SLAVONSKI BROD - Mnogi su građani u svojim poštanskim sandučićima mogli pronaći obavijest o promjeni opskrbljivača plina. Do sada je tu radnju, uz nadzor i održavanje distribucijske plinovodne mreže, obavljao Brod plin. Međutim, od 20. travnja 2022. godine, Brod plin prestao je obavljati djelatnosti opskrbe te tako ostao samo operator distribucijskog sustava.
Novi je opskrbljivač plinom HEP Plin, koji je krajnjim korisnicima uputio ugovor u kojem, između ostalog, stoji kako „svaki kupac ima pravo na besplatan raskid ugovora o zajamčenoj opskrbi, odnosno ima pravo na slobodan izbor opskrbljivača.”
U nastavku donosimo najčešća pitanja i odgovore krajnjih kupaca vezano za početak pružanja zajamčene opskrbe plinom od strane HEP-a.
1. Što je distribucija plina?
Distribucija
plina je razvod plina plinovodima radi isporuke plina krajnjim kupcima, koju
obavlja distributer te ne uključuje opskrbu plinom.
2. Mogu li promijeniti distributera plina?
Ne.
Na svakom distribucijskom području djeluje samo jedan distributer plina koji to
pravo ostvaruje temeljem Ugovora o koncesiji.
3. Koja je razlika između opskrbljivača i distributera?
Opskrbljivač plinom zapravo je korisnik plinskog
distribucijskog sustava jer putem njega krajnjeg kupca opskrbiljuje plinom. Točnije, krajnji kupac kupuje plin od opskrbljivača, a operator distribucijskog
sustava je zadužen za sigurnu i pouzdanu isporuku tog plina.
4. Tko, kada i na koji
način očitava stanja plinomjerana distribucijskom području Brod plina?
Očitanja
stanja plinomjera i dalje će obavljati Brod plin na svom
distribucijskom području.
Sukladno
Odluci Brod plina, od 01. srpnja krajnjim će se kupcima iz kategorije kućanstvo
stanje plina očitavati kvartalno, tj. prema rasporedu očitanja objavljenom na
službenoj mrežnoj stranici Brod-plina www.brod-plin.hr.
Kupcima
iz kategorije poduzetništvo očitanje će se obavljati mjesečno, zadnji dan u
mjesecu, plus/minus tri dana.
Stanje
se očitava obilaskom plinomjera, osim za krajnje kupce koji imaju ugrađen
plinomjer s daljinskim očitanjem u kojem slučaju nema potrebe za fizičkim
pristupom plinomjeru.
Dostava
stanja plinomjera Brod-plinu od strane krajnjih kupaca omogućena je isključivo
za navedena kvartalna očitanja (4 puta godišnje).
5. Zašto redovito očitavati plinska brojila?
Očitanje
stanja potrošnje plina pri čemu očitavači vrše i vizualnu kontrolu mjerno
regulacijske opreme, preduvjet je za naplatu isporučenog plina sukladno onome
što je kupac i stvarno potrošio.
6. Zašto moram dozvoliti ulazak u stan/kuću očitavačima kada sam
telefonski javio stanje brojila?
Vizualnom
kontrolom plinomjera operater distribucijskog sustava uz očitanje plinomjera
vrši i pregled mjerno-regulacijske opreme što je preduvjet sigurne distribucije
plina.
7. Može li krajnji kupac dostavljati stanja plinomjera svaki
mjesec?
Kako
bi plaćali što točnije mjesečne novčane obveze za potrošeni plin unutar
tromjesečnog razdoblja, krajnji kupci iz kategorije kućanstva mogu ugovoriti
sa svojim opskrbljivačem nestandardnu uslugu utvrđivanja mjesečne novčane obveze
temeljem samoočitanja. U tom slučaju, krajnji kupac stanje koje je na
plinomjeru samostalno očitao, dostavlja svom opskrbljivaču, a ne distributeru
(Brod plin) kako bi mu opskrbljivač (HEP Plin) temeljem tog stanja ispostavio
račun.
8. Kome se dostavlja reklamacija/prigovor računa na obračun
potrošnje plina?
Krajnji
kupac ima pravo podnijeti prigovor opskrbljivaču plinom na ispostavljen račun u
slučaju razlike obračunatog i stvarnog stanja plinomjera od 5 ili više posto za
to obračunsko razdoblje.
9. Može li krajnji kupac zatražiti kontrolni obračun /
izvanredno očitanje?
Krajnji
kupac može, izvan obračunskog razdoblja, od opskrbljivača zatražiti provedbu
obračuna isporučenog plina, što se naziva izvanrednim obračunom.
Krajnji kupac može od opskrbljivača zatražiti provjeru izvršenog
obračuna isporučenog plina, u roku od 5 dana od dana zaprimanja računa, što se
naziva kontrolnim obračunom.
Zahtjev za kontrolnim obračunom ujedno se smatra i zahtjevom za
ispravak računa, a ako je bio opravdan, opskrbljivač ne smije naplatiti izradu
kontrolnog obračuna isporučenog plina.
Opskrbljivač plinom dužan je, u slučaju opravdanosti takvog
zahtjeva, izvršiti ispravak računa i dostaviti ga krajnjem kupcu u roku 10 dana
od dana zaprimanja zahtjeva. Opskrbljivač plinom dužan je u tom slučaju
izvršiti ispravak računa bez naplaćivanja naknade.
- Najnoviji
- Najstariji
-
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona. -