SLAVONSKI BROD - Na Gradskom vijeću Grada Slavonskog Broda zadnjih desetak godina bilo je uobičajeno da se na dnevnom redu nađe i godišnje Izvješće o stanju sigurnosti na području grada Slavonskog Broda. Riječ je o dokumentu Policijske uprave Brodsko-posavske, točnije o izvješću Policijske postaje Slavonski Brod, koje se dostavljalo Gradu Slavonskom Brodu jednom godišnje i to na traženje same gradske uprave.
Zahvaljujući javno objavljenim izvješćima, u priloženoj tablici donosimo prikaz prometnih nesreća evidentiranih na području grada Slavonskog Broda od 2007. do 2019.
U navedenim godišnjim izvješćima donose se podaci o kaznenim djelima, prekršajima, stanju sigurnosti u prometu u Slavonskom Brodu te o stanju sigurnosti na državnoj granici (granični prijelaz Slavonski Brod). Ta su policijska izvješća sadržavala i popis uočenih problema u gradu Slavonskom Brodu, kada su promet te javni red i mir u pitanju, kao i popis prijedloga za rješavanje tih uočenih prolema.
Zahvaljujući tim javno objavljenim dokumentima policije, u priloženoj tablici donosimo prikaz prometnih nesreća evidentiranih na području grada Slavonskog Broda od 2007. do 2019. kao i evidenciju prometa putnika i vozila na graničnom prijelazu Slavonski Brod od 2010. do 2019. godine. Za pojedine godine nismo uspjeli pronaći podatke jer nisu u svim izvješćima prezentirani na isti način.
Na temelju objavljenih podataka Državnog zavoda za statistiku, u tablici smo naveli i informacije o broju registriranih vozila u Brodsko-posavskoj županiji od 2007. do 2019. godine. Naime, obzirom da je grad Slavonski Brod sjedište Brodsko-posavske županije i ujedno njeno gospodarsko, obrazovno, zdravstveno, kulturno i sportsko središte, važno je evidentirati ukupan broj registriranih vozila u cijeloj županiji jer je Slavonski Brod svakodnevno odredište brojnih vozača koji su u ovome gradu zaposleni te izvršavaju određene kraće poslovne obaveze ili jednostavno dolaze u kupovinu/zabavu.
Značajno manje osoba je imalo lakše tjelesne ozljede 2019. (164) nego li 2007. (382), točnije 2,3 puta manje.
Iz priložene tablice je vidljivo kako je od 2007. godine do 2019. zabilježan pad od 53,11 posto u ukupnom broju nesreća. Godine 2007. nije bilo nesreća sa poginulim osobama, dok su 2019. bile tri nesreće sa smrtnim posljedicama. S tim da je od 2014. do 2018. vidljivo kako se smanjio broj nesreća s poginulima. Broj nesreća sa ozlijeđenim osobama u 2007. godini bio je 121 posto veći nego li u 2019., dok je broj nesreća sa materijalnom štetom u Slavonskom Brodu bio 22,34 posto manji 2019. u odnosu na 2007. godinu.
Koliko su prometne nesreće bile teške vidljivo je iz podataka o ukupnom broju nastradalih u Slavonskom Brodu, broju nastradalih sa teškom tjelesnom ozljedom i sa lakšom tjelesnom ozljedom. U sve tri kategorije vidljivi su značajni pomaci koji ukazuju na povoljnije stanje sigurnosti u prometu. Naime, 2019. ukupan broj nastradalih u prometnim nesrećama bio je 195, dok je 2007. nastradao 421 putnik ili 215,90 posto više. Broj nesreća sa teškom tjelesnom ozljedom je 2019. (28) bio 39,28 posto manji u odnosu na 2007. godinu (39). Značajno manje osoba je imalo lakše tjelesne ozljede 2019. (164) nego li 2007. (382), točnije 2,3 puta manje.
Prijedlozi policije najvećim dijelom su usvojeni
Policija je svake godine navodila prometne probleme te prijedloge kako te probleme riješiti, sa napomenom da nije rješavanje svih tih problema u "zoni odgovornosti" Grada, već i drugih subjekata. Iako su ti prijedlozi nerijetko desetljećima ili godinama bili opće poznati i njihovo realiziranje zahtijevalo je znatna ulaganja od strane, većinom, Hrvatskih cesta, pozitivno je što policija redovito na njih ukazivala i podsjećala odgovorne na potrebu izgradnje određenih objekata. U dijelu policijskih izvješća koja su se odnosila na popis problema i prijedloga za rješavanje uočenih istih prometnih problema izdvojili smo sljedeće:
Policija je svake godine navodila prometne probleme te prijedloge kako te probleme riješiti.
- Problem parkiranja u blizini gradske tržnice, odnosno asfaltiranje parkirališta u ulici J.J. Strossmayera;
- U ulici Aleje Miroslava Krleže ispred OS ,,Bogoslav Šulek" i dječji vrtić „Kosjenka" uočeni su problemi oko parkiranja vozila (prilikom dolaska i odlaska roditelja po djecu) zbog nedostatka parkirnih mjesta, čime se ugrožava sigurnost djece i drugih sudionika u prometu;
- Problematika nepropisnog zaustavljanja, parkiranja i prometovanja vozila u pješačkim zonama, posebno u UI. A. Starčevićeva, naselje Slavonija I;
- Nedostatak parkirališnih mjesta i problem parkiranja u blizini Gradskog groblja te kršenje zabrane prometovanja vozila kroz groblje u vrijeme pogreba,
- Nedovoljan broj biciklističkih površina na prometnicama;
- Saniranje opasnog mjesta na raskrižju Svačićeve ulice i Ulice Hanibala Lucića izgradnjom raskrižja s kružnim tokom prometa;
- Izgradnja sjevernog traka Svačićeve ulice i kružnog toka na raskrižju Svačićeve i Gupčeve ulice;
- Izgradnja podvožnjaka u Osječkoj ulici i sanacija D 423 (K. S. Đalskog, B. Milanovića i S. Vraza);
- Proširenje pješačke zone do Ulice Tome Skalice;
- Razmotriti postavljanje semafora koji imaju mogućnost paljenja crvenog svijetla u slučajevima prekoraćenja brzine kretanja, posebno u zonama osnovnih škola te na pješačkim prijelazima u prilaznim ulicama gradu (npr. raskrižje Osječka i Aleje M. Krleže);
- Od strane Policijske uprave brodsko-posavske, u sklopu Nacionalnog programa sigurnosti cestovnog prometa, biti će predložene lokacije na području Grada Slavonskog Broda za postavljanje fiksnih kamera za mjerenje brzine kretanja vozila, za što će biti potrebna dodatna podrška Grada Slavonskog Broda u realizaciji projekta.
Najveći dio ovih problema na koji je policija ukazala u promatranom periodu su riješeni, a značajan broj prijedloga je realiziran.
Velika ulaganja u infrastrukturu su poboljšala sigurnost
Zahvaljujući brojnim ulaganjima, prvenstveno od strane Hrvatskih cesta, a potom i Grada Slavonskog Broda, prometna infrastruktura u Slavonskom Brodu zadnjih deset godina je značajno unaprijeđena. Ovdje ćemo podsjetiti na najznačajnije projekte Hrvatskih cesta i Grada završenih u promatranom perodu (2007.-2019.).
Desetljećima očekivani projekt izgradnje podvožnjaka u Osječkoj realiziran je 2016., izgradnja kružnog toka na križanju Svačićeve i Ulice H. Lucića realizirana je 2015., a izgradnja sjevernog traka Svačićeve ulice (avenije) završena je 2018. godine.
Desetljećima očekivani projekt izgradnje podvožnjaka u Osječkoj realiziran je 2016., izgradnja kružnog toka na križanju Svačićeve i Ulice H. Lucića realizirana je 2015., izgradnja sjevernog traka Svačićeve ulice (avenije) završena je 2018. godine. Također u Slavonskom Brodu su izgrađeni kružni tok na raskrižju Vukovarske i Svačićeve (2018.), kružni tok na križanju Svačićeve i Gupčeve (2015.), kružni tok na istočnom ulazu u Slavonski Brod (kod bivšeg Getroa). Hrvatske ceste rekonstruirale su Sjevernu veznu cestu i ulicu Bože Milanovića.
Slavonski Brod napravio je cjeli niz manjih kružnih tokova, rekonstruirao je Zagrebačku ulicu te značajan broj drugih gradskih ulica. Grad je zadnjih deset godina izgradio preko 50 km novih biciklističkih staza itd.
Unatoč poraznim podacima sa zadnjeg popisa stanovništva koji govore kako je Brodsko-posavska županija izgubila u 10 godina 17 posto stanovništva, a grad Slavonski Brod 13 posto, podaci o broju registriranih vozila govore u prilog teze o povećanju prometa. Jednako se tako povećao i broj autobusa i teretnih vozila koji su koristili granični prijelaz Slavonski Brod.
U svakom slučaju dobra je vijest da se stanje sigurnosti značajno poboljšalo zadnjih 13 godina, a na svim sudionicima u prometu, vlasnicima infrastrukture te na onima koji tu sigurnost kontroliraju (policija, inspekcije...) je da ulažu dodatne napore kako bi ta sigurnost bila još bolja.
- Najnoviji
- Najstariji
-
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona. -