SLAVONSKI BROD - U ponoć 15. lipnja 2021., sudionicima prvog izbornog kruga istekao je rok za dostavu izvještaja o financiranju izborne promidžbe sa njegovim sastavnim dijelovima: Izvješćem o donacijama, Izvješćem o troškovima / rashodima izborne promidžbe i Izvješćem o iznosu cijene i iznosu ostvarenog popusta u cijeni za medijsko oglašavanje izborne promidžbe.
Petnaest minuta prije isteka roka, objavljeni su ti podatci i kandidatkinje za gradonačelnicu Slavonskog Broda, Slavice Lemaić. Prema dostupnom na stranici Državnog izbornog povjerenstva kandidatkinja je, u razdoblju od 23. travnja do 15. lipnja, primila ukupno 71.960,96 kuna donacija, dok je na financiranje izborne promidžbe potrošila 73.129,53 kune. Dakle, 'vlastitih sredstava' potrošila je tek 1.200 kuna.
Od ukupnih troškova, 30.175 kuna Lemaić je tijekom predizborne kampanje uložila u medije - najviše u Radio Slavoniju (10 tisuća kuna), potom Slavonskobrodsku televiziju (9.900 kuna), tjednik Posavsku Hrvatsku (5.000 kuna) zatim portal SBperiskop (4.000 kuna) i portal Slavonija.in (tisuću kuna).
Kako su u pitanju relativno velika sredstva za nezavisnu vijećnicu koja se predstavlja zastupnicom malih ljudi, a ne velikih igrača, odlučili smo pokušati provjeriti jesu li u pitanju čista ili prljava posla. Je li Slavica Lemaić svoju kampanju financirala zakonito ili nije? Je li prekršila članak 46. Zakona o financiranju političkih aktivnosti, izborne promidžbe i referenduma u čijem je trećem stavku izrijekom navedeno: 'Zabranjeno je davanje donacija u novcu ili u obliku proizvoda preko trećih osoba (posrednika)'. Dakle, je li kampanju financirala sredstvima javnosti nepoznatog porijekla?
Budući da se iz službenih izvješća Slavice Lemaić ne vidi krajnje porijeklo novca uloženog u njezinu kampanju - jer bezmalo sva sredstva dolaze od šefa njezine izborne kampanje, Marka Marinića, glavnog urednika portala Slavonija.in, koji samog sebe naziva „političkim analitičarem i PR strategom" - legitimno je pitanje je li ta kampanja vođena sredstvima suspektnog porijekla?
Iz istog razloga legitimna su i pitanja: Tko je financirao stvaranje portala Slavonija.in te tiskanje i podjelu 30 tisuća primjeraka novina Brođankama i Brođanima, primarno, s ciljem predizborne promidžbe Slavice Lemaić.
- U skladu sa zakonom propisanim obvezama, financijski izvještaji o financiranju moje izborne promidžbe na lokalnim izborima transparentno su objavljeni na službenoj Internet stranici Državnog izbornog povjerenstva Republike Hrvatske. Budući da portal SBplus, za kojeg radite, protiv mene javno objavljuje neistine, klevete, uvrede i govor mržnje te da mi uskraćuje zakonom zajamčeno pravo objave odgovora na objavljene informacije, nisam dužna posebno odgovarati na nešto što je javno već objavljeno. - za SBplus kratko je odgovorila Slavica Lemaić, odbivši odgovoriti na šest upućenih joj pitanja među kojima je i ono o financiranju kampanje od strane trećih osoba.
Marko Marinić, nominalni financijer kampanje Slavice Lemaić, pak, spremno je odgovorio na sva naša pitanja, negirajući da su kampanju preko njega financirali drugi. On je, tvrdi, u Slavičin politički uspon uložio vlastita sredstva.
- U Izvješću koje je javno dostupno objavljen je točan iznos donacija koje je moja tvrtka MMPR j.d.o.o. uložila u kampanju Slavice Lemaić. To su sredstva moje tvrtke. Slavica je politička opcija s kojom ja radim već deset godina i mislim da je postojana političarka. S obzirom na to da sam preuzeo vođenje njezine kampanje, bio sam spreman na taj profesionalni izazov i poslovni rizik. Da smo ostvarili broj mandata kojemu sam se nadao, Slavica bi to, kroz sredstva koja oni dobiju za politički rad, posredno vratila kroz oglašavanje i tako dalje. Kampanja košta i ja sam toga bio svjestan. Ništa ozbiljno se ne može raditi s malo novca. Kako sam agencija koja već 20 godina vodi takve kampanje, nije bilo druge nego uložiti vlastita sredstva kako bi to išlo prema nekim pravilima igre i mojoj projektnoj ideji. To je bila moja odluka, želio sam vidjeti može li to nešto promijeniti u Brodu. Za izbore sam znao dvije godine prije i financijski sam se pripremao za njih. Očekivao sam da će još netko reagirati i da će donatora biti više, no to je tako kako je. Da su se otvorila još dva mandata, ja bih to iskompenzirao. - za SBplus kazao je pomalo razočaran Marko Marinić koji je inzistirao da na naš upit odgovori telefonski, a ne pisanim putem, potvrdivši pritom i dodatnu konstataciju SBplus-a o tomu kako kampanje Slavice Lemaić bez njega - de facto - ne bi niti bilo.
Zakonskoj obvezi usprkos, Državno izborno povjerenstvo uskratilo je portalu SBplus informaciju o tomu tko je i na koji način zadužen za provjeru dostavljenih financijskih izvješća. Navedeno u izvješćima, očigledno, nitko ne provjerava. Istrage o protuzakonito posrednom financiranju kampanja preko trećih osoba, zaključujemo, neće biti. Jer ovdašnjim državnim odvjetništvima to, očigledno, ne pada na pamet.
Tvrtke Anić Holding Plus te TTS Team koje su sudjelovale u kampanji na način da su iznajmljivale billboard i vozilo s plakatom za oglašavanje Slavici Lemaić, također su u potpunosti ignorirale upite portala SBplus o tomu tko je, konkretno, platio njihove usluge.
Posebna neobičnost jest činjenica da jedan od rijetkih donatora Slavice Lemaić - tvrtka Ramić d.o.o. - 'dijeli dvorište' s tvrtkom Automatizacija industrijskih postrojenja d.o.o., koja je svesrdno podržavala njezina 'suparnika' HDZ-ova kandidata za gradonačelnika, Dragana Jelića.
Ostaje vidjeti je li se zbog toga nožem mogla rezati napetost do koje je došlo na konstituirajućoj sjednici Gradskog vijeća kad su Slavica Lemaić i kolegica joj Anica Radman 'također' glasale za 'Dusparine' članove Mandatne komisije.
- Najnoviji
- Najstariji
-
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona. -
ivomarkic23.07.2021. u 23:03
mikov@ . . Marko Marinić, glavni urednik portala Slavonija.in, koji samog sebe naziva „političkim analitičarem i PR strategom". Glumata facu i znalca koji to nije. Ustvari, naštetio je Slavici Lemaić što ju je nagovorio da nastupi u predizbornoj kampanji na... Prikaži sve neprimjeren način, nedolično za jednu prosvjetnu radnicu...
-
raport23.07.2021. u 00:17
Ja mislim da g-đa l nema više neku veliku političku budućnost. Može tavoriti još 4.g , u Gradskom vijeću, i to će biti kraj. Puno bi bolje prošla da je nakon izbora podržala pobjednike i priključila se u nekoj funkciji... Prikaži sve grada i Gradskog Vijeća. A g.Marinić će ostati marginalac kao što je i do sada bio. Lov u mutnom eto nije uspio.
-
marketinghr22.07.2021. u 23:11
HDZ je imao odriješenu kesu (mig iz Zagreba)...Mogli su potrošiti veliku sumu love, bez limita, samo da sruše Dusparu. U tom konceptu HDZ-a našao se i "projektant" Marinić koji misli da mu vjerujemo da je potrošio svoju lovu...Sve je to... Prikaži sve plaćao HDZ. Slavica je bila lutka na koncu. Htjela je izgraditi političku karijeru preko leđa Mirka Duspare. Jadni su oni koji sebe precjenjuju. A da je znala razlikovati dobro od zla mogla je sada biti u drugačijoj ulozi. Kada tek njeni birači saznaju da je koketirala s HDZ-om i da ih je htjela prevest žedne preko vode, odustat će od nje...Ovaj nesposobni Marinić kaže kako radi sa Slavicom već deset godina, i da je vjerovao u nju. E moj Mariniću, vidimo da si loš "trener" i procjena ti je bila loša. Uništa! U svojoj izjavi se i odao...kaže kako je imao krivu procjenu. Mislio je kako će SL imati više vijećnika i kako će moći ucjenjivati i jednu i drugu stranu...poput klackalice. Marinić ispade bedak! No, i Slavica se nije udala kako je planirala. Postala je apsolutni gubitnik. Posljedično tome nešto se narogušila na HDZ. Izgleda pukla ljubav. Na kraju joj moramo poručiti: mogla si čak biti zvijezda, da si znala! Štoviše, uprljala je svoj politički lik...DEBELO! Slavice, vrši korekcije u svojim političkim stremljenjima...Možda još imaš priliku i vremena. Naš narod kaže: ljepota je prolazna (mislila sam reći, u politici ti prođe prilika dok kažeš keks)!
-
raport22.07.2021. u 14:50
Slavonija in i g.Marinić su nečasno olajvajući i iznoseći laži o Gradonačelniku vodili svoju prljavu kampanju , nadajući se da će u 1.krugu prigrabiti Gradsko Vijeće, a onda u 2-krugu zajednički udruženim snagama , ne biraljući i brutalna sredstva kupovanja... Prikaži sve prijevara konačno dohvatiti i dugo željeno mjesto Gradonačelnika. eto na njihovu žalost i dobrobit grada Sl,Broda nisu uspjeli. Poslovni rizik i gubitak g.Marinića nije ništa u odnosu koja bi nastala šteta da su se ove štetočine i HDZ-a dograbile vlast i gradske blagajne. Vjerojatno bi za kratko vrijeme ponovo sva gradska poduzeća bila u stečaju kao što je to bilo u vrijeme HDZ.ove vladavine
Prikaži sve komentare
-