6499
Prikaza
12
Komentara
SLAVONSKI BROD - Od završetka građevinskih radova na izgradnji prvog dijela slavonskobrodske avenije svjedoci smo prometnih gužvi do kojih dolazi na sjevernom kolničkom traku Svačićeve, neposredno prije ulaska u kružni tok, među Brođanima poznat kao "rotor kod Halajka".
Podsjetimo, projektom je predviđeno da se dva traka sjevernog kolnika Svačićeve 'stapaju' u jedan neposredno prije ulaska u rotor. Iako su Brođani, putem SBplusa, upozoravali investitora - Hrvatske ceste te ih pozivali neka promijene projekt oni su ostali kod prvotnog rješenja. Koje se, sada, pokazalo prilično lošim.
- Dok nismo imali aveniju spoj Svačićeve na rotor kod Halajka bio je sasvim zadovoljavajući a i protočnost prometa je bila dobra. Nažalost, nakon izgradnje avenije i stapanja dvije trake sjevernog kolnika u jednu došli smo u situaciju da oko 15 sati, kada se ljudi vraćaju s posla, imamo velike gužve i čekanja od po više desetaka minuta na ulazak u rotor. Onaj tko je to radio morao je vidjeti kako će i gdje nastati problem - kazao je gradonačelnik Slavonskog Broda, dr. Mirko Duspara za svog blagdanskog susreta sa novinarima.
Dodatni je problem što desnu traku sjevernog kolnika vozači ne koriste isključivo kao traku za ulazak i izlazak za kolodvor, trgovinu ili pumpu nego gotovo u pravilu kao obilazni trak kako bi obišli kolonu u lijevoj traci te se na ulazu u rotor pokušali ugurati što prije u kružni tok. Tu nastaju prometni čepovi za koje, rečeno je jučer, postoji više mogućih rješenja. Prvo i osnovno je da vozači čitaju prometne znakove i voze trakama kako je propisano. - Možda bi donekle rasterećenju prometa moglo pridonijeti i to da se na parking trgovine ulazi kod sadašnjeg izlaza s autobusnog kolodovora, a izlazi kod pumpe. Ima i prijedloga da se osmisli mogućnost izlaska autobusa na istom mjestu gdje ulaze u kolodvor čime bi im se omogućilo uključivanje u promet na rotoru koji se nalazi na križanju Svačićeve i Vukovarske. To bi možda isto doprinijelo rasterećenju prometa na spoju avenije s rotorom "Halajko". Svakako kako o tome konačnu odluku treba donijeti struka, ali evidentno je da problem postoji i da ga treba rješavati zbog čega je Grad investitoru, a to su Hrvatske ceste uputio i dopis u kojem se traži bolje rješenje - kazao je gradonačelnik Duspara.
Ono što Brođane također zanima jeste podatak kada će biti nastavljena gradnja avenije. Prema onome što se moglo čuti u Gradskoj vijećnici svakako ne skoro. Naime, nastavak gradnje neće krenuti prije nego započne izgradnja kolektora u sklopu projekta "Brod 2". - Taj je projekt sada u fazi da smo Hrvatskim vodama i Vladi predali potrebnu dokumentaciju koja sada ide pred Europsku komisiju. A njima, ako je sve u redu, treba barem pet šest mjeseci do donošenja konačne odluke. Kako doznajemo u Hrvatskim vodama se nadaju da bi Brod 2 mogao krenuti u drugoj polovini 2019. godine. Ako to bude tako tada bi mogao krenuti i nastavak izgradnje avenije. Jer čim oni polože kolektor i naprave izvode na Slavoniju 2 i obližnje parkiralište, može se nastaviti i s radovima na aveniji - pojasnio je gradonačelnik Duspara, naglasivši kako je kolektor na toj dionici od iznimne važnosti i zbog toga što će njegovim postavljanjem biti riješeno pitanje plavljenja podvožnjaka u Kumičićevoj ulici.
Naravno pod uvjetom da sve bude napravljeno kako treba, da i tu ne bismo, kao kod spoja avenije s rotorom Halajko, morali naknadno tražiti bolja i kvalitetnija rješenja od postojećih.
I mućki provokator... Tragično je da u gradu koji se nalazi u ravnici, gdje nema potrebe za nikakvim tunelima, vijaduktima i ostalim čudesima jer su postojeći prazni koridori široki i ravni, da se na takvom mjestu sagradi ovako nešto, to... Prikaži sve je stvarno tužno, druga riječ jednostavno ne postoji. Još tužnije je što se ništa ne čini da se postojeće loše stanje ispravi; nitko od odgovornih da bi potegnuo pitanje proširenja rotora kod Halajka i dogradnje spoja prema Colosseumu ili ne daj Bože podvožnjaka iza Halajka kojim bi se Vinogradska spojila na rotor. Tek kada sve komunikacije sjever-jug (ZVC, Zagrebačka, Vinogradska, Kumičićeva, Osječka i jednog dana IVC) budu spojene na Svačićevu i SVC, onda će se moći reći da je prometna infrastruktura dobra. Za tako nešto treba imati malo više vizije i ustrajnosti od silnog iskolčavanja, bacanja parsto metara asfalta i svečanih otvorenja infrastrukturnih projekata koji su osmišljeni još dok je TIto zemljom hodao
@livada - jebi ga, nemoj tako. Ti od jedne ceste napravio znanstvenu studiju, a dovoljno je uzeti par kolčića, pokolčit, malo afsaltirat pa onda kad opet budeš mogao ponoviš radnju i na kraju dobiješ aveniju, odnosno bulevar kretenizma :) Ti... Prikaži sve si sigurno hadezeovac koji se taman naučio kako rade semafori pa ti sad krivo što se moderniziralo :)
Vozeći se od Colosseuma do Olivine ulice, situacija je ovakva: prvo kod Colosseuma postoji semaforizirano raskrižje, između ostalog i prema jednom od najprometnijih graničnih prijelaza u državi. Od tog raskrižja se dalje vozi dvotračnom cestom prema jednotračnom rotoru iza kojeg... Prikaži sve slijedi četverotračna avenija. Vozeći se dalje avenijom nailazi se na turbo rotor poslije kojeg i dalje slijedi četverotračna cesta. Nakon 500 metara nailazi se na jednotračni rotor s odvojenim desnim skretačima, a nakon njega slijedi dvotračni komad ceste do kvazi dvotračnog rotorčića nakon kojeg slijedi 200 metara četverotračne ceste koja onda 100 metara pred zavoj od 90 stupnjeva ponovno postaje dvotračna. Situacija u obrnutom smjeru je još tragičnija. Ako nekome nakon ovog čušpajza nije jasno kako i zašto nastaju gužve, njemu nema pomoći. Četverotračna Svačićeva je planirana još 70-ih godina, ali ne u ovakvom krnjem obliku nego kao prava brza gradska cesta. Ovakav batrljak je jedino rezultat nesposobnost gradskih i županijskih vlasti da se izbore za ono što Brod zaslužuje. Jer da imaju imalo muda i mozga, na prvi plan da se ovako nešto sagradi bi lupili šakom o stol i tražili izmjene. Pošto im je svima bitno samo da 4 godine vladaju (o kako gorda riječ), od toga nema ništa
Apokalipso - ako nisi među odgovornima za ovo sranje, onda si ljigavi, dupelizački, zlonamjerni krmak, a ako jesi, ništa se ne sekiraj, kod nas nitko za ništa ne odgovara. Zato što netko ima sposobnost planiranja kao kokoška, ti politikantski prozivaš... Prikaži sve opravdano revoltirane građane koji daju vrlo razumne primjedbe.