3351
Prikaza
1
Komentar
SLAVONSKI BROD - Dva milijuna osobnih vozila i 80 do sto tisuća teretnih godišnje pređe preko graničnog prijelaza Slavonski - bosanski Brod. Uz to što, posebice u dane blagdana i godišnjih odmora kad je promet pojačan, stvaraju značajnije gužve zbog uskog grla na bosanskoj strani, dodatno doprinose i zagađenju ionako onečišćenog zraka na koji stanovnici Slavonskog Broda stalno upozoravaju. Doduše, više upiru prstom u rafineriju Brod, a manje u promet no neizbježno i on uzima svoj danak.
No, više radi smanjenja gužvi, a manje zbog zagađenja zraka s bosnaske strane razmišljaju kako se riješiti gužvi, a zadržati promet vozila. Prema riječima načelnika Općine Brod Ilije Jovičića, ovaj u stvari republički i državni problem unazad tri četiri godine na loklanoj razini pokušavaju riješiti.
- Brod nije koncipiran kao pogranično mjesto, a njegova infrastruktura koja je lokalnog karaktera je prilično uništena. Sam carinski terminal koji se nalazi u krugu bivšeg tržnog centra ima kapacitet 30 vozila, tako da u pojedinim trenucima carinjenje obavljaju doslovce na cesti. Sve su to uvjeti koji ni približno ne zadovoljavaju potrebe carinskog prijelaza i dovode do stvaranja gužvi, a onda samim tim i do nezadovoljstva ne samo putnika koji koriste prijelaz nego i lokalnog stanovništva - pojasnio je Jovičić naglašavajući svjesnost postojanja problema.
Upravo s toga pokrenuta je aktivnost izgradnje zaobilaznice sa dva kružna toka nakoji način bi se postiglo rasterećenje ili barem zadovoljavajuća propusna moć na carinskom prijelazu. Investicija najavljene izgradnje obilaznice vrijedna je 3,2 milijuna maraka, od čega je milijun maraka dalo tamošnje Ministarstvo prometa, transporta i telekomunikacija.
- Općina je izradila projektnu dokumentaciju i sada ostaje do kraja riješiti imovinske pravne odnose koji nam stvaraju ponajviše problema. Naime, ostalo je nekih 15-ak vlasnika zemljišta koje se nalazi na trasi buduće obilaznice i kružnih tokova, a koji nisu ovdje ili nisu dolazili zadnjih 30 godina. Mi sad pokušavamo pronaći zakonit način dolaska u posjed toga zemljišta kako bismo s proljeća mogli pristupiti izgradnji - najavio je načelnik Broda Ilija Jovičić. Uz izgradnju obilaznice dodatnoj bržoj protočnosti prometa moglo bi doprinjeti i zajedničko korištenje carinskog prijelaza u Slavonskom Brodu, od čega se nije odustalo, a o čemu je načelnik boanskog Broda razgovarao s predstavnicima hrvatske vlasti, predsjednicom Grabar Kitarović i premijerom Plenkovićem. U tom slučaju već u Slavonskom Brodu putnici bi prešli obe granice sa samo jednim zaustavljanjem, po principu kako je to riješeno na graničnom prijelazu Hrvatske i Mađarske.
Ako sve bude išlo po planu a obilaznica bude gotova, kako se nadaju u Brodu, kajem iduće godine te kada se tome doda i izgradnja prijelaza u Svilaju i modernizacija u Gradiški - i stanovnici Slavonskoga Broda trebali bi imati svoju korist. I to ne samo u bržem prelasku granice tijekom odlaska i povratka iz šopinga. Naime, Svilaj i Gradiška trebali bi, kada budu završeni, doprinjeti rasterećenju prometa, a obilaznica u Brodu dovela bi do brže protočnosti prometa na granici u Slavonskom Brodu. Sve to u konačnici vodi i do smanjenja štetnih emisija u ionako zagađenjem opterećenom zrak kojeg Brođani udišu.