4969
Prikaza
0
Komentara
SLAVONSKI BROD - Kada su krajem 2015. početkom 2016. godine u Brod-plinu počeli s razmatranjem ideje o izgradnji punionice na stlačeni prirodni plin, mnogi su bili skeptični. Nisu vjerovali u njihovu ideju ni kada su u travnju 2017. godine javnosti predstavili projekt čiju su isplativost vidjeli i u tome što su vizionarski najavljivali kako će vozila gradskih poduzeća i javni prijevoz voziti na plin.
Danas iz Brod-plina svima koji su sumnjali u realizaciju njihove ideje poručuju kako uskoro kreću s projektom vrijednim 3.668.000 kuna za što su ovih dana od Gradskog vijeća Slavonskog Broda dobili suglasnost na dugoročno zaduženje u istom iznosu.
Riječ je o ukupnom iznosu investicije izgradnje Punionice na stlačeni prirodni plin. "Planom poslovanja za 2019. godinu planirana je izgradnja punionice stlačenog prirodnog (SPP) plina za osobna i teretna vozila. Za predmetnu punionicu kao i. za smještaj plinske mjerno regulacione stanice Brod-plin osigurao je česticu na lokaciji uz veliko čvorište operatora transportnog sustava tvrtke Plinacro na Trešnjici, između Sjeverne vezne ceste i autoceste.
Studija opravdanosti izgradnje punionice pokazala je kako će se puna isplativost postići u dvije do tri godine. Tome bi trebao uvelike doprinijeti položaj punionice, odnosno blizina autoceste Zagreb-Lipovac jer bi upravo vozačima koji su na proputovanju 'bila na ruku' te bi ju itekako trebali koristiti i time doprinijeti opravdanosti njene izgradnje. Uz to, njenom izgradnjom otvara se mogućnost prelaska vozila u vlasništvu gradskih tvrtki, kao i javnog prijevoza, na ovaj sustav koji je za krajnjeg korisnika minimalno duplo jeftiniji od goriva. A i 'zdraviji' za okoliš i čist zrak s kojim Brođani muku muče.
"Punionica stlačenog prirodnog plina za vozila u tehničkom smislu treba biti kontejnerske izvedbe. U kontejneru će se nalaziti sva potrebna oprema: kompresor, odjeljivač/separator tekućine, uređaj za sušenje plina i druga oprema prema potrebi. Stlačeni prirodni plin će se skladištiti u skladištu plina baterijama čeličnih visokotlačnih boca, tlaka 250 bar (max 300 bar), na temperaturu od -2Q"C do 65 °C. U slučaju većih potreba predviđena je mogućnost povećanja skladišnog kapaciteta CNG povezivanjem s novim baterijama boca i/ili trajlerima (baterije boca na prikolici). Dva agregata za punionicu sastojat će se od dva priključka za punjenje automobila i jednog za punjenje autobusa. Agregati će biti izvedeni odvojeno od kontejnera. Za izgradnju punionice ishođena je građevinska dozvola i Rješenje o izmjeni i dopuni građevinske dozvole zbog mogućnosti dobivanja prirodnog plina pod većim tlakom od strane operatora transportnog sustava tvrtke Plinacro (veći kapacitet punionice i smanjenje vremena punjenja-mogućnost više punjenja dnevno). Izgradnjom punionice građanima i poslovnim korisnicima omogućilo bi s korištenje dodatnog energenta za pogon motornih vozila koji bi osim što je financijski povoljniji od postojećih još i ekološki znatno prihvatljiviji.", pojasnili su detaljnije projekt u Brod-plinu koji bi dugoročno zaduženje od 3.668.000,00 kuna realizirali preko Zagrebačke banke đ.đ Zagreb. Kredit bi koristili sukcesivno do 31. prosinca ove godine, s rokom otplate u jednakim mjesečnim ratama na deset godina i počekom otplate 31, siječnja iduće godine, uz 3,00 p.p. godišnje fiksne kamatne stope.
Kako se pravna osoba u većinskom vlasništvu ili suvlasništvu jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave i ustanova čiji je osnivač jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave može dugoročno zaduživati samo za investiciju uz suglasnost većinskog vlasnika, odnosno osnivača to je Brod-plin tražio suglasnost grada, odnosno gradskog vijeća jer suglasnosti za zaduženja iznosa većih od milijuna kuna odluku donosi Gradsko vijeće. I dobio ju je. Kako iduće godine obilježavaju 25 godina postojanja nadaju se kako bi ovaj 3,5 milijuna kuna vrijedan projekt mogli završiti za 'rođendan'. Pa ako bude gotov i kasnije daleko je bitnije to što donosi mogućnost uštede ukoliko zaživi i bude prepoznata mogućnost njegova korištenja.
- U drugoj fazi realizacije ovoga projekta mi možemo tankovima 'proširiti' punionicu na 150 vozila no to je ostavljeno za drugu fazu dok se ne vidi isplativost prve faze. Mi u Brod-plinu imamo određeni broj vozila u voznom parku, Vodovod možda i više, Komunalac nekih 50-ak. Sljedeća je faza tim gradskim poduzećima ponuditi punionicu za tlačni prirodni plin. Ideja je bila da u nekoj varijanti u to uvedemo i gradski prijevoz. A to se sve može odraziti i na cijenu karte. Uz sve to ekološki je puno prihvatljivije – najavio je još 2017. godine direktor Brod plina Dalibor Bukvić, istaknuvši tada kako se s osnove razlike u cijeni goriva godišnje može 'dobiti' jedno vozilo.