SLAVONSKI BROD - Mada žarkom crvenom označen dio biciklističkih traka koje u Slavonskom Brodu prelaze cestu, paralelno s pješačkim prijelazom (zebrom), izgleda upozoravajuće, takvima ih malotko doživljava.
Primjerice, na velikom križanju Gupčeve i Svačićeve (vidjeti fotografiju), malokoji se biciklist uopće zaustavi prije izlijetanja pred vozače automobila. Ukratko, ponašaju se kao da su pješaci kojima se na zebri vozači motornih vozila obavezno moraju zaustaviti.
Mada se na tu činjenicu često upozoravalo, mnogi to još uvijek nisu shvatili. U nastavku, stoga, donosimo pojašnjenja koja su i ovog ljeta objavljena u različitim medijima - zbog pojačanog prometovanja biciklima gradskim ulicama.
„Prilikom kretanja biciklom preko crveno obilježene biciklističke staze koja se proteže uz pješački prijelaz dozvoljeno je upravljati biciklom. Međutim, vozač bicikla je dužan obratiti pozornost na promet vozila jer nema prednost prolaska u odnosu na vozače motornih vozila, osim u slučaju kada prometom upravljaju semafori i vozač bicikla ima uključeno/upaljeno zeleno svjetlo. Dakle, prilikom dolaska do ceste, morate stati, propustiti vozila na cesti i potom se smijete prevesti preko prijelaza." (icv.hr)
Drugim riječima, biciklisti ne mogu bezglavo juriti crveno obilježenom trakom, nego se - baš poput svih drugih sudionika u prometu - moraju uvjeriti mogu li cestu prijeći na siguran način.
„Pri prijelazu biciklističke staze preko ceste koja je prometnim znakom označena kao cesta s prednošću prolaska, oduzeta je prednost biciklistima koji se nalaze na biciklističkoj stazi i izlaze na kolnik ceste s prednošću prolaska, što znači da biciklist mora propustiti vozila koja se kreću kolnikom, a nakon toga se nastaviti kretati biciklističkom stazom. Ako se cestom s prednošću prolaska ne kreću vozila, biciklist je dužan smanjiti brzinu kretanja i s posebnom se pažnjom prevesti biciklističkom stazom preko kolnika. Svi takvi prijelazi označeni su crvenom bojom, odnosno, prijelaz preko kolnika i nogostupa u dužini od pet metara prije i poslije kolnika, horizontalnom signalizacijom, piktogramom bicikla i znaka B01-raskrižje s cestom koja ima prednost prolaska. (...) Također je važno reći da pri vožnji preko obilježenog pješačkog prijelaza, odnosno zebre, gdje nema obilježene biciklističke staze, biciklisti ne ostvaruju nikakvu prednost prolaska u odnosu na druga vozila, dakle, moraju prijeći pješački prijelaz gurajući bicikl." (klikni.hr)
Sve potencijalne dodatne nedoumice, biciklisti, vozači i pješaci, mogu riješiti uvidom u Pravilnik o biciklističkoj infrastrukturi, a promjene donose i usvojene Izmjene i dopune Zakona o sigurnosti prometa na cestama.
- Najnoviji
- Najstariji
-
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona. -
e24be26695da9b22b35a08f8a759be580506473a24.07.2022. u 18:05
Biciklist i pješak imaju prednost svak na svom putu u odnosu na automobil koji je obvezan pustiti ih. ALI pješak i biciklist nemaju pravo jurcanja kao bezglavi idioti ne gledajući da li ih vozači vozila vide. Dakle, imaš prednost ne... Prikaži svee znači da ne trebaš gledati i istrčavati.
-
Tonda24.07.2022. u 18:05
Evo i nizozemskog primjera kružnog toka sličnog ovome sa gornje fotografije. Navodi se da vozači moraju ustupiti mjesto pješacima i biciklistima kada ulaze i napuštaju kružni tok.https://revijahak.hr/2022/02/18/zanimljivo-rjesenje-pogledajte-kako-funkcionira-nizozemski-kruzni-tok/
-
Tonda24.07.2022. u 17:29
Dakle, uzmemo li ovo iz revije HAK :Vozač koji pri skretanju presijeca biciklističku stazu ili traku koja se pruža uzduž kolnika kojim se kreće, dužan je propustiti bicikle koji se kreću po biciklističkoj stazi ili traci u istom ili suprotnom... Prikaži sve smjeru - a iz kružnog toka sva vozila skreću... Tko onda ima prednost?
Prikaži sve komentare
-