4624
Prikaza
0
Komentara
SLAVONSKI BROD / NOVA GRADIŠKA - Nakon što su u subotu, na autocesti kod Zadubravlja, dvije osobe teško stradale jer je na njihovu stranu, probivši zaštitnu ogradu, dojurio kamion iz suprotnog smjera, jučer se slična nesreća dogodila na autocesti A3 kod Nove Kapele. Fotografije su po dolasku na teren snimili pripadnici Javne vatrogasne postrojbe Nova Gradiška, a one dovoljno otkrivaju razmjere štete i opasnost kod ovakvih nesreća. Jučer se, ipak, zbilo 'manje zlo' pa nije bilo drugih teško ozljeđenih, osim vozača kamiona.
- Jučer (2.ožujka), u 10.15 sati, na autocesti A3 Bregana-Lipovac, kod Nove Kapele, došlo je do pucanja prednjeg lijevog pneumatika na teretnom automobilu turskih registracijskih oznaka, kojim je upravljao 52-godišnji vozač (državljanin Turske), a koji se kretao južnom kolničkom trakom autoceste A3 od zapada u smjeru istoka. Uslijed pucanja pneumatika došlo je do prevrtanja vozila, udara u metalnu ogradu i smjerokazni stupić te prelaska na sjevernu kolničku traku gdje se i zaustavio. U ovom događaju je 52-godišnji vozač ozlijeđen te je prevezen u bonicu, u Novoj Gradiški na ukazivanje liječničke pomoći. - javlja u današnjem priopćenju Krešimir Šimić iz Odnosa s javnošću Policijske uprave brodsko-posavske. Prava je sreća da kamion na svom putu nije 'pomeo' nekog iz suprotnog smjera.
Pucanje prednjeg pneumatika uzrokovalo je i subotnju nesreću pa se postavljaju brojna sigurnosna pitanja kada se radi o glomaznim teretnim vozilima koja očigledno predstavljaju veliku opasnost na cestama jer sudar s njima malokoje manje vozilo može 'preživjeti'.
No, jedno je sigurnosno pitanje 'potegnuto' i prilikom prve nesreće, a tiče se ograda koje dijele sjevernu i južnu kolničku traku autoceste A3. Naime, probijanje iste nije rijetko, a tako teško stradavaju mnogi nedužni vozači i putnici iz drugog smjera. Brojni su komentatori SBplus-a 'sugerirali' kako bilo što može probiti metalnu ogradu te kako je ona, zapravo, niškoristi. No, stručnjaci ističu njezine prednosti, kao i mane betonske ograde prilikom snažnog udarca u nju.
- Budući da na autocestama vozila postižu najveće brzine, samim time i posljedice naleta vozila na opasne objekt uz cestu su mnogostruko povećane. S druge strane, metalne zaštitne odbojne ograde izvedene su na način da se prilikom udara deformiraju, preuzimajući pritom kinetičku energiju vozila i ublažavajući posljedice prometne nesreće. Prilikom udara vozila u odbojnu ogradu na mjestima na kojima je ista postavljena na premaloj udaljenosti od stupova nadvožnjaka ili portala, odbojna ograda se može deformirati na takav način da postoji mogućnost udara vozila u stup nadvožnjaka ili portala smještenog neposredno uz zaštitnu odbojnu ogradu. Opasna mjesta ovakvog tipa potrebno je sanirati ugradnjom odgovarajućih zaštitnih sustava ili postavljanjem betonske zaštitne ograde (tipa New Jersey) ispred stupova nadvožnjaka/portala na način da se onemogući nalet vozila na opasni objekt. - stoji u Izvješću o razinama rizika na dionicama autoceste A3.
Betonska zaštitna odbojna ograda postavlja se, dakle, samo na odgovarajućim lokacijama kako bi se spriječilo slijetanje vozila sa ceste i nalet na različite vrste opasnih objekata smještenih neposredno uz autocestu - poput, stupova nadvožnjaka. Na autocesti A3 metalna se zaštitna odbojna ograda nalazi na 72 posto ceste, odnosno duž 75 kilometara, dok je betonska postavljena u samo jednom postotku, sveukupno na 70 metara.
Kao i u većini slučajeva kada laici smatraju da imaju dobro rješenje, tako se i u ovom pokazalo kako ono nije tako jednostavno, a studije rizika dosad su već pokazale koja je i kakva zaštita primjerenija, odnosno, kako je najbolje podijeliti i razdvojiti kolničke trake autoceste. Rizike je, pritom, nemoguće u cijelosti otkloniti. I dalje najboljom ostaje prevencija - pregled vozila prije polaska na put, poštivanje sigurnosnih i prometnih propisa te usredotočenost vozača prilikom putovanja.