SLAVONSKI BROD - U prvom slavonskobrodskom Coworking prostoru o kojemu je SBplus pisao OVDJE, danas i jučer održavale su se besplatne poduzetničke informativne radionice u organizaciji Razvojne agencije Grada Slavonskog Broda, a u sklopu projekta „TURN – enTrepreneURship iN Slavonski Brod".
Osim mladim i budućim poduzetnicima, radionice su bile namijenjene svima koji su bili zainteresirani za neke od tema kao što su analiza troškova i koristi, takozvana 'cost-benefit' analiza, društveno poduzetništvo, PDV za početnike i neoporezive isplate te cijene kao jedini izvor prihoda.
Prema Strategiji razvoja društvenog poduzetništva 2015.-2020. godine, društveno je poduzetništvo definirano kao 'poslovanje temeljeno na načelima društvene, okolišne i ekonomske održivosti, kod kojeg se stvorena dobit/višak prihoda u cijelosti ili većim dijelom ulaže za dobrobit zajednice'.
Druga u nizu poduzetničkih informativnih radionica bila je Radionica za mlade o društvenom poduzetništvu.
- Radi se o relativno novom pojmu u Hrvatskoj, mada je u svijetu taj koncept već dobro poznat i čak se procjenjuje da je u Europskoj uniji do deset posto svih radnih mjesta upravo u tom društvenom poduzetništvu. Kod nas se ono sporo razvija, mada je usvojeno strategijom razvoja, ali u posljednje vrijeme, možda i kroz EU fondove, daje se nešto veći naglasak toj vrsti poduzetništva. Trenutačno je u tijeku natječaj koji potiče postojeće i buduće odnosno potencijalne društvene poduzetnike. Osnovna razlika između takvog poduzetništva i ovog 'običnog' na koje su ljudi kod nas naviknuli je u tome da se većina prihoda vraća u samo poduzeće te se ono samo bavi temama koje su od značaja za čitavo društvo - primjerice za okoliš - i brine o najranjivijim skupinama. Vrlo često su to poduzeća u kojima su zaposleni oni koji na otvorenom tržištu rada teško pronalaze posao; bilo da se radi o mladima, osobama s invaliditetom, bivšim ovisnicima ili zatvorenici, žrtvama nasilja… uglavnom su to ranjive i teško zapošljive skupine. - za SBplus kazala je Lidija Vukojević iz slavonskobrodskog Učilišta Moneo, jedna od predavačica na poduzetničkim radionicama Razvojne agencije.
Društveno je poduzetništvo, dakle, temeljeno na društvenoj, socijalnoj i okolišnoj odgovornosti, u poduzećima koja veći dio svoje dobiti ulažu u razvoj svoje djelatnosti i ispunjavanje svojih proklamiranih ciljeva. Socijalni poduzetnik ulaže najmanje 75 posto svoje dobiti u razvoj posla i ispunjavanje tih ciljeva.
Mladi slavonskobrodski poduzetnici koji su na početku svog profesionalnog puta svakako su bili dobra publika za ovu temu s obzirom na to da upravo oni 'sutra', vlastitim poslovanjem, mogu mijenjati društvo i svijet u kojemu žive te ublažiti sve negativne posljedice kapitalizma koje se u tom svijetu ogledaju.
„Poduzetničke informativne radionice smatram korisnima za početnike koji tek kreću prvim koracima u poduzetništvo. Nisam početnik, ali mi je vrijedilo podsjetiti se na znanja koja već imam. Radionice pružaju važne i korisne informacije za pokretanje vlastitog posla te, samim time, olakšavaju budućim poduzetnicima te prve i najteže korake. Stručni predavači otvoreni su za pružiti odgovore na dodatna pitanja i riješiti nedoumice." (Sandra Vukoja, poduzetnica)
Osim te zanimljive teme, u posljednja dva dana brodska je publika od stručnjaka poput Borisa Predmerskog, Gordane Prebeg i Tihomira Kovača, mogla čuti nešto i o sljedećim temama:
- 'Analiza troškova i koristi – Cost-benefit analiza' - predavač je pojasnio 'cost-benefit analizu' koja je sastavni dio studije izvedivosti (feasibility study) te predstavlja važan element Kohezijske politike Europske Unije i obavezni dio natječajne dokumentacije velikih projekata koji se financiraju iz strukturnih fondova EU.
- 'PDV za početnike' - Radionica je ponudila odgovore na pitanja: Što je PDV? Postati obveznik PDV-a ili ne? Što napraviti u slučaju poslovanja s ostalim zemljama Europske unije?
- 'Neoporezive isplate' - Polaznici radionice saznali su koje vrste neoporezivih isplata postoje, kako ih obračunavati, kako ih isplaćivati te koji se preduvjeti moraju zadovoljiti kako bi se isplata uopće smatrala neoporezivom.
- 'Cijena – jedini izvor prihoda' - Cijena je jedini element marketinškog miksa koji generira prihod i jedini element koji se može brzo i jednostavno promijeniti. Iz tog je razloga važno znati kako odrediti pravu cijenu i izbjeći prenisku ili previsoku cijenu. Polaznici radionice upoznali su se s različitim taktikama i strategijama određivanja cijena te naučili kako odrediti odgovarajuću cijenu za svoj proizvod ili uslugu.
Aktivnost je financirana u sklopu projekta TURN-enTrepreneURship in Slavonski Brod, Europski fond za regionalni razvoj, Operativni program „Konkurentnost i kohezija" 2014.-2020.
Projekt je sufinancirala Europska Unija iz Europskog fonda za regionalni razvoj. Više informacija www.strukturnifondovi.hr