2417
Prikaza
0
Komentara
SLAVONSKI BROD - Danas je u brodskoj zgradi Fakulteta za odgojne i obrazovne znanosti u Osijeku, dislociranog Učiteljskog studija u Slavonskom Brodu u Gundulićevoj 20, predstavljen novi priručnik „Disleksija i disgrafija" koji se bavi izmijenjenom percepcijom stvarnosti kod neke djece, točnije njihovim drugačijim viđenjem riječi, slova, brojeva i znakova, koje doživljavaju pri čitanju i pisanju.
Nakon diplomskog rada studentice Marte Zečević, njezina mentorica, izv. prof. dr. Emina Berbić Kolar i sumentor, dr. sc. Igor Marko Gligorić, odlučili su proširiti temu dodatnim proučavanjem problema. Samim time ova knjiga je, uz izvrsno i korisno štivo, pozitivan primjer suradnje sveučilišnih nastavnika i studenata.
Zanimljiva naslovnica pokazuje kako svijet slova i pisanih riječi vide osobe s dijagnosticiranom disleksijom i disgrafijom, a knjiga je, kazali su autori, namijenjena svima - učiteljima, ostalim stručnjacima koji sudjeluju u procesu odgoja i pbrazovanja, ali i roditeljima koji su prestrašeni kada vide da njihovo dijete funkcionira na način drugačiji od svojih vršnjaka.
Već su prije stotinu godina dokazane tvrdnje kako kod disleksičara nije došlo do oštećenja mozga, nego je njegova struktura drugačija te se stoga ne radi niti o poremećaju ni o teškoći, nego, jednostavno, o drugačijoj percepciji stvarnosti. Djeca koju označavamo kao 'disleksičare' nerijetko nadilaze prosječnost, a njihova im posebnost donosi brojne prednosti. Radi se o potencijalno darovitoj djeci, a poznato je kako su najveći umovi u našoj povijesti također imali disleksiju - na primjer, Isaac Newton, Albert Einstein i Leonardo da Vinci.
Međutim, kako je i pokazala knjiga skupine autora Kolar-Gligorić-Zečević, čak 92 posto hrvatskih učitelja negativno određuje dislekciju pa je needuciranost veliki problem.
- Ni sama nisam znala koliko malo o tomu znam dok se nisam upustila u dublje istraživanje problema. Upravo je to pokazatelj kako učitelji moraju i sami učiti cijeli život. Rad na knjizi podsjetio me koliko izazova postoji u odgoju i obrazovanju djece te koliko je bitno pravilno odigrati ulogu koju učitelj ima u svakom životu na koji utječe. Iznimna mi je čast što sam imala priliku surađivati s dvoje tako velikih stručnjaka. Knjiga daje drugačiju perspektivu i pogled na disleksiju i disgrafiju. Svi moramo promijeniti vizuru i gledati na tu djecu kao posebnu i iznimnu. - za SBplus kazala je buduća učiteljica, Marta Zečević.