SLAVONSKI BROD - Europski projekti u osnovnim i srednjim školama na području grada Slavonskog Broda nisu nikakva novost, no neke se ustanove (zajedno sa svojim marljivim djelatnicima) itekako ističu.
Osnovna škola „Bogoslav Šulek“ upravo je kraju privela dva hvalevrijedna i posebna Erasmus + projekta. „Učitelju, primijeti me“ uključivao je putovanja i razmjene učitelja, a projekt „Poduzetno dijete, snažno društvo“ mobilnosti učenika. Oba projekta su - unatoč koroni - uspješno realizirana.
Cilj projekta 'Poduzetno dijete, snažno društvo' je proizvoditi i poticati poduzetnički duh, kombinirajući različite aktivnosti. Poduzetništvo se pokazalo jednom od osnovnih vještina u 21. stoljeću. Jedna od najvećih prepreka danas je strah od neuspjeha, no ako pravilnim pristupom i mogućnostima potaknemo učenike i damo im određene iskustvo, a oni osjete uspjeh problem neuspjeh će biti prevladan - smatraju brodski učitelji. Učenici su posjetili Sjevernu Makedoniju, Poljsku, Bugarsku i Tursku, a također su imali prilike ugostiti svoje prijatelje.
Prisustvovali su radionicama robotike (Poljska), izrade na drvetu (Sjeverna Makedonija), kamenu (Bugarska), STEM radionicama (Turska) a sve kako bi osnažili i počeli razvijati svoj poduzetnički duh. Osnovali su svoju tvrtku, izradili logo, izrađivali proizvode, naučili nešto o marketingu, snimali reklame… Sve u sklopu projekta vrijednog 142 tisuće eura.
- Družeći se, učenici su upoznavali nove kulture, stjecali nove prijatelje te usavršavali engleski jezik na kojem smo se sporazumijevali. - poručila je Ivana Brekalo Kaučić.
Projekt 'Učitelju, primijeti me' spojio je učitelje iz Rumunjske, Litve, Turske i Hrvatske. U svijetu koji se brzo razvija, poteškoće s kojima se suočavaju osobe s invaliditetom i posebnim potrebama u društvenom životu postaju sve važnije. Te poteškoće možemo prevladati obrazovanjem. Ono je najvažniji alat koji osobe s posebnim potrebama čini dijelom društvenog života.
Cilj je prevladati probleme koji se odnose na diskriminaciju učenika s teškoćama i integrirati ih u potpunosti u zajednicu.
- Ovaj projekt je omogućio našim učiteljima prevladati probleme diskriminacije i integracije s kojima se suočavaju naši učenici koji imaju različite teškoće. Naučili smo kako redizajnirati okruženja za učenje prema istim učenicima te će se moći koristiti novom generacijom digitalnih komponenti, umjetničkih aktivnosti i sportskih aktivnosti kao snažnog alata za fizički, duhovni, emocionalni i društveni razvoj učenika u nepovoljnom položaju. - poručila je Tanja Matanović.
- Jedan od ciljeva projekta je integracija učenika s posebnim potrebama unutar razreda, tolerancija te poticanje inkluzije. U sklopu projekta odslušala sam nekoliko predavanja te sudjelovala u radionicama koje su me potaknule na razmišljanje kako primijeniti naučeno. Najviše su me zaintrigirala djeca s autizmom, budući da u svom razredu imam dječaka koji je autističan. U sklopu nastave tjelesnog odgoja u Šiauliai školi, naučili smo kako se djeca s oštećenjima izražavaju pokretom te kako ih je potrebno uključiti prilagođenim vježbama istezanja i motorike. Senzorne sobe i interaktivne igre, također su pozitivno utjecale na djecu s oštećenjima. Ovim aktivnostima, tj. integracijom sporta u nastavu, potiče se razumijevanje, međusobno poštovanje i prihvaćanje različitosti. - pojasnila je Nikolina Pranjić
- Koračajući školskim dvorištem i školskim hodnicima, osjetili smo što znači biti učitelj. Oduševila su nas djeca, vesela, sa širokim osmjesima dobrodošlice koja rado idu u školu, vole školu i svoje učitelje te su željna novih znanja bez obzira na to što ih je 45 u jednom razredu, što nemaju sportsku dvoranu i bez mogućnosti su uporabe društvenih mreža u školskim prostorima. - progovorila je Slavica Čugura Vukovac o stečenim iskustvima.
- Najnoviji
- Najstariji
-
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona. -