4815
Prikaza
7
Komentara
SLAVONSKI BROD - Sustav javnih bicikala (SJB) povećava mobilnost građana na području grada učinkovitim obogaćivanjem usluge javnog gradskog prijevoza (JGP) iznajmljivanjem bicikala. U uvjetima prometnih zagušenja, kad osobni automobili ili autobusi i taxi postaju teško pokretljivi, bicikl nudi brz i izravan put do cilja, pogotovo ako ga možemo naći, voziti i ostaviti na onoj dionici koju želimo savladati.
Efikasnost SJB-a brzim se tempom potvrđuje u mnogim europskim i svjetskim gradskim centrima, kažu inicijatori i provoditelji ideje JGP SJB - brodska Razvojna agencija.
Projekt uvođenja sustava javnih bicikala u Slavonskom Brodu zamišljen je na način da se u početku krene sa dvije stanice za iznajmljivanje i 10 bicikala koji bi se iznajmljivali.
Stanice su jednostavne, praktične i lako ugradive, imaju ugrađene baterije na solarno punjenje što ima velike prednosti jer se, osim olakšavanja instalacije, dodatno potiče korištenje obnovljivih izvora energije u urbanim prostorima. Radi se o usluzi iznajmljivanja 24 sata kroz 7 dana u tjednu, tako da korisnik, u bilo kojem trenutku, može pristupiti iznajmljivanju bicikla.
Takav sustav najma bicikala bio bi djelomično nadopuna javnom prijevozu u gradu Slavonskom Brodu te bi mogao dati smjernice za daljnji sustavno organizirani, ekološki prihvatljiv i održiv javni prijevoz. Ciljna skupina korisnika takvog sustava, u pravilu, bi bili svi građani grada Slavonskog Broda, a preko Turističke zajednice grada Slavonskog Broda, takav servis bi se dodatno promovirao turistima kao atraktivni dopunski sadržaj, u svrhu razgledavanja znamenitosti grada.
Ciljevi i učinci u zaštiti okoliša: jačanje svijesti građana o potrebi korištenja bicikala zbog očuvanja okoliša, poboljšanje energetske učinkovitosti u prometu, smanjenje emisije CO2 u atmosferu i potrošnje goriva, smanjenje korištenja konvencionalnih vozila, smanjenje gužvi u gradu.
Navedeni projekt je prošao na Javnom pozivu Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost za neposredno sufinanciranje ostalih mjera energetske učinkovitosti u prometu. Ukupna vrijednost projekta je 256 tisuća kuna, od čega Fond sufinancira 102 tisuće.
Ilustracije radi, u fotogaleriji prenosimo primjere iz više europskih gradova.
Super ideja, nadam se da će se grad nastaviti razvijati u tom smjeru. Ako se ne varam, u 2015. imaju u planu napraviti još oko 3km biciklističkih staza. Sad jedino kod ovog projekta je problem ta cijena, 256 000kn za... Prikaži sveza 10 bicikala i te 2 stanice za bicikle. Bicikli koji će se vjerojatno koristiti u tom projektu neće biti skuplji od 2000kn/komad jer stvarno nema potrebe za nečime skupljime. Gradski bicikli sa košarom su jeftini, a i mislim da bi mogli dobiti neki popust na količinu + mogu ponuditi reklamiranje biciklističke trgovine u kojoj su kupili te bicikle, tako da zalijepe njihov logo ili nešta na te bicikle. Bicklistička trgovina bi u za te reklame mogle uzvratiti servisiranjem tih bicikala.
Ne znam komu je ta ideja sinula u glavi , ali za svaku pohvalu , jeste, no ovo je moguće realizirati u gradovima na zapadu kao Švicarska , gdje svi gradovi ali svi , imaju biciklističke staze , i ti... Prikaži svei se vozaš po gradu sa velikom sigurnošću , pa hajte molim vas kako ja iz Podvinja sigurno da dođem u Brod , kod nas se gine na pješačkom prelazu , a šta se dešava tek na cesti.