2107
Prikaza
2
Komentara
SLAVONSKI BROD - Nedavno smo izvijestili o propustima vezanim za nepoštivanje 'pravila desne strane' na problematičnim raskrižjima slavonskobrodskih naselja Livada, Zrinski Frankopan, Budainka i Kolonija. Na pristiglu obavijest zabrinute Brođanke, stanarke Naselja Andrija Hebrang, istražili smo što vozačima izaziva pomutnju pri vožnji raskrižjem između stambenih blokova VI i VIII tog slavonskobrodskog naselja.
Naime, izađete li iz najvećeg kružnog toka na Osječkoj ulici prema 'Hebrangu' ili se, na suprotnoj strani, u naselje uvezete skrenuvši iz Strossmayerove ulice, odnosno, Ulice svetog Lovre, između navedena dva kraja glavnog prolaza nalazi se ulaz u sporno raskrižje.
Omeđena s jedne strane parkiralištima namijenjenima vozilima stanara stambenih kompleksa 'šestice' i 'osmice' i s druge strane nogometnim i košarkaškim igralištima te Gradskim grobljem, navedena ulica, kao što se na priloženoj karti može uočiti, pravocrtnim pružanjem mnogim vozačima 'ostavlja dojam' glavne ceste, dok se pritom ulica koja se pod tupim kutom nastavlja između navedenih blokova doima kao sporedna.
- Mnogo smo puta primijetili zbunjenost na licima vozača koji nas 'propuštaju' u trenutku kada imaju pravo prednosti u odnosu na našu poziciju, točnije u situacijama u kojima došavši u isto vrijeme do raskrižja iz smjera parkinga bloka VIII, 'naletimo' na vozilo nama s desne strane koje zastane te vozač rukom sugerira da nastavimo vožnju. Budući da ovo raskrižje nema nikakvu prometnu signalizaciju, a pritom položaj i veličine cesta vozačima šalju zbunjujuću poruku, zabrinuti smo kako za vlastitu, tako i za sigurnost drugih vozača, a nelagodu nam stvara i blizina dvaju igrališta na kojima se najviše okupljaju mlađe generacije koje često istrče na ulicu po loptu, bez obraćanja pažnje na prometnu situaciju. Također, blizina Gradskog groblja čini ovo raskrižje izrazito prometnim, posebno u vrijeme blagdana zbog čega smo često svjedočili prometnim nezgodama, zvucima škripanja naglog stiskanja kočnice, čak se čini da i vozači taxi službi, koji ovaj put jako dobro poznaju, nisu uvijek sigurni u to kako bi trebali postupiti na opisanom dijelu Naselja. Oko ovog problema još prije godinu dana kontaktirali smo Grad Slavonski Brod, no na naš upit o mogućnostima rješenja nismo dobili nikakav odgovor. - kazala je za SBplus stanarka Naselja Andrija Hebrang, bloka VIII/26, čiji stan pruža izravan pogled na raskrižje.
Prisjetimo se, za oduzimanje prednosti prolaska nepoštivanjem 'pravila desne strane' - u slučaju kada vozač prekrši pravilo prvi put - propisana je novčana kazna u iznosu od tri tisuće kuna, tri negativna prekršajna boda te zaštitna mjera oduzimanja vozačke dozvole. Sankcije rastu zajedno s brojem ponavljanja istog prekršaja.
- Na raskrižju poput ovog gdje nema prometne signalizacije, semafora ni prometnih znakova koji označavaju koja je glavna cesta, primjenjuje se 'pravilo desne strane' jer se radi o dvije ceste iste važnosti. Kad govorimo o raskrižjima, moramo znati da postoje razvrstane i nerazvrstane ceste. Nerazvrstane su upravo ovakva raskrižja, gradska raskrižja, ulice u nekim manjim mjestima, dok su razvrstane ceste autoceste, državne, županijske i lokalne ceste koje imaju drugačiju važnost u odnosu na nerazvrstane. Primijetili smo da na području grada postoji puno raskrižja reguliranih pravilom desne strane. Kroz privatni život, ali i iskustvo stečeno radom u policiji, primijetili smo da ljudi krivo protumače to pravilo. Onaj koji ide ravno najčešće 'ne doživljava' vozača koji mu prilazi s desne strane te ga ne propuštaju. - za SBplus ranije je takve prometne situacije komentirao Zlatko Zarožinski, policijski službenik za preventivu u cestovnom prometu.
Budući da se dileme oko prava prednosti prolaska tijekom vožnje ulicama Slavonskog Broda bez istaknute prometne signalizacije svakodnevno pojavljuju, postavlja se pitanje oko toga koji bi bio pravilan način otklanjanja zbunjenosti vozača. Dok neki iskusni slavonskobrodski vozači već znaju u kojim se raskrižjima prakticira 'pravilo desne strane' te s istim nemaju problema, ne možemo zanemariti one koji s brodskim ulicama nisu u tolikoj mjeri upoznati, koji, primjerice, po prvi put sjedaju za volan ili pak građani s adresom izvan grada Slavonskog Broda. Osim upornog naglašavanja na oprez pri vožnji, dijeljenja kazni za kršenje prometnih pravila, odgovor dilemama koje se pojavljuju u situaciji kao što je opisana na raskrižju Naselja Andrija Hebrang mogao bi se pronaći i u jednostavnom postavljanju prometnog znaka ili označavanju prometne površine.