1727
Prikaza
0
Komentara
SLAVONSKI BROD – Iako je sinoć, na otvorenju samostalne izložbe akademskog slikara Vladimira Džanka u Galeriji Goll, Tomislav Lukić, moderirajući program otvorenja, više puta karakter izložbe usmjeravao prema njenoj retrospektivnosti, ova izložba nije i ne može biti retrospektiva stvaralaštva jednoga slikara kakav Džanko jest.
Različite Džankove slikarske poetike
Naime, ne radi se o izboru najboljih ili najreprezentativnijih slika koje bi Džanka u potpunosti predstavile slikarom kakav on uistinu jest. To ni u kom slučaju, pak, ne znači, kako se temeljem ove predbožićne izložbe ne može steći osnovni dojam o slikaru i njegovom senzibilitetu, različitim poetikama kojima je, modernom slikarskom paletom i vlastitim rukopisom, obgrlio svoj Osijek i Slavoniju te likovnoj publici na uvid dao i dio svojeg intimnog stava o religioznom, ljudskom i ljudski senzualnom.
Koristeći tehnike ulja na platnu, akvarela, pastela, crteža olovkom i kredom te kombinirane tehnike, Džanko klasične motive, a na ovoj izložbi, prigodno, značajniji broj slika religioznog su karaktera, nešto manje pejszaža i još manje osječkih secesijskih veduta, najmanje portreta i tek koji akt, osobnim slikarskim pismom čini svježima, neke i istinski lijepima.
Spomenuh različite Džankove slikarske poetike. Njegova apstrakcija nije bizarna. U ekspresivnosti jest slobodna, ali ne i neobuzdana. Bogata koloritom kojim na momente ipak asocira na fovističku neobuzdanost. Pa ipak, taj kolorit, kao ni izražena faktura ne uznemiruje, već stvara ozračje energije svetačke aureole koja nije statična, nego pršti cijelim formatom slike. S druge strane, njegovi pejzaži, smireni, širokopotezni, gotovo monokromno zeleni, odišu mirnoćom kompozicije, jednostavnošću. Portreti konpostacijom i bojom su mu na tragu modernosti Henrija Matissea, ali odaju bliskost ili tek potrebu za bliskošću autora s modelom. Aktovi topli, nekako oksimoronski senzualno čedni.
Predrag Goll o Džanku
Predgovor katalogu izložbe napisao je dugogodišnji prijatelj Vladimira Džanka, akademski slikar Predrag Goll a kao slikara okarakterizirao ga je:
- Džanko je moderni tradicionalist, oslanja se na neposredno oponašanje, autor je kontinuiteta, sve je uvijek crpio iz prirode, pejzaža; u interakciji emocionalnog i racionalnoga lirik je boje i doživljaja, sa zahtjevnom sinergijom rada ruke i oka.
Njegovu poziciju na hrvatskoj likovnoj sceni Goll je označio „priličnom osamljenošću u suvremenoj trci za likovnom ažurnošću" a „jedini podsticaj često mu je vlastiti slikarski zanos, njegova ljubav za rad, te često samo uži krug znanaca i prijatelja."
Fra Sebastijan i "Ad astra"
U programu otvorenja, prigodnim adventskim nagovorom sudjelovao je fra Sebastijan Golenić, gvardijan Franjevačkog samostana, a Lukić mu je, na kraju nagovora, u znak zahvalnosti uručio poklon - umjetnički reljefni križ.
Svojim lijepim pjevanjem otvorenju izložbe i adventskom ozračju doprinio je, u ovakvim i sličnim prigodama sada već gotovo nezaobilazni ženski vokalni sastav „Ad astra" .
Izložba se može razgledati do 10. siječnja 2014. godine.
U video prilogu: Razgovor s Vladimirom Džankom (izvor Youtube).