3238
Prikaza
10
Komentara
SLAVONSKI BROD - Planski građena naselja u Slavonskom Brodu (Slavonija I, Slavonija II, Naselje A. Hebranga, Naselje Mikrojaon, Lutvinka...) nastala su prije 1990., kada je u prometu bilo puno manje vozila nego što je to danas slučaj. Tada su građani posjedovali znatno manje vozila, a niti gospodarstvo nije funkcioniralo kao danas, kada postoji velik broj malih poduzetnika i obrtnika koji imaju svoj poslovna vozila. Također, veliki broj vozila dolazi svaki dan u grad, jer mnogi samo rade u Slavonskom Brodu, a žive izvan njega. Prije 1990. su radnici u Slavonski Brod putovali najviše vlakom i autobusom, a danas putuju uglavnom automobilima. Zbog toga trenutno, skoro u cijelom gradu, postoji značajan problem sa nedostatkom parkirnih mjesta.
Nažalost, manjak parkinga nije nikakva novost u Slavonskom Brodu, ali svako povećanje parkirališnih kapaciteta u gradu možemo kategorizirati kao novost. Naime, prošli tjedan je Grad Slavonski Brod osigurao 30 dodatnih parkirnih mjesta u Naselju Andrije Hebranga i to na način da je iskorišten široki kolnik na ulazu u naselje, iz pravca velikog rotora na Glogovici (spoj Osječke, Zrinske i Ulice B. Milanovića). Paralelno sa kolnikom i Glogovicom označena su dodatna parkirališna mjesta.
O problemu parkiranja u Naselju A. Hebranga, u kojem boravi oko 7.000 stanovnika, pisali smo puno puta, a samo za ilustraciju podsjećamo na izjavu iz 2017. godine koju je za SBplus dala jedna stanarka toga naselja:
- Prometni komunalni redari ne reagiraju na tu anarhiju u parkiranju, a stanari očito smatraju da nemaju druge nego parkirati na pješačkim stazama i prijelazima, blokirati hodnike koji povezuju blokove i slično. Broj stanara vlasnika osobnih automobila i broj parkirnih mjesta očito je u potpunom nesrazmjeru i ubrzo će se morati učiniti nešto po pitanju rješavanja tih problema. Od parkiranih automobila ne vidi se cesta, a djeca su prilikom prelaska iste zbog nepreglednosti ugrožena. Ozbiljnost situacije vidljiva je posebice nedjeljom kada je nemoguće pronaći parkirno mjesto u blizini zgrade - navodi 38-godišnja Ivana, majka dvoje djece i stanovnica bloka 5.
SBplus je ranije predlagao određena rješenja za poboljšanje parkirališne infrastrukture u naselju A. Hebranga, pa smo tako pisali o mogućnosti da se staza koja je paralelna sa kolnikom i Glogovicom prebaci s druge strane drvoreda, a da se onda naprave nova mjesta za parking koja bi bila okomita na kolnik, a ne paralalna s njim, kao što je sada slučaj. Na taj način bi se dobilo znatno više mjesta. Iako nije toliko vezano za parkiranje stanara, ali je praktički u naselju, predlagali smo također i izgradnju dodatnih parkirnih mjesta u blizini gradskog groblja, na zelenoj površini između Komunalca i kolnika, zajedno sa prijedlogom o zatvaranju prometa kroz gradsko groblje.
Što se tiče cjelokupne parkirališne problematike u Gradu, odlukom Grada Slavonskog Broda o neraspisivanju nove koncesije za naplatu parkinga u gradu i preuzimanju naplate parkinga na sebe, od kraja ove godine (kada istječe 15-godišnja koncesija Brod-parkingu) otvaraju se brojne mogućnosti za razvoj gradske prometne infrastrukture, ali i mogućnosti za poboljšano gospodarenje otpadom. Razvoj prometne infrastrukture bi trebao podrazumijevati (kada je parking u pitanju), ne samo više parkirališta za automobile, već i gradnju parkirališta za bicikle, o čemu govori i Plan urbane mobilnosti urbanog područja Slavonski Brod. Također, preuzimanjem naplate parkinga na Grad, lakše će se izdvojiti određeni broj parkirnih mjesta za izgradnju adekvatnih spremišta za komunalne kontejnere. Hoće li sve navedeno ući u novi razvojni dokumenta Grada, koji je trenutno u izradi, pod nazivom „Smart city strategija Slavonskog Broda 2021.- 2027." ostaje za vidjeti.
Pegaz - tvoja je lojalnost velikom vođi fascinantna. Bilo bi zanimljivo čuti od likova poput tebe i marketinga, je li iznajmljivanje obraza doista toliko unosno? Tu se krije i jedan paradoks: da bi čovjek izdržao strašan pritisak dubokog moralnog potonuća... Prikaži sve nakon prodaje obraza, mora biti izuzetno karakterno jak, a opet, da bi se čovjek toliko moralno srozao, mora biti potpuno bez karaktera. Imate li vi karaktera ili ga nemate ili ste samo sociopati bez trunke savijesti?