SLAVONSKI BROD – Državna tvrtka Hrvatske ceste d.o.o., kao investitor, 2018. godine dovršila je postupak javne nabave za izradu projektne dokumentacije s ishođenjem svih potrebnih akata za Izgradnju državne ceste DC431 u dionici od DC53 (Sjeverna vezna cesta) do sjevernog ulaza u Holding Đuro Đaković d.d. u Slavonskom Brodu. Nastavak je to realizacije ideje izgradnje spojne ceste Sjeverna vezna cesta-Sjeverni ulaz u Đuru Đaković, dužine 387,45 metara, prema idejnom rješenju ovlaštenog inženjera Željka Devčića, o čemu je SBplus pisao ranije.
Izgradnjom ove ceste prema ĐĐ riješit će se i problem prometovanja izvanrednih tereta koji su do sada prometovali kroz gradske ulice nedovoljne nosivosti.
Prema podacima navedenim u natječaju prije 4 godine, svrha izgradnje ove spojne ceste je omogućiti promet teških teretnih i drugih vozila između gospodarsko-poslovne zone i državne ceste DC 53 te dalje prema autocesti A3 i drugim prometnim pravcima. Sukladno projektnom zadatku, izgradnjom ove ceste riješit će se i problem prometovanja izvanrednih tereta koji su do sada prometovali kroz gradske ulice nedovoljne nosivosti i nezadovoljavajućih dimenzija prometnih profila.
Nakon što je u prosincu 2017. projekt započeo objavom natječaja za izradu projektne dokumentacije, u 2022. bi ovaj vrlo važan projekt za grad Slavonski Brod i Industrijsku zonu Đuro Đaković mogao doći u fazu izgradnje. Naime, Hrvatske ceste su u svom planu nabave za 2022. godinu objavile i nabavu Izgradnje državne ceste DC431, dionica od DC53 (sjeverna vezna cesta) do sjevernog ulaza u holding Đuro Đaković u Sl. Brodu. Projekt izgradnje je vrijedan 12 milijuna kuna, a sam nadzor projekta 600 tisuća kuna. Predviđen rok za izgradnju je 9 mjeseci.
Nastavak izgradnje Svačićeve avenije znači i početak realizacije projekta Brod 2?
Pored izgradnje spojne ceste Sjeverna vezna cesta-Sjeverni ulaz u Đuru Đaković, u planu nabave Hrvatskih cesta za 2022. godinu navedena je i Rekonstrukcija postojeće ulice Petra Svačića i izgradnja spojne ceste od ulice M. Gupca do N.Š. Zrinskog D 423 u Slavonskom Brodu, duljine cca 1,0 km.Taj projekt izgradnje je vrijedan 11 milijuna kuna, a završetak je očekivan u roku od 9 mjeseci. Također, za ovaj projekt je predviđen i trošak od 600 tisuća kuna za nadzor.
Naime, realizacijom ovoga projekta moguće je razmišljati i o rasterećenju Zrinske ulice (od Štampareve do Gupćeve) na način da ista postane jednosmjerna što bi u konačnici omogućilo i izgradnju biciklističke staze, ali i povećanje parkirališnih kapaciteta u toj ulici.To je vrlo važan projekt jer produžetak Svačićeve avenije ide do spoja sa najvećim kružnim tokom u Slavonskom Brodu koji je povezan sa Osječkom, Zrinskom, Milanovićevom ulicom te ulazom u naselje Andrije Hebranga.
Proširenjem Svačićeve avenije, moguće je razmišljati o rasterećenju Zrinske ulice (od Štampareve do Gupčeve) na način da ista postane jednosmjerna što bi u konačnici omogućilo i izgradnju biciklističke staze, ali i povećanje parkirališnih kapaciteta u toj ulici.
Izgradnja produžetka prve gradske avenije, koja je u planu nabave Hrvatskih cesta za ovu godinu, može značiti i kako je konačno otkočen projekt Brod 2. Naime, gradonačelnik Mirko Duspara je u više navrata kazao kako nastavak gradnje neće krenuti prije nego započne izgradnja kolektora u sklopu projekta "Brod 2", o kojem je još 2018. godine kazao:
- Taj je projekt sada u fazi da smo Hrvatskim vodama i Vladi predali potrebnu dokumentaciju koja sada ide pred Europsku komisiju. A njima, ako je sve u redu, treba barem pet šest mjeseci do donošenja konačne odluke. Kako doznajemo u Hrvatskim vodama se nadaju da bi Brod 2 mogao krenuti u drugoj polovini 2019. godine. Ako to bude tako tada bi mogao krenuti i nastavak izgradnje avenije. Jer čim oni polože kolektor i naprave izvode na Slavoniju 2 i obližnje parkiralište, može se nastaviti i s radovima na aveniji - pojasnio je gradonačelnik Duspara, naglasivši kako je kolektor na toj dionici od iznimne važnosti i zbog toga što će njegovim postavljanjem biti riješeno pitanje plavljenja podvožnjaka u Kumičićevoj ulici.
Vrijeme će pokazati u kojoj će mjeri biti i realiziran plan nabave Hrvatskih cesta u 2022. godini, kada je grad Slavonski Brod u pitanju, jer ova državna tvrtka rekonstrukciju Svačićeve ulice i izgradnju spojne ceste od Gupčeve do Zrinske ulice planira već pet godina. Još 2017. je u planu nabave HC-a navedena realizacija ovoga projekta, točnije iste godine kada je krenula izgradnja sjevernog kolnika i rekonstrukcija južnog kolnika ul. Petra Svačića u Slav. Brodu. Prvo dio avenije je završen krajem 2018. godine, a projekt izgradnje produžetka Svačićeve avenije još uvijek nikako da krene.
A oba ovdje navedena državna cestovna projekta nalaze se u Strategiji gospodarskog razvoja grada Slavonskog Broda (2012.-2020.) koja je usvojena na Gradskom vijeću Grada Slavonskog Broda prije deset godina. U svakom slučaju treba podsjetiti da su ovi projekti često obećavani u predizbornim kampanjama, bilo pred lokalne ili nacionalne izbore, od strane brojnih nositelja aktualne državne vlasti, pa nema razloga da isti i ne budu ispunjeni. Jer poznato je da se i Slavonski Brod nalazi u Hrvatskoj.
- Najnoviji
- Najstariji
-
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona. -
-