4395
Prikaza
2
Komentara
SLAVONSKI BROD - Već punih 15 godina mala tvrtka, zajednički obrt "Brod parking", na području Grada Slavonskog Broda obavlja naplatu parkiranja pokrivajući oko 1200 parkirnih mjesta koja su im dana u koncesiju, a ukupno 11 zaposlenih (suvlasnika), uspijeva - ne samo pozitivno poslovati - nego su za prošlu godinu dobili i posebno priznanje, visoku bonitetnu ocjenu Company Wall business.
Riječ je naime o certifikatu koji potvrđuje da "Brod parking" spada u skupinu poduzeća s najboljom bonitetnom ocjenom u Hrvatskoj, točnije da je u samom vrhu bonitetne izvrsnosti.
- Radi se o bonitetnoj kući iz Londona koja prati poduzeća u Europskoj uniji i ocjenjuje njihovo poslovanje prema završnim računima. Predstavništvo imaju u Zagrebu, gdje su nam rekli da spadamo među pet posto poduzeća u Hrvatskoj koji imaju tako visoku bonitetnu ocjenu, dodijeljenu za 2016.godinu. To je svojevrsna kruna poslovanja, rezultat našeg rada i truda - s ponosom ističe voditeljica, Branka Nikolić.
Obrt uspješno posluje premda su kaže, kroz proteklo razdoblje prošli "scile i haribde". Svi zaposleni su bivši djelatnici Komunalca, koji su prije 16 godina odlučili krenuti u poduzetništvo kao firma razvojačenih branitelja i uspjeli su. Kroz proteklo razdoblje, krizu, recesiju... ostali su, kaže voditeljica, bez nekoliko ljudi, no srećom situacija se opet normalizira.
U odnosu na brojne gradove, Slavonski Brod ima najniže cijene parkiranja, točnije tri kune za jedan sat u prvoj zoni ili tri kune za dva sata u drugoj zoni. Istovremeno, Gradu mjesečno plaćaju 85 tisuća kuna koncesijske naknade, koristeći trećinu ukupnih parkirnih mjesta.
- Još je dio mjesta izvan sustava naplate parkiranja poput parkirališta na Klasijama, u Gajevoj i ulici Kraljice Jelene. Ne znam zašto. Gradski oci odlučuju o tome - dodaje Nikolić.
A ima ulica u kojima se parkirni automat prazni jednom godišnje poput Badalićeve ulice no i onih gdje se neprekidno vozila izmjenjuju, kao na parkingu iza RK Vesne i na Trgu pobjede gdje je fluktuacija prometa velika.
Sve skupa rezultira uspješnim poslovanjem i zbog toga što su zaposleni suvlasnici, kako ističe, skromni ljudi. - Od početka našeg poslovanja nismo težili tome da vozimo neke skupocjene automobile, da imamo apartmane na moru i da izigravamo neke veličine po gradu. Htjeli smo samo od tog posla živjeti kao pristojan svijet i mislim da smo u tome uspjeli".
Ljudi sve više stiču parkirališnu kulturu, a za one koji to još uvijek nisu stekli postoje parkirne karte, ovrhe.
- Nailazimo na raznorazne probleme pogotovo tijekom onih zima koje nas zatrpaju snijegom. Ne možemo odjednom očistiti sva parkirališta, neki ostave automobil pod snijegom, jer ga ne mogu upaliti ili idu pješice, a ostali su nervozni što nismo očistili cijeli parking i teško im je objasniti da ne smijemo pomicati tuđe vozilo, a ne može mu se prići. Ali kad je kolaps takve vrste mi ni ne naplaćujemo kartu - veli voditeljica poslova.
Oni pak, kojima se zbog ne plaćanja ostavljaju dnevne karte, različito reagiraju. Svakodnevno se srećemo s ružnim situacijama, bude burnih reakcija kako u poslovnici tako i na terenu, verbalnih i fizičkih nasrtaja, pod utjecaje raznih nedozvoljenih sredstava pa smo primorani zvati i policiju, no što se može. Moramo se svaki dan naoružati strpljenjem - dodaje. Ipak, potraživanja se moraju izmiriti, premda se zbog ponekih opravdanih razloga (primjerice kod dovoženja čovjeka na hitni prijem), iznos kazne može smanjiti. No, građani puno puta pogriješe i kod uplata SMS-om, štošta upišu, (pa čak i psovke i uvrede umjesto onog što je potrebno), a često se događa da dnevna parkirna karta padne na pod i kontrolor ju ne vidi ili da uplatu pošalju za drugi grad i tada na žalost moraju platiti puni iznos.
Sva pozitivna i negativna kretanja u Hrvatskoj direktno se odražavaju i na poslovanje poduzeća, pa tako i ovog zajedničkog obrta koji dijeli sudbinu svih ostalih.
- Možemo mi nekoga tužiti za dug, ali ako nema, nećemo se nikad naplatiti. Kako ćemo se snaći ovisi o svima nama, no obaveze koje mi moramo izmiriti su neupitne. Za nepunih 16 godina na prste jedne ruke možemo nabrojiti ljude kojima nismo na vrijeme platili, kao koncesijsku naknadu, PDV, obveze dobavljačima, poreze, prireze - ističe Nikolić.
Svaki član "Brod parkinga" ima svoje zaduženje. Tako dispečeri "vode rat" na blagajni, održavaju parkirne aparate, ljudi na terenu vrše naplatu i kontrolu. - Sve što možemo uraditi sami, radimo kako bismo uštedjeli, poput servisiranja i popravki automata, bojamo sami parkirališta - kaže dispečer, Predrag Prebeg.
Zato uspijevaju živjeti i s razlogom su ponosni, kažu, prisjećajući se sjednice Gradskog vijeća od prije 15 godina kada su im svi članovi, bez obzira na stranačku pripadnost, dali svoj glas za osnivanje zajedničkog obrta. - I sada smo im na tome zahvalni, a mislimo da ih nismo razočarali - kažu u Brod parkingu.