/ 14
5130
Prikaza
1
Komentar
SLAVONSKI BROD - Rođeni Vinkovčanin, Marko Šošić, nakon diplome na Akademiji likovnih umjetnosti u Širokom Brijegu doktorirao je slikarstvo na zagrebačkoj Likovnoj akademiji pod temom San, slikanje sna prema neposrednom promatranju, jer se zapravo godinama bavi snom odnosno mogućnosti kako ga se može naslikati u klasičnoj štafelajnoj slici.
Sinoć se po 17. put predstavio samostalnom izložbom slika, ali prvi put pred brodskim ljubiteljima likovnosti, u Likovnom salonu Becić, premda u Slavonskom Brodu radi protekle četiri godine kao docent iz područja likovne i vizualne kulture te metodike likovne kulture, na dislociranom studiju Fakulteta za odgojne i obrazovne znanosti.
Drago mu je,kaže, da se kao slikar, što u duši i po zvanju jest, može predstaviti brodskoj publici, navodeći kako je svoj krivudavi slikarski put ispunjen pedanterijom, radoznalosti i preciznosti pretočio u slikarstvo, i gradi ga na specifičan način, u maloj produkciji.
„Ali ne znači da radim malo. Radim na stari način što iziskuje puno strpljenja ali uspijevam i to mi je duševna terapija" veli autor slika zanimljive tematike, snova, koja je gotovo neistražena u slikarskom svijetu.
„Odavno sam se bavio snovima, vodio sam preko 20 godina dnevnik snova, na temelju čega sam kasnije radio jedno znanstveno istraživanje koje sam u praksi definirao kroz izložbu. Istražujući, vidio sam da se snovi pogotovo u zapadnoj kulturi od Rimskoga Carstva potiru kao nešto nebitno i nevažno što ja ne prihvaćam, jer od trećine dana koliko spavamo dva do tri sata je zabilježena naša moždana aktivnost - da sanjamo, samo se mi toga ne sjećamo. A dobivamo poruke iz naše podsvijesti gdje puno slobodnije razmišljamo no buđenjem to izostavimo…"
Snovima će se baviti i dalje. A kada se ozbiljno njima počeo baviti utvrdio je nekoliko slikarskih metoda kojima se san može najobjektivnije moguće prikazati. To je i predstavio primjerice velikom slikom ulja na platnu pod nazivom Zološki vrt.
„Tu su neki elementi slikani vrlo realistično dok su drugi zamućeni, tek naznačeni jer ih nisam mogao iskreno objektivno prikazati kako oni uistinu izgledaju. Međutim puno bitniji element gdje sam snove najobjektivnije prikazao je fragmentirano slikarstvo", navodi Šošić na što ga je inspirirao posjet Grčkoj.
„Oduševio sam se grčkom keramikom, jer su restauratori ostatke 30 posto posude ponovo pohvatali i dali oblik cijeloj posudi. Snovima sam pristupio na isti način. Ako se sjećam 30 posto sna samo sam te dijelove slikao jer sam točno znao kako su izgledali a ono čega se nisam sjetio ostavio sam bijelo" veli umjetnik.
Zato su njegove slike djelomično oslikane a povezuju ih fuge zbog kojih slika funkcionira kao cjelina sna.
Sve slike su rađene klasičnim medijem, ulja na platnu, starim renesansnim načinima pa se svi slojevi dugo suše kako bi se dobila prozračnost, dubina boje, određena tekstura.
A osim slika, autor je na sinoćnjoj izložbi u mračnom prostoru izložio i zanimljivu instalaciju pod nazivom Orion Somniator, rađenu fosforescentnim pigmentom vidljivim isključivo po mraku. Osim toga, izolirani prostor ispunjava miris autorove mješavine biljaka koja djeluje meditativno, podsjećajući na neke intimne reale svakog bića, kao i zvuk glazbe koja prati čitavu taktilnu priču, pa je i sam promatrač uvučen u stanje sna.
„Instalacija predstavlja Oriona koji ide na spavanje jer zadnjim danom zime sazviježđe Oriona zapada za naš vidljiv horizont i onda počinje nova godina, počinje proljeće, dolazi sunce, to je doba buđenja…" pojašnjava autor.