SLAVONSKI BROD - U ponedjeljak, 28. siječnja 2019., oko 22.20 sati, u ulici Mirogorskoj u Trenkovu, požeški policijski službenici su prilikom kontrole prometa zatekli 55-godišnjaka koji je pod utjecajem alkohola od 1,71 promila i za vrijeme dok mu je izrečena zaštitna mjera zabrane upravljanja motornim vozilima upravljao osobnim automobilom marke „Opel" požeških registarskih oznaka.
Budući da je postojala opasnost da će nastaviti s činjenjem prekršaja, smješten je u posebnu prostoriju policije i protiv njega slijedi prekršajni nalog zbog upravljanja pod utjecajem alkohola i za vrijeme dok mu je izrečena zaštitna mjera zabrane upravljanja.
Kako je ovakvih slučajeva zamjetan broj i na području djelovanja policijske uprave brodsko-posavske, valja podsjetiti na zakonske odredbe koje su jasne.
A one kažu:
- vozač vozila C1, C1E, C, CE, D1, D1E, D, DE i H, instruktor vožnje, mladi vozač, kao i vozač vozila B kategorije kada upravlja vozilom u profesionalne svrhe (taksisti, vozači hitne pomoći, vozači u tvrtkama i tijelima državne vlasti itd.), ne smije upravljati vozilom na cesti niti početi upravljati vozilom ako je pod utjecajem droga ili lijekova ili ako u krvi ima alkohola.
- vozač vozila kategorije A1, A2, A, B, BE, F, G i AM ne smije upravljati vozilom na cesti niti početi upravljati vozilom ako je pod utjecajem droga ili lijekova ili ako u krvi ima alkohola iznad 0,50 g/kg, odnosno odgovarajući iznos miligrama u litri izdahnutog zraka.
S tim da se smatra kako je vozač počeo upravljati vozilom i ako je tek pokrenuo vozilo s mjesta.
- vozač kojem je vozačka dozvola oduzeta ili je isključen iz prometa ili mu je izrečena mjera opreza privremenog oduzimanja vozačke dozvole ili zaštitna mjera zabrane upravljanja motornim vozilom ne smije za to vrijeme upravljati vozilom u prometu na cesti.
Iako su ove zakonske odredbe jasne dobar dio vozača ih se ne pridržava riskirajući tako svoj, ali i živote ostalih sudionika u prometu. Čini se kako niti represivne akcije policije niti kazne koje dobiju nisu dovoljne da osvijeste činjenicu kako je vožnja pod utjecajem alkohola opasna, kako su refleksi slabiji, a time i opasnost veća.
U užoj obitelji imam muškarca srednjih godina (podatci poznati redakciji) koji nikada nije bio alkoholičar, ali je znao tu i tamo popiti te nakon čašice ili dvije alkohola sjesti za upravljač vozila. Uvijek je tvrdio kako to ne može utjecati na njegovu vožnju te da su to sve 'samo trikovi kojima država želi doći do novaca'. Nakon što je doživio prometnu nesreću, u kojoj srećom nitko nije stradao, osim limenog ljubimca, nikada više nije uzeo kap alkohola. - Bio je snijeg, sletio sam s ceste u jarak iako nisam brzo vozio, a cijelo vrijeme dok sam izlazio iz automobila razmišljao sam o tome što ako sam nekoga udario. Ako sam nekoga ubio. Obilazio sam oko automobila i po cesti gledajući da netko nije stradao zbog moje neopreznosti - pričao je u šoku prvih dana nakon nesreće. Upravo činjenica da je njegovom nepažnjom i slabim refleksima, uslijed konzumacije alkohola, netko mogao izgubiti život utjecala je na njega da više ne pije.
Njega je osvijestila prometna nesreća, no o sigurnoj vožnji trebali bismo razmišljati puno prije nego do nje dođe. Jer tada, nažalost, za nekoga može biti prekasno.
- Najnoviji
- Najstariji
-
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona. -