SLAVONSKI BROD - Naša zakržljala prometna kultura često dovodi do opasnih i pogibeljnih situacija. Prebrza vožnja, nekada i pod utjecajem alkohola, nepridržavanje prometnih propisa i zastarjela, nedovoljno održavana vozila smo su neki uzroci čestih prometnih nesreća. Dodamo li tome i poneka neshvatljiva rješenja u prometnoj regulaciji, izlažemo se ogromnom riziku svaki put kada se uključujemo u promet.
Jedan od brodskih primjera je spojna cesta između Osječke i Šubićeve ulice. Na navedenoj cestici teško mimohode dva bicikla, a dva, makar najmanja, automobila nikako ne mogu istovremeno proći tim putem. Logično bi bilo da se navedena cesta proglasi jednosmjernom, ali od regulacije postoji samo znak o zabrani prometovanja kamiona. Posebno je opasna situacija kada vozač, koji ide prema gradu odluči skrenuti u tu uličicu, a da pri tome ne vidi vozila koja iz iste nailaze. Tada često ostaje zaustavljen na suprotnom kolnom traku Osječke, ugrožavajući sebe i ostale sudionike u prometu.
Nedaleko navedene ulice, nalazi se i jedini semafor na tom dijelu Osječke, koji svojim (nepravilnim) radom također predstavlja ugrozu za mnoge vozače. Naime, nakon zelenog svjetla, nema trepćućeg zelenog, nego odmah brzo slijede žuto i crveno. Kako je prometna policija svjesna problematičnog semafora, govori činjenica da često postavljaju „čeku" neposredno iza semafora te upućuju opomene ili naplaćuju kazne za prolazak kroz žuto i crveno.
Uzgred, pozivam prometne stručnjake i komentatore ovog portala na izjašnjavanje o sve češćoj navadi naših „kulturnih" sugrađana: propuštanje vozila sa sporednih prometnica. Naime, držim da su projektanti, s pravom, pojedine prometnice proglasili sporednim kako bi se promet odvijao što tečnije te kako se ne bi stvarali zastoji na frekventnim pravcima. Međutim, neki naši sugrađani propuštajući vozila iz sporednih ulica „sabotiraju" nakane projektanata te često naglim, nenadanim potezima dovode i sebe i druge u opasnost. Držim kako bi se trebali osloboditi ovog suviška prometne „kulture" te poštivati prometne znakove i pravo prvenstva.
- Najnoviji
- Najstariji
-
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona. -
livada23.06.2011. u 17:32
brod ne da ima bisere prometne regulacije, nego ima cijelu bisernu ogrlicu... od halajka, preko nakaradne zapadne "vezne" ceste, jednosmjernog ŠETALIŠTA braće radić, pruge u osječkoj, naprasnog završetka svačićeve u olivinoj... posebna priča su parking mjesta, odnosno nedostatak istih. zašto... Prikaži sve se ne kopa velika podzemna garaža ispod livade kraj nebodera na korzu? iskopat garažu za 500 auta i maknut parking sa keja i pogotovo onaj ilegalni parking u tvrđavi, iza časnićkog paviljona. tada ne bi bilo gužvi, zelenilo bi i dalje stajalo kako je, a gospoda iz Grada bi malo i pješačila. onda bi možda i ličilo na ljude, a ne hodajuće bačve...
-
mali198519.06.2011. u 10:39
Gospodine Mazurek, Obzirom da očigledno ne živite u naseljima koja su vezana za Osječku ulicu, a tražite oslobođenje suviška prometne "kulture", molio bih Vas da probate prijeći iz smjera Lanosovićeve u Željezničku ulicu ili suprotno kada se rampa na pružnom... Prikaži sveom prijelazu podigne, i to ako je moguće oko 6,45 ili 15,15 sati. Možete i u međuvramenu, te onda napišite je li potrebno prometnu kulturu izoztaviti ili nam je ipak prijeko potrebna obzirom da projektenti svoj posao obavljaju sukladno s današnjim vremeno i današnjim brojem vozila na cestama (prođite po novim naseljima gdje su ceste rađene na komadima livade i nisu šire od 4m, te nigdje nema pješačkih staza - toliko o projektantima).
-