9211
Prikaza
6
Komentara
SLAVONSKI BROD - Prije točno dvanaest dana, telefonski poziv redakciji SBplus-a, uputio je Brođanin koji je novinare zamolio da riješe problem s kojim se on i, navodno, veći broj stanara jedne slavonskobrodske ulice nose već godinama. Situaciju je, otprilike, opisao na sljedeći način: „Skrenete li s Osječke ulice u Branimirovu i prođete 'Davidovu crkvu', u dvorištu jedne obiteljske kuće gotovo svaki dan, posebice u poslijepodnevnim satima, moći ćete zapaziti cisterne. Naime, gospodin u čijem je vlasništvu to dvorište već godinama u gradskom naselju parkira cisterne pune nafte, benzina ili što već prevozi te tako sve nas, i bliže i dalje susjede, dovodi u opasnost. Pokušavali smo riješiti ovu situaciju i obraćali smo se svima, ali ništa ne uspijevamo. Volio bih kada biste istražili ovaj slučaj i pisali o tomu".
Istoga dana, upit smo poslali Gradskoj upravi, odakle su nas već sutradan uputili na Policijsku upravu brodsko-posavsku kao i nadležnog inspektora cestovnog prometa.
- Prijevoz opasnih tvari i parkiranje takvih vozila na području Republike Hrvatske definirano je Odlukom o određivanju parkirališnih mjesta i ograničenjima za prijevoz opasnih tvari javnim cestama prema kojoj je, za područje koje gravitira Slavonskom Brodu, definirano parkiralište na autocesti A3 - parking Dragalić-sjever i jug te parking Babina Greda-sjever i jug. Ipak, ovdje svakako moramo istaknuti kako Grad Slavonski Brod nije nadležan za provođenje kontrole ovog slučaja, nego su nadležni inspektori cestovnog prometa te službenici Policijske uprave brodsko-posavske. - glasio je sadržaj dopisa slavonskobrodske Gradske uprave.
Prema tim uputama, na obje smo spomenute 'adrese' 11. siječnja također poslali upite, a kako smo iscrpan odgovor policije (čak karticu teksta), u kojemu već najavljuju postupanje, primili danas, odlučili smo kako s objavom članka nećemo čekati do povratka nadležnog inspektora cestovnog prometa, Gorana Rukavine, s godišnjeg odmora, mada nam je odgovor obećao. Naime, smatramo kako je temeljit dopis PU brodsko-posavske ionako obuhvatio sve zakone, kao i odgovorne koji bi se ovim područjem trebali baviti.
- Parkiranje na području grada, sukladno odredbama članka 5. Zakona o sigurnosti prometa na cestama, određuje Grad Slavonski Brod, što je regulirano Odlukom o uređenju prometa na području grada Slavonskog Brod. Njom su regulirani i načini te mjesta parkiranja teretnih vozila iznad 3,5 tona. Međutim, privatna parcela ne predstavlja javnu (prometnu) površinu, ali je postavljenom prometnom signalizacijom (do tih privatnih parcela) određen koridor namijenjen kretanju vozila iznad najveće dopuštene mase. U slučaju Slavonskog Broda, to je 16 tona, što u konkretnom slučaju predstavlja prekršaj iz članka 12. Zakona o sigurnosti cestovnog prometa. Prijevoz opasnih tvari, propisan je Zakonom o prijevozu opasnih tvari, a sukladno članku 38. istog Zakona, nadzor nad prijevozom opasnih tvari provode inspektori cestovnog prometa. - dio je odgovora policije koji je SBplus-u dostavila glasnogovornica Kata Nujić.
Mada su komunalni redari i prometni policajci nadležni samo za javne površine, nakon SBplus-ovog upita, iz Policijske uprave kontaktirali su obje strane, Upravni odjel za komunalni sustav i komunalno redarstvo Grada Slavonskog Broda, kao i slavonskobrodsku Postaju prometne policije, „radi poduzimanja daljnjih mjera i radnji iz njihovih nadležnosti".
- U Zakonu o prijevozu u cestovnom prometu, kao uvjet za izdavanje licenci za obavljanje tih poslova nema više odredbe koja uvjetuje postojanje osiguranog parkirališnog mjesta (vlastitog ili u zakupu), kako je to bilo riješeno u prethodno zakonu. Međutim, tijelo lokalne uprave i samouprave može, sukladno odredbama članka 5. Zakona o sigurnosti prometa na cestama, svojim odlukama odrediti parkirališne površine i način parkiranja, zabrane parkiranja i mjesta ograničenja parkiranja. - poručili su iz slavonskobrodske Policijske uprave i tako pojasnili zašto se u rješavanje konkretnog problema moraju uključiti svi koji su nadležni.
Kada govorimo o onomu što se nalazi u cisterni parkiranoj u Branimirovoj ulici, onda se radi i o najbitnijem pitanju. Naime, mjesta na kojima prijevoznici parkiraju cisterne koje prevoze opasne tvari strogo su određena Odlukom Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture o određivanju parkirališnih mjesta i ograničenja za prijevoz opasnih tvari javnim cestama. Ta Odluka kaže kako se „prijevoz opasnih tvari smije obavljati isključivo javnim cestama navedenim u točki III. ove Odluke, osim u slučajevima opskrbe gospodarskih subjekata, benzinskih postaja i stanovništva".
Saznavši što o svemu kažu zakoni te jedan od stanara ulice, kontaktirali smo i autoprijevoznika Blaža Karlovića čije je parkiranje cisterni, u dvorištu čiji je vlasnik, postalo sporno. Bio je spreman na razgovor i iznio svoju stranu priče.
- Cisterna je već deset dana parkirana u dvorištu naše obiteljske kuće zbog nedostatka posla. Točnije, do 1. veljače u Italiji su praznici pa do tog perioda nastane zastoj u prijevozu robe. Inače svoje cisterne parkiram u Sloveniji. One nikad nisu pune, u mojem dvorištu stoje isključivo prazne jer, prema Zakonu, niti ne smijem ući u naselje s punom cisternom, a i nema razloga zašto bih je takvu parkirao u dvorištu. Kada je puna, odnosno kada u njoj imam robu koju moram prevesti, vozim je odmah na odredište. - za SBplus kazao je Brođanin Blaž Karlović koji je svoju djelatnost registrirao 2005. godine i otad za klijente prevozi različite vrste robe.
Za SBplus potvrdio je kako sa susjedima ima odličnu komunikaciju te kako su oni upoznati s načinom njegova poslovanja koji je uvijek sukladan pravilima i zakonima. Nitko mu se nije žalio pa ne zna komu bi ovakvo parkiranje moglo smetati, posebice s obzirom na činjenicu da se radi o velikom dvorištu koje sa strane na kojoj parkira cisternu, od prvog susjeda dijeli prazna parcela.
Dakle - opasne tvari u cisterni parkiranoj na privatnoj parceli bile bi zakonski problem i predstavljale bi posao za inspektora cestovnog prometa, a Grad i policija morali bi intervenirati u slučaju da prazna cisterna do mjesta parkiranja dolazi cestom kojom nije dopušteno prometovanje vozila njezine težine.