1463
Prikaza
0
Komentara
POŽEGA - Danas su se u školske klupe vratili učenici osnovnih škola. Budući da pandemija koronavirusa već dugo traje provjerili smo kakvo je stanje s najmanjima pri povratku te kako su 'preživjeli' online školovanje.
- Danas je evo prvi dan škole i većina njih je zapravo jako sretna što su se vratili. Ne samo zbog nastave nego zbog socijalnog kontakta koji je jako bitan za njih. Mislim da djeca to jako dobro razumiju, već dosta su upoznati o svemu i s roditeljske strane, a i u školi ih dosta educiramo o temi koronavirusa, tako da su oni zapravo svjesni opasnosti koja nam prijeti. Nekako mislim da su oni po tom pitanju savjesniji i poslušniji nego odrasli i rade zapravo ono što se od njih i traži. - za SBplus kazala je psihologinja OŠ Julije Kempfa, Silvija Crnković.
Sigurno da je redovna nastava u nekakvom normalnom okruženju puno lakša i jednostavnija, za djecu i njihove roditelje te djelatnike koji rade u školama.
- Djeca su se dobro snašla što znamo po istraživanju koje smo proveli online s učenicima i njihovim roditeljima te nastavnicima. Jako dobro su se snašli već u prvom valu koronavirusa stoga sada sve to poprilično dobro funkcionira. - dodala je psihologinja Crnković.
Tijekom 'online razdoblja' u školi su se trudili da nastava ide 'uživo' i u realnom vremenu preko Zoom-a i ostalih aplikacija zahvaljujući kojima nastavnici imaju izravan kontakt s učenicima. Djeca nisu dobivala samo pismeno zadatke koje moraju rješavati nego su razgovarali s nastavnicima koji su im objašnjavali sve kao da su u školi.
U periodu prije Božića škola je organizirala nastavu u školi za učenike prvih razreda koje nije imao tko čuvati, također su imali i produženi boravak do pola pet s različitim aktivnostima, stoga nije bilo problema oko toga. Bili su zbrinuti i imali su topli obrok, odnosno sve kao kada su inače u produženom boravku.
- Nastojimo im olakšati koliko god je moguće. Možda je razlog vraćanja djece od prvog do četvrtog razreda i taj što roditelji rade, pa na njih nema tko paziti, a oni ne mogu biti sami kod kuće dok se od petog do osmog razreda mogu i sami čuvati. Moramo se prilagođavati situaciji takvoj kakva je. Nismo niti nadležni niti dovoljno stručni kao što su epidemiolozi, liječnici, infektolozi i oni koji se direktno bave tom tematikom. Odgovornost nas u školi je zapravo da prvenstveno tu nastavu olakšamo djeci, bilo da je to online ili uživo, postepeno radimo taj prelazak s online na normalnu nastavu, ne opterećuju ih odmah zadatcima i testovima. Ono o čemu najviše vodimo računa je mentalno zdravlje djece jer mislim da je to izuzetno važno. - kazala je psihologinja Crnković.
Maturanti su se u školske klupe vratili dva tjedna prije osnovnoškolaca, što je za njih jako dobro jer su učenici završnih razreda, te im se bliži državna matura. Ipak, organizacija rada je drugačija i zahtjevnija - dio učenika je online, dio u školama, što nije lako izvesti.
- Profesori predaju i maturantima ali i ostalim razredima. Onima koji su u školi naravno predaju fizički, a učenicima koji idu online predavanja drže nakon nastave odmah u školi, ili pak, od kuće. Rade kombinirano što iziskuje više pripremanja i vremena no tu smo fleksibilni gledamo kako odgovara i profesorima i učenicima. – za SBplus kazala je ravnateljica Ekonomske škole, Marinka Parac.
U svakom slučaju sve je organizirano na način da bude što jednostavnije prije svega učenicima, a onda i profesorima. Prihvatili su, kažu, stvarnost takvu kakva ona i je, pa ako im je svega već dosta, složni su i dalje idu zajedno.