1321
Prikaza
3
Komentara
SLAVONSKI BROD - Stanari stambenih zgrada u slavonskobrodskim naseljima već godinama muku muče s nedostatkom mjesta za parkiranje. Jednostavno, veći broj automobila po jednom kućanstvu (no što je to bio slučaj prije tri desetljeća) stvorio je probleme koji nisu rješivi drukčije doli izgradnjom novih parkirališta.
Da duž Svačićeve nije izgrađeno toliko trgovačkih centara čija parkirališta koriste građani u tom dijelu grada, problem bi bio daleko uočljiviji. Stradale su vremenom i zelene površine pa posljednjih godina prometni redari i policijski službenici redovitije kažnjavaju za nepropisna parkiranja, a nerijetko se dogodi i intervencija službe „Pauk".
Gotovo četrdeset novih mjesta uskoro će biti dostupno u Svačićevoj ulici (uz Naselje Slavonija I) jer se radovi započeti u prosincu 2021. godine bliže svome kraju. Preostalo je asfaltiranje, iscrtavanje parkirnih mjesta i uređenje okoline.
Ulica Petra Svačića, prema novoj bi se 'Odluci o organizaciji i načinu naplate komunalne usluge parkiranja na uređenim javnim površinama', trebala nalaziti u gradskoj Prvoj zoni - što znači da će parkiranje po satu tamo koštati četiri kune.
Podsjetimo, stanari tih ulica, pravne i fizičke osobe koje na tom području imaju sjedište, njihovi zaposlenici te osobe s invaliditetom, imat će pravo na povlaštene uvjete, odnosno, mjesečne i godišnje parkirališne karte.
Za stanare će ona biti povoljnih 50 kuna mjesečno za jednu gradsku zonu, za one koji u tim ulicama obavljaju djelatnost mjesečna će karta koštati stotinu kuna, a za službena vozila tvrtki i obrta 250 kuna mjesečno za jednu zonu ili 500 kuna za sve zone. Osobe s invaliditetom imaju pravo na povlaštenu godišnju cijenu parkiranja na području grada od tristo kuna. Ostali građani mogu kupiti mjesečnu kartu po iznosu od 500 kuna za sve zone.
Nažalost, oni koji projektiraju gradska naselja ne uče na greškama svoje struke iz ranijih generacija. Primjerice, stambene zgrade za mlade u Došenovoj i Naselju Marka Majstorovića po jednom stanu imaju samo jedno parkirno mjesto.
Već sada gotovo polovica tih kućanstava ima po dva automobila (što je zbog udaljenosti od centra grada i očekivano), a o potrebi parkirališnih mjesta za goste suvišno je i pričati kada ni 'domaćini' nemaju kamo parkirati. U posljednjih pet godina, samo izgradnjom triju novih dvojnih zgrada (dakle, ukupno šest ulaza), broj se stanara tog malog dijela naselja povećao za 34 kućanstva (i najmanje toliko automobila). Suvišno je, stoga, za očekivati da će situacija biti iole povoljnija no što je ona danas u postojećim 'starim' gradskim naseljima.
U Slavoniji I ne manjka postapokaliptičnih prizora. Jedan od njih vidimo na slici. Prekrasna rustikalna fasada nebodera 1 kao da ima neke veze s dimljakom Toplane, barem u stilskom, ako ne i uzročno-posljedičnom, smislu. Neboderi na Korzu odavno su dobili... Prikaži sve su novo ruho pa bi se možda moglo nešto učiniti i ovdje? Što gradski stratezi misle? Gledajmo u budućnost: Ako bi zgrade na Slavoniji I išle u energetsku obnovu, neka koordinacija bi morala postojati, kao i poticaj da se promjena izvrši stilski ujednačeno. (Vidimo kako izgleda kada vlasnici stanova samostalno zatvaraju balkone bijelim PVC-om - jezivo! Barem kada bi onu crvenu metalnu pregradu zadržali, ali nije svatko pazio na satu likovnog odgoja...)