.
Hoće li svježe voće i povrće, koje će eto učenici od ovog trgovačkog lanca dobivati džabe pa s toga i sami trebaju po njega doći (valjda je to tržišno neisplativo i prevelik trošak za besplatnu reklamu, nap.a.), porijeklom biti iz uvoza ili s domaćih farmi nije precizirano. Ali u konačnici nije ni bitno.
Ono što daleko više 'bode' u oči je da lokalna obiteljsko-poljoprivredna gospodarstva nisu izravno uključena u u sustav osiguranja obroka za najmlađe.
Primjerice u provedbu projekta „Školske sheme", koji provodi Brodsko-posavska županija, od početka pedagoške 2017./2018. školske godine u 23 osnovne i šest srednjih škola, uključena su tek dva OPG-a s područja Brodsko-posavske županije i to: OPG Danijel Ostojić i OPG Stipo Velikanović za isporuku voća. Poražavajuće je kako za isporuku mlijeka školama nema domaćih OPG-ova koji bi to radili. Ako je problem u hrvatskom zakonodavstvu i administrativnim preprekama treba ih rješavati hitno. Ako je problem u potrebi bolje informiranosti i educiranosti OPG-ova onda i tu treba poduzeti određene korake. Država bi morala pronaći model po kojem bi bili zadovoljni svi. I škole i vlasnici OPG-ova. Jer to je ulaganje u budućnost. Uključivanjem OPG-ova u opskrbu škola ne samo da smo sigurniji u zdravu prehranu najmlađih nego dugoročno odgajamo generacije koje će postati kupci domaćih proizvoda izravno od proizvođača, a ne od prekupaca i trgovačkih lanaca koji trenutnu neaktivnost OPG-ova na ovom polju iskorištavaju za svoju reklamu i njihovim proizvodima.
- Najnoviji
- Najstariji
-
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona. -