3828
Prikaza
0
Komentara
SLAVONSKI BROD - Krajem studenog, široj je javnosti predstavljen novi projekt Grada Slavonskog Broda, naziva „Plan održive urbane mobilnosti UP Slavonski Brod". Iako su Brođani na ulicama svog grada tek sredinom listopada mogli uočiti aktivnosti vezane za njega, Projekt je to koji se priprema već jako dugo, a koji bi trebao utvrditi problematične prometne točke i situacije u gradu, ali i ponuditi rješenje za otklanjanje problema u prometu.
- Ukupna vrijednost projekta je dva milijuna i 207 tisuća kuna, dok je iznos potpore milijun i 876 tisuća kuna. Projekt je počeo u studenom 2018. godine, a trajat će do siječnja 2021. godine. Njegovom provedbom unaprijedit će se postojeći koncept upravljanja mobilnošću na urbanom području na način da će, u suradnji s građanima, stručnjacima i relevantnim dionicima na lokalnoj i regionalnoj razini i uz razmatranje postojeće infrastrukture, biti izrađen usuglašeni Plan urbane mobilnosti kao strateški okvir i smjernica za učinkovita, razumna i svrsishodna ulaganja u prometnu infrastrukturu. - za SBplus kazao je Dejan Vuksanović, direktor Razvojne agencije Grada Slavonskog Broda.
Konačni cilj ovog Projekta izrada je Plana održive urbane mobilnosti radi unaprjeđenja planiranja mobilnosti urbanog područja Slavonski Brod kroz analizu postojeće situacije prometnih sustava i identifikaciju budućih potreba koji će osigurati osnovu za srednjoročni i dugoročni održivi razvoj svih vidova prometa te zajamčiti razvoj cijelog prometnog sektora. Kako bi sve to bilo postignuto, građani trebaju sudjelovati u detektiranju kritičnih točaka.
- Građani trebaju biti naši suradnici. Zasigurno su već vidjeli studente prometnih znanosti kako na gradskim ulicama zapisuju podatke o određenim prometnim točkama. Bitno je da nam i sami dojavljuju koja su područja za njih prometno problematična. Projekt je podijeljen u šest faza, a trenutno smo na trećoj te smo pristupili izradi prometnog modela.- kazao je Orsat Lale s Prometnog fakulteta Zagreb koji, zajedno sa svojim suradnicima, istražuje kako 'kucaju' prometne žile grada Slavonskog Broda.
Sredinom listopada, provedeno je spomenuto ručno 'brojanje'na raskrižjima u užem centru grada. Brojitelji (studenti prometnih znanosti) su bili i u vozilima javnog prijevoza kako bi zapisali broj gradskih linija i putnika koji ih koriste, a vršili su i analizu parkinga na inače napučenim parkiralištima gradskog središta. Njihova su 'meta' bili i putnici na županijskim i međužupanijskim linijama te vlakovima koje su također 'ručno prebrojavati'.
U Plan održive urbane mobilnosti urbanog područja Slavonski Brod uključene su i okolne općine - Bebrina, Klakar, Gornja Vrba, Sibinj, Brodski Stupnik, Podcrkavlje, Bukovlje, Garčin i Donji Andrijevci. Naime, bez njihovih je prometnih pravaca nemoguće očekivati poboljšanje na slavonskobrodskim ulicama na koje se, u konačnici, slijevaju putnici i vozila iz svih smjerova Brodsko-posavske županije.
Spomenuti je Plan, dakle, nužan strateški okvir koji će dati smjernice za učinkovita ulaganja u prometnu infrastrukturu, a to je nužno za osiguravanje osnova za srednjoročni i dugoročni održivi razvoj svih vidova prometa, ali i cijelog prometnog sektora.