1832
Prikaza
2
Komentara
SLAVONSKI BROD- Bilo je očekivano da će plato ispred Kazališno-koncertne dvorane Ivana Brlić-Mažuranić u petak navečer, 28. lipnja, biti ispunjen slušateljima svih generacija. Te večeri u programu 24. brodskoga glazbenog ljeta nastupio je Filip Novosel, prvi hrvatski tamburaš koji je s ovim tradicionalnim hrvatskim instrumentom otišao na daljnje usavršavanje u jazz interpretaciji na The New School for Jazz and Contemporary Music u New Yorku.
U izvedbenom smislu zvijezda večeri bio je, nedvojbeno, Žan Tetičkovič, izrazito kreativan mladi bubnjar koji fantastično poznaje sve mogućnosti svog instrumenta i čini od njega mnogo više od puke ritamske pratnje.
Uz Novosela na tamburi svirali su njegovi prijatelji glazbenici, pijanist Petar Ćulibrk, kolega sa zagrebačke Muzičke akademije i sada već stalni Novoselov suradnik, te dvojica slovenskih glazbenika, kontrabasist Robert Jukič i bubnjar Žan Tetičkovič (koji, također, s Novoselom studira u New Yorku). Sve redom mladi glazbenici imaju već uzorna iskustva u svijetu jazz glazbe i interpretacije, neki od njih i zavidan broj albuma iza sebe te poveći broj nastupa u bližem europskom okruženju.
Brodska publika s nestrpljenjem je očekivala ovaj koncert, želeći čuti koliko su njujorška iskustva utjecala na Novoselov pristup glazbi. Pohvalno je da se odlučio predstaviti ne samo kao interpret, već i kao skladatelj, jer je gotovo čitav večernji program bio sačinjen od njegovih autorskih skladbi, ili bolje rečeno, autorskih aranžmana tradicionalnih motiva na jazz način. Takav pristup logično proizlazi iz instrumenta kojim se bavi, pa nije nimalo neobično da će ga kao autora zanimati kako utjecaje folklornih glazbi preoblikovati kroz jazz interpretaciju.
Motive je preuzeo iz hrvatske, makedonske, bugarske, brazilske, kubanske, afričke tradicije te ih u pojedinim skladbama tretirao na različite načine. U nekima je glazbene motive sačuvao vrlo prepoznatljivima, dok je u nekim skladbama snažnijim intervencijama dekonstruirao prepoznatljivost u svrhu slobodnije jazz obrade. Koji god pristup odabrao, Novosel je imao dobru podršku ostalih glazbenika, koji su ga odlično pratili u njegovim autorskim zamislima.
U izvedbenom smislu zvijezda večeri bio je, nedvojbeno, Žan Tetičkovič, izrazito kreativan mladi bubnjar koji fantastično poznaje sve mogućnosti svog instrumenta i čini od njega mnogo više od puke ritamske pratnje. Na podlozi izražene muzikalnosti i visoke tehničke spremnosti on se igra na pozornici i uživajući u toj zaigranosti postaje pokretač čitave glazbene kreacije. Imati takvoga glazbenika u sastavu prava je blagodat.
jedan od ponajboljih glazbenih dozivljaja u nasem gradu. cijeli kvartet funkcionira na zavidnoj razini ali medjusobno razumijevanje i kemija izmedju Filipa i Žana na bubnju je fascinantna. komotno mogu funkcionirati kao duo. jedina zamjerka je zvuk na pocetku koji se... Prikaži sve kasnije koliko toliko ajde popravio. kontrabas i bas bubanj su bili preglasni a piano se nije uopce cuo na prve dvije tri skladbe. ali opet s druge strane nakon ovakve sjajne svirke i to je bilo nebitno. iznenadio me i odaziv brodjana koji su na kraju zdusno pljeskali i natjerali momke na bis. sve u svemu sjajan glazbeni dozivljaj koji treba ponoviti s prosirenim repertoarom jer decki imaju stvarno sto za reci i odsvirati. e da, bilo bi lijepo kad bi gosn. Stipic uploadao On Green Dolphin Street ili ono sto su odsvirali na bisu, ne sjecam se naziva skladbe :)