2009
Prikaza
1
Komentar
SLAVONSKI BROD / RUŠČICA- U sklopu koordiniranih aktivnosti koje uključuju pripremu i održavanje prohodnosti prometnica u zimskom razdoblju 2021./2022. godine, Poduzeće za ceste danas je u Ruščici održalo tradicionalnu Smotru zimske službe.
Uz mehanizaciju, na Smotri je predstavljen i operativni program redovnog održavanja cesta u zimskim uvjetima 2021./2022. za državne, županijske i lokalne ceste na području Brodsko-posavske i Požeško-slavonske županije te dijelu Sisačko-moslavačke županije.
- Aktivnosti za zimsku službu kreću s prvim danima studenog. Na 1900 kilometara koje održavamo, tada počinjemo stavljati privremenu prometnu signalizaciju u obliku znakova lanaca, pahuljica, snježnog polja,... i tad počinjemo pripremati kamione, provjeravamo ispravnost opreme, ralica i posipača. S današnjim je danom nastupio prvi stupanj pripravnosti u zimskoj službi. Kad temperatura oscilira oko nula stupnjeva i imamo neke naznake padalina, tada proglašavamo drugi stupanj, a kada snijeg intenzivnije pada, proglašavamo treći stupanj. - za SBplus kazao je PZC-ov šef Stožera zimske službe, Jurica Atlagović, dodavši kako priprema zimske službe intenzivno traje mjesec dana, no mehaničari u kontinuitetu, tijekom cijele godine, održavaju strojeve i pregledavaju svu opremu.
Županije koje 'pokriva' PZC, podijeljene su na nadcestarije Novska, Pakrac, Požega, Nova Gradiška i Slavonski Brod. PSC u njima je zaposleno 40 cestara i 30 kamiona kojima upravljaju vozači iz Slavonskog Broda. Svi kamioni u zimskoj službi imaju svoju posadu koju čine vozač i suvozač koji poznaje teren na kojemu se u tom trenutku odvija čišćenje cesta.
- Ceste čistimo prema prioritetima. Ceste prvog prioriteta su one najfrekventnije ceste i glavni državni pravci - državne ceste i glavne županijske. Drugi i treći prioritet gledamo čistiti u kontinuitetu kako nam snijeg ne bi pravio probleme. Pravilnik nam dozvoljava deset centimetara ugaženog snijega, ali svake se godine trudimo da do toga ne dođe. - dodao je Atlagović.
Zimska služba može u cijelosti biti spremna, a da građani ipak budu nezadovoljni njezinom učinkovitošću. Mada posljednjih godina nije bilo ozbiljnijeg snijega, kada počne gušće padati, teško je da će istovremeno biti očišćeni svi cestovni pravci.
- Postoje prioriteti. Dužni smo sprečavati i nastanak poledice. Kada je temperatura oko nula stupnjeva, mi smo na terenu svake noći i preventivno bacamo sol. Kad snijeg intenzivno pada, ne možemo sve ceste u svakom trenutku održati crnima. Naravno, svakomu je njegova ulica najbitnija i ljudi u tom trenutku žele da dođemo baš do njih. Međutim, postoje pravci koji se prioritetno čiste, ali i u ove ostale ćemo doći, samo nešto kasnije. - naglašava Atlagović.
S obzirom na temperature posljednjih dana, vrijeme je da i vozači odrade svoj dio posla, odnosno, da svoja vozila opskrbe zimskom opremom, a brzinu i način vožnje prilagode stanju na cestama.
Nadam se da im opet nece vjetar "otpuhati" sol sa ceste kao u Vinogorju.