SLAVONSKI BROD – Početak građevinskih radova na izgradnji istočne vezne ceste u Slavonskom Brodu, bude li sve po planu, trebao bi početi u trećem kvartalu 2023. godine. Za SBplus kazali su to iz Hrvatskih cesta, u kojima smo provjerili što je do sada sve napravljeno kada je u pitanju ova cesta, koja bi trebala postati najznačajniji prometni koridor u prometnom sustavu istočnog dijela grada. Zatražili smo i odgovor na pitanja koje se aktivnosti još trebaju provesti, kako bi se moglo krenuti u realizaciju ovog dugoočekivanog projekta.
"Do sada Izrađena je Studija opravdanosti - Istočna vezna cesta Slavonski Brod financirana iz EU fondova (Ukupan iznos prihvatljivih izdataka: 1 milijun kuna, EU dio: 850.000 kuna / OPP 'Konkurentnost i kohezija'): Projektom je izrađena Studija opravdanosti infrastrukturnog Projekta istočne vezne ceste Grada Slavonskog Broda te je analizirana prihvatljivost Projekta s gospodarsko-demografskog, tehničkog, financijsko-ekonomskog i ekološkog aspekta. Studija je završena 21. ožujka 2017. godine. Izrađena je i Studija utjecaja na okoliš te pokrenut postupak procjene utjecaja na okoliš s ishođenjem Rješenja o mjerama zaštite okoliša. Rješenja o mjerama zaštite ishođena su 19.10.2021. godine.
Provedena je i javna nabava za uslugu Istočna vezna cesta Slavonski Brod: Izrada idejne i glavne projektne dokumentacije, provedba geodetskih i geotehničkih radova te ishođenje lokacijske i građevinske dozvole. Ugovor je potpisan 15.10.2021. Rok izvršenja ugovora je 15 mjeseci. Procijenjena vrijednost investicije je 64 milijuna kuna, dok će detaljnija procjena biti dana nakon izrade glavnog projekta.", piše u odgovoru koji je iz Hrvatskih cesta stigao na upit SBplus portala.
No uz već odrađeno dosta je toga što se još treba odraditi kako bi građevinski radovi konačno mogli započeti.
"Potrebno je izraditi idejni projekt, provesti postupak e-konferencije za prikupljanje posebnih uvjeta građenja od nadležnih javnopravnih tijela, te ishoditi lokacijsku dozvolu. Po ishođenju lokacijske dozvole, izradit će se glavni projekt te ishoditi građevinska dozvola. Također, planira se ugovoriti i izraditi revizija cestovne sigurnosti u fazi idejnog projekta kao i revizija cestovne sigurnosti u fazi glavnog projekta. Konačno, potrebno je izraditi troškovnike za nadmetanje za radove i nadzor te raspisati i objaviti javnu nabavu za radove i nadzor nad izgradnjom.
S obzirom na rok ishođenja građevinske dozvole (siječanj/veljača 2023), te trajanje postupka javne nabave za radove i nadzor (šest mjeseci), očekivani početak radova je III kvartal 2023. godine.", kazali su nam iz Hrvatskih cesta.
Istočna vezna cesta još je u prostornim planovima 80.-tih godina prošlog stoljeća planirana kao cesta koja bi omogućila brz i siguran ulaz u grad iz pravca istoka, kao i zoni Luke na rijeci Savi. Stoga nije ni čudno što svi s nestrpljenjem očekuju početak radova na njenoj izgradnji. Ipak, i ranije se postavljalo pitanje što je s nekretninama koje se nalaze na trasi buduće ceste, a s čijim se vlasnicima nije kontaktiralo. Pitanje je ovo o kojem smo još ranije pisali OVDJE, a sada smo ponovno upitali Hrvatske ceste jesu li s vlasnicima razgovarali o izvlaštenju ili o nekakvom drugom obliku rješenja?
"S obzirom na to da još nije izrađen glavni projekt, na osnovu kojeg se izrađuju parcelacijski elaborati, nemamo detaljne i točne informacije o izvlaštenju nekretnina. Po izradi parcelacijskih elaborata pokrenut će se postupak rješavanja imovinsko - pravnih odnosa.- obznanili su iz Hrvatskih cesta.
Podsjetimo, prema studiji isplativosti Hrvatskih cesta u prvoj je fazi u planu izgradnja prometnica ukupne duljine 4.5 kilometara, od spoja s državnom cestom D514, do industrijske zone i područja Luke Brod. U drugoj fazi prometnicu bi produžili prema graničnom prijelazu s BiH i mostu preko rijeke Save. Istočna vezna cesta tako bi u budućnosti predstavljala, s jedne strane, izravan spoj na državnu cestu D514, odnosno, na osnovnu cestovnu mrežu RH-a (TEN-T - core, autocesta A3 Bregana - Zagreb - Lipovac ), a s druge strane, na riječnu luku Slavonski Brod, definiranu kao osnovnu luku unutarnjih plovnih putova te industrijsko područje uz Savu. U gospodarskom smislu njena izgradnja trebala bi doprinijeti poboljšanju dostupnosti i povezanosti - kako one regionalne, tako i međunarodne (RBiH).
OPIS TRASE
"Os istočne vezne ceste započinje na izlasku iz sjeverne gospodarske zone općine Gornja Vrba ustac. km 0+400,00 te se s lijevom krivinom radijusa 4000 m i pravcem dužine 326,33 m pruža u smjeru jugozapada. Nakon raskrižja 1 os prometnice skreće desnom krivinom radijusa 600 m s prijelaznim krivinama duljine 90 m nakon čega odmah slijedi lijeva krivina radijusa 680 m s prijelaznim krivinama duljine 95 m. Os prometnice dalje nastavlja pravcem duljine 543,45 m nakon čega slijedi lijeva krivina radijusa 850 m s prijelaznim krivinama duljine 95 m nakon čega se os prometnice kreće prema jugu gdje zbog raskrižja sa županijskom cestom ŽC 4210 os prometnice skreće lijevom krivinom radijusa 150 m, te se prolaskom kroz raskrižje sa županijskom cestom ŽC 4210 vraća na prvobitni smjer u smjeru juga lijevom krivinom radijusa 150 m i u nastavku pravcem duljine 147,14 m. Os prometnice u nastavku desnom krivinom radijusa 1200 m s prijelaznom krivinom duljine 50 m i lijevom krivinom radijusa 500 m s prijelaznom krivinom duljine 60,0 m završava u raskrižju s državnom cestom DC 423.
Ovim je varijantnim rješenjem predviđeno 5 raskrižja u razini u zoni sljedećih stacionaža:
- raskrižje 1 tipa RAL-K1 s planiranom prometnicom km 0+800,00
- raskrižje 2 tipa RAL-K1 s planiranom prometnicom km 1+626,04
- raskrižje 3 tipa kružnog toka s planiranom prometnicom km 2+705,04
- raskrižje 4 tipa kružnog toka s Ulicom sv. Lovre km 3+225,60
- raskrižje 5 tipa kružni tok s DC 423 km 3+924,10"
- Najnoviji
- Najstariji
-
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona. -