POŽEGA - Ove godine od 4. siječnja uveden je novi način polaganja vozačkog ispita. Postao je sada još vjerodostojniji od dosadašnjega i zbog toga što sada nema 'muvanja', laganja ili popuštanja kandidatima. Naime, kada je u pitanju samo polaganje za kandidate se ništa nije promijenilo. Dodatak je u tome što se sada ispit snima kamerom iz tri ugla, ravno, lijevo i desno, odnosno bilježi ono što vidi i vozač. Uz to snima se i zvuk u vozilu.
Ispitivač je do sada na neki način bio 'vlast' na ispitu. Onaj kojeg se slušalo. Kandidati su do sada, doduše, imali pravo na prigovor poslije ispita u roku od 90 minuta što se im se i pojašnjavalo. Ako bi nešto bilo nekorektno i prigovor nije bio u skladu onoga što je polaznik očekivao, imao je pravo na žalbu u roku od osam dana.
- Vjerujem da sada djelatnici HAK-a još korektnije postupaju na ispitu u odnosu na ono što je bilo prije. Na neki način to je bio zakonski okvir kojim smo se mi vodili i provodili ispite da bi to bilo sve na neki način korektno. Sada ukoliko roditelj polaznika ili sam polaznik nije zadovoljan ishodom rezultata i smatra da je na neki način oštećen odlazi se u bazu podataka, odnosno, arhivu i može se točno vidjeti gdje je nastao problem na samom ispitu te se vidi gdje je snimljeno i što je točno bilo. – za SBplus kazao je instruktor i vlasnik autoškole u Požegi, Ivica Turac.
Tijekom ispita instruktor je i dalje u vozilu na desnom mjestu uz kandidata, a iza kandidata je ispitivač koji pravovremeno govori u kojem smjeru polaznik treba ići, praktički se nije ništa promijenilo samo dokaz o tome na koji način se provodi ispit.
- Mislim da je transparentno i lakše na neki način i za instruktora i za samog polaznika. Ako si napravio grešku za pad onda ti ne može nitko pomoći, a ako je nešto 'li-la' uvijek se ide na ruku kandidatu jer je cilj da on položi. Kandidati se nisu ništa više bojali ili bili pod stresom jer kad dolaze, pripremamo ih kroz samo osposobljavanje. - pojasnio je Turac.
U vozilu stoji nosač u koji se gurne kamera i spaja. Zbog tog snimanja polaznik nema stresa jer je to mala okrugla kamerica na koju praktički ne obraća pozornost te mu ostaje samo pažnja u vožnji jer ako nema pažnje, snimajući ili ne, nitko im ne može pomoći.
- Snimanje se nije se pokazalo kao problem, za mene kao instruktora to je još lakši način, ipak ispitivač mora dobro pazit na koji način će ocijeniti kandidata jer je njegov posao u pitanju. Sada je samo dokazivo je li kandidat kriv za nešto ili nije. - kazao je instruktor Turac.
Naime, što se tiče situacije s covidom, manji je broj polaznika. Na samom početku prošle godine kada je sve bilo zatvoreno uključujući i autoškole, bilo je užasno. Nakon otvaranja radilo se normalno uz pridržavanje mjera, znači dezinfekcijska sredstva te maske. Obavezno se dezinficira upravljač, ručice, odnosno, onaj dio koji kandidat 'hvata'.
- Teško je dezinficirati sve u jednom vozilu, meni je bitno da dezinficiram učenika koji mi dolazi i obavezno kako bi čestice izlazile van lagano otvorim i prozore uz uključenu ventilaciju. Međutim, mi kao djelatnici smo se uspjeli očuvati na neki način da nije nitko bio niti jednom u izolaciji ili zaražen covidom, kontakti su uvijek bili pravovremeno najavljeni. Odnos s učenicima je bio korektan, ako je netko kod kuće imao problem, on jednostavno ne dolazi samo javi potom znamo kako se postaviti i ponašati. - dodao je Turac.
Ljudi su i dalje 'pod kočnicom' bi li išli ili ne bi, ipak su u autu jedan na jedan. Pokazalo se da vozilo nije problem što se tiče same provedbe upravljanja vozilom, a što se tiče teoretskog dijela nastave, ona ide online.
- Najnoviji
- Najstariji
-
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona. -