2954
Prikaza
3
Komentara
SLAVONSKI BROD - Nakon što gotovo dvadeset godina nije bilo važnijih promjena u ustroju i načinu rada Policije, suočeno s novim uvjetima od kojih su najznačajniji smanjeni proračun, novi koncepti rada policije i sve veći zahtjevi građana prema Policiji, Ministarstvo unutarnjih poslova krenulo je u implementaciju Pilot projekta novog ustroja i organizacije rada u policijskim postajama treće kategorije i na području Policijske uprave brodsko-posavske gdje se nalaze tri takve policijske postaje. Uz onu u Vrpolju koja je specifična jer u zoni svoje odgovornosti ima i dio državne granice, radi se još o policijskim postajama Nova Gradiška i Okučani.
Projektu potrebna i potpora javnosti
Načelnik Policijske uprave brodsko-posavske Ante Zovak o ovom pilot projektu već je razgovarao i s istim je upoznao načelnike općina i gradonačelnike a današnjom konferencijom za medije želi upoznati i javnost jer, rekao je, „Projektu potrebna i potpora javnosti, a predviđena je i povratna informacija kroz anketne upitnike kroz koje će se pri kraju pilot projekta vidjeti koliko je i kakvo zadovoljstvo građana, odnosno ima li nešto i štro je, eventualno, potrebno mijenjati, dograđivati.
O samom preustroju Zovak je rekao:
- Teret promjena uglavnom leži na rukovodećem kadru jer se, zbog nepovoljnog omjera toga i operativnoga kadra, reforma najviše i usmjerava prema stvaranju povoljnijeg omjera. Prirodnim odljevom djelatnika (odlasci u mirovinu) na terenu je znatan manjak operativaca pa će se ovaj preustroj i tu pozitivno odraziti. Smanjenjem administrativnog opterećenja, kako bi se povećao operativni angažman na terenu, uz potrebnu fleksibilnost sustava organizacije upravljanja i ljudskim resursima i vremenom, povećat će se vidljivost policijskih službenika na terenu a smanjiti njihov broj u uredima. Cilj pilot programa je vidjeti može li se s istim brojem uposlenih, ali s drugačijom organizacijom, postići isti ili čak bolji rezultati – istaknuo je Zovak.
Smanjenje administrativnog opterećenja
U osmišljavanju projekta nije se ništa novoga izmišljalo, rekao je, jer:
- Projekt je osmišljen i provodi se prema postojećim teorijama osnova projektnog menadžmenta. Metodološki se ide od procjene stanja sigurnosti preko uvida u radne procese, do definiranja ciljeva koji jesu ambiciozni, ali su ostvarivi. Izrada novog modela rada i testiranje projekta provodi se kroz šest mjeseci.
Reorganizacija se može svesti na dva ključna termina: ekonomičnost sustava i efikasnost sustava, odnosno, kako je Zovak rekao:
- Prateći rezultate rada, kroz sigurnosno stanje te troškove rada, konačno će se vidjeti može li se na ovaj način postići cilj, odnosno poboljšanje rada i uštede resursa.
S pilot projektom upoznati su i sindikalci
Moguće smetnje provedbi pilot projekta su klasični otpor novome, nepoznatom i strah od smanjenja radnih prava odnosno gubitak radnih mjesta. Zovak je rekao kako su i o tome vodili računa te su s pilot projektom upoznali i čelnike policijskog sindikata a naglasio je:
- U vrijeme provedbe nije predviđeno smanjivanje radno-pravnih prava odnosno plaća, čak je moguće da neki budu ostvarivali i veće plaće zbog ulaska u sustav smjenskog rada i dežurstava. Policijski službenici su i inače plaćeni prema policijskom zvanju koje svaki od njih osobno ima. Ubuduće načelnik policijske postaje neće više imati tajnicu i dakltilografe, no ti djelatnici nisu višak i neće dobiti otkaze, nego će, ako projekt nakon pilot razdoblja zaživi, biti preraspoređene na upravna mjesta (izdavanje dokumenata i slično). U pilot projektu službenici će raditi poslove koji nisu u sistematizaciji radnih mjesta, ali će dobiti nalog za poslove koje će obavljati.
Za građane se ništa ne mijenja
O samoj organizaciji rada u ove tri policijske postaje rekao je:
- U navedenim postajama organizacijski bit će samo jedan rukovoditelj i jedan zamjenik. Za građane se ništa ne mijenja jer u upravnom dijelu i dijelu suradnje s pravosuđem sve ostaje isto. Svi ostali službenici bit će raspoređeni u pet operativnih grupa s pet do deset policijskih službenika od kojih će svaka imati rukovoditelja koji će zajedno s članovima svoje operativne grupe, uz to što će ih raspoređivati, analizirati i vrednovati njihov rad, biti s njima i na terenu.
Smisao ovakvog rada je vraćanje na ono što je bilo nekada davno. Naime, u dvadeset godina otišli smo u pravcu uske specijalizacije što nije dobro jer policajac na terenu susreće se s različitim pitanjima i problemima i treba ih sve jednako dobro znati rješavati jer je za sve poslove educiran.
Ostaju samo specijalisti za pitanja maloljetnika i nasilja u obitelji
Ipak, imajući u vidu posebno osjetljiva pitanja „Specijalizirani oblici, osobito kad su u pitanju maloljetnici i nasilje u obitelji, ostaju", naglasio je Zovak.
Za građane se ništa bitnoga ovim neće mijenjati, osim što, kako vjeruje Zovak, zbog boljih rezultata koji se očekuju jer će više policajaca biti na terenu, građani bi trebali biti zadovoljniji, a pokaže li se pilot projekt dobrim, proširit će se i na policijske postaje drugoga reda. Policijske postaje za rad sa strankama bit će otvorene samo u dnevnoj smjeni od ujutro do popodne u terminu kako će se odrediti i biti izvješeno na postajama. Izvan toga vremena sve poslove koje je nužno promptno odraditi preuzima operativno dežurstvo Policijske uprave.
Timom za provedbu programa rukovodi zamjenik Načelnika Ivica Ostrun.već godinama vladari ove države provode pilot programe kojima uzimaju mrvice kruha sa stola sirotinje i tim mrvicama hranili ptice bogatih lopova . Možeš mislit pilot program , kako preživjet mjesec bez kune a da pri tome hvališ vladara !... Prikaži sve Namjerno osiromašuju policiju kako bi bili ranjiviji , sporiji i manje motivirani dok zastare ne progutaju i zadnje sjećanje na privatizaciju .