SLAVONSKI BROD - O problemu biciklista, sve češće i vozača električnih romobila, koji se gradskim Korzom, pješačkim zonama u Slavonskom Brodu, nerijetko i prometnicama, voze bez poštivanja prometnih propisa, SBplus je pisao u više navrata. Upozoravali smo na moguće posljedice, tim više što dobar dio vozača električnih romobila razvija brzinu koja može biti opasna - kako za njih, tako i za druge, naročito u vrijeme kada je lijepo vrijeme, a Korzo je puno djece i šetača. Kako god, problem dosad nije riješen, no odsad bi stvari mogle biti puno bolje.
Naime, izmjenama Zakona o sigurnosti prometa na cestama, bit će regulirano i sudjelovanje električnih romobila, monocikla i segwaya u prometu. Kako piše Glas Slavonije uvode se dvije nove kategorije prijevoznih sredstava: pomoćna pješačka sredstva (romobili bez motornog ili električnog pogona, bicikli, role, koturaljke i sl.) i osobna prijevozna sredstva, tj. ona koja dosad nisu bila razvrstana ni u jednu kategoriju vozila sukladno posebnim propisima (monocikl s motornim ili električnim pogonom, segway te romobili s motornim ili električnim pogonom i dr.).
Prema novom prijedlogu, tijekom vožnje ta su se vozila dužna kretati biciklističkom stazom ili biciklističkom trakom, a iznimno se mogu kretati i dionicama županijskih, lokalnih i nerazvrstanih cesta na kojima je dopuštena brzina kretanja do 50 kilometara na sat i manja. Dobna granica za upravljanje osobnim prijevoznim sredstvima je od 14 godina naviše. I u Njemačkoj je, primjerice, minimalna dobna granica 14 godina, no maksimalna dopuštena brzina za električne romobile je 20 km/h. Za upravljanje tamo doduše nije potrebna vozačka dozvola, voziti ih se smije po biciklističkim stazama, a ako staza i traka nema može se kretati kolnikom tamo gdje je postavljen prometni znak "dopušteno za romobile'.
Hoće li toga znaka biti i kod nas ili ne, ostaje vidjeti. Ono što se zna je kako je izmjenama predloženo da osobna prijevozna sredstva neće smjeti imati radni obujam motora veći od 25 centimetara kubnih, odnosno, trajna snaga elektromotora ne smije im biti jača od 0,25 kW, a na ravnoj cesti ne mogu razviti brzinu veću od 25 kilometara na sat.
U zakon bi se trebalo uvesti i da vozačima osobnih prijevoznih sredstava nije dopušteno istodobno skidanje obje ruke s upravljača, vožnja sa slušalicama u oba uha, ali i da na takvom vozilu može biti samo jedna osoba. Budu li predložene izmjene Zakona usvojene, vozači će na takvim osobnim prijevoznim sredstvima, noću te danju u slučaju smanjene vidljivosti, morati nositi reflektirajuću odjeću ili oznaku.
- Najnoviji
- Najstariji
-
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona. -