/ 22
7490
Prikaza
4
Komentara
SLAVONSKI BROD - Nakon izbora izvođača radova za jedan od najvećih gradskih projekata, vrijedan gotovo 30 milijuna kuna, danas je u čekaonici slavonskobrodskog Autobusnog kolodvora koji je u upotrebi od 1968. godine, upriličeno svečano potpisivanje ugovora vezanih za projekt rekonstrukcije i izgradnje novog Autobusnog kolodvora u Slavonskom Brodu.
Podsjetimo, šest ponuda izvođača otvoreno je sredinom ožujka u Gradskoj upravi. Najveću je dostavila tvrtka Elektrocentar Petek iz Ivanić Grada, u iznosu od 42,7 milijuna kuna, dok je najnižu ponudu dala tvrtka GIC Gradnje iz Zagreba u iznosu od 27,1 milijun kuna te je time ispunila osnovni uvjet za izbor i sudjelovanje u ovim velikim, možda i povijesnim, radovima. Nakon žalbenog roka i službeno je postala izvođač radova.
Najveći gradski projekt 2020. godine potpuno će izmijeniti izgled današnjeg Autobusnog kolodvora. Dok će stari dio biti rekonstruiran, uz Svačićevu će ulicu niknuti i potpuno novi moderni objekt. Dakle, nova zgrada bit će izgrađena na jugu sadašnje kolodvorske parcele, odnosno, na mjestima na kojima su danas peroni i parkirališna zona za autobuse izvan reda vožnje. Tu će novu arhitektonsku cjelinu činiti nadstrešnica s peronima i tri paviljona.
Cijela je građevina zamišljena kao izrazito usklađena s okolišem i postojećim okruženjem pa će u njezin vanjski dio biti uklopljena i stabla kojima će se objekt prilagođavati, umjesto da, kao inače, priroda trpi zbog ljudske ruke. Peroni kolodvora neće, kao danas, biti u cijelosti vidljivi s prve slavonskobrodske avenije, nego će se nalaziti između novog i starog objekta.
- Radovi će se odvijati na 5800 kvadratnih metara, 400 kvadrata zatvorenog prostora, a rezultirat će trima paviljonima većim dijelom u staklu koji će imati sve sadržaje potrebne za moderan autobusni kolodvor, od blagajni, garderobe, toaleta, pekarnice, kioska, caffe bara. Nadstrešnica će imati 3200 kvadratnih metara. Ono što je najbitnije je da je to objekt 21. stoljeća koji će zadovoljiti potrebe Brođana, ali i svih putnika koji kroz ovaj grad prolaze. Rekao bih da ovo neće biti najveći projekt 2020. godine, nego desetljeća. - kazao je Mirko Duspara, gradonačelnik Slavonskog Broda, naglasivši kako će Brođani za godinu dana imati najljepši kolodvor u Republici Hrvatskoj, ali i šire.
Dok kolodvor bude veliko gradilište, život na njemu neće stati, ali će biti usporen i podređen radovima. Izvođač radova nastojat će sve dovršiti što prije, a ugovoreni je rok dvanaest mjeseci.
- Mislim da je rok realan. Pokušat ćemo radove i ranije dovršiti. Veliki dio radova obavljat će se na postojećoj zelenoj površini uz aveniju. Tamo će biti tri paviljona i nadstrešnica. Kada je u pitanju složenost projekta, on je moderan, ali vrlo izvediv. Glavna stvar je ta nosiva čelična konstrukcija, tako da ne očekujemo veće probleme. - kazao je Boris Heljić, direktor tvrtke GIC Gradnje d.o.o. iz Zagreba koja će biti izvođač radova u ovom velikom projektu.
Brođani su, vidjevši nacrte, najkritičniji bili prema otvorenim dijelovima nadstrešnice kojima je svrha očuvati postojeća stabla uz aveniju. Svoju viziju takvog kolodvora danas je imao priliku pojasniti i glavni te odgovorni za budući izgled tog dijela Slavonskog Broda.
- Kada smo došli ovdje, vidjeli smo drveće koje je prisutno i ono nam je postalo glavni orijentir. Pokušali smo ga zadržati kako bismo, s jedne strane, napravili Autobusni kolodvor, ali i park. Isto tako, lokali koji će tu biti smješteni omogućit će jednu vrstu obitavanja na ovom prostoru. Jedinstvena je to građevina koja se dobrim dijelom veže i na samu bit Slavonskog Broda koji je grad metala i čelika pa su ovojnica i fasada dio te priče grada. Dijelovi nadstrešnice su otvoreni jer smo dali važnost postojećim stablima, a ujedno će to drveće jednog dana biti direktno osvijetljeno preko nadstrešnice, tako da ćete dobiti vrlo efektan prostor u gradu koji je izrazito dugačak čime daje svojevrsnu monumentalnost, ali je i vrlo perforiran. Metalne ploče koje su zlatnosmeđe boje na neki način zovu čovjeka da prođe kroz taj prostor, a paneli se miješaju sa stablima. Možemo reći da će time biti stvorena jedna poetična atmosfera. Što se tiče kiše, ona je nekad i dobrodošla. - kazao je na današnjem potpisivanju ugovora Vedran Pedišić, glavni i idejni projektant iz tvrtke SANGRAD d.o.o. iz Zagreba.
Radovi će, s obzirom na obujam projekta, biti izvedeni prilično brzo. Stoga uprava postojećeg Autobusnog kolodvora ne očekuje veće probleme u prometovanju, a dio pripremnih radova, kako smo pisali ranije, već je odrađen.
- Brodski je kolodvor izrazito tranzicijski bitan za našu zemlju. Izvan sezone je na trećem mjestu po frekventnosti, iza Zagreba i Splita, dok tijekom ljetne sezone to mjesto dijeli sa Zadrom na kojemu su također gužve velike. Puno je linija, odlazaka i dolazaka. Kada je u tijeku školska godina, dnevno je na našim peronima dvjestotinjak autobusa. Prosječan broj prodanih karata u jednom mjesecu je oko deset tisuća karata. Prodajemo i puno vezanih karata, dakle, za linije kojima putnici iz Broda nastavljaju putovanje dalje iz Zagreba ili linije koje iz Broda vode u susjedne zemlje. - kazao je voditelj Autobusnog kolodvora, Mario Marić.
Iako svakog zanima tek 'finalni' proizvod, put do dovršetka ovakvog gradskog projekta je dug, a nerijetko je sama izgradnja najlakša i najkraća faza. Konkretno, na slavonskobrodskom Autobusnom kolodvoru, problem je predstavljalo 'rascjepkana' vlasnička struktura.
- Posljednjih dvadesetak i više godina promijenila se vlasnička struktura jer je ovo nekada građen kao jedinstven projekt koji je nakon rata dijelom privatiziran. Neki vlasnici su u stečaju pa je s njima bilo teško dogovoriti obnovu, zbog toga smo odlučili da je idealno graditi novi dio kolodvora južno od postojećeg uz samu Svačićevu, gdje će se on izuzetno dobro uklopiti u okruženje. Pojedini imovinsko-pravni odnosi na starom kolodvoru nisu riješeni godinama pa neki lokali imaju više vlasnika ili su vlasnici firme koje su godinama u stečaju, tako da ćemo vidjeti što će biti sa svim postojećim sadržajima i hoće li opstati. No, u svakom slučaju, pogledamo li već dovršene projekte poput natkrivene tržnice, bazena ili kajakaškog doma, upravo se na njima vidi prava slika grada. Slavonski Brod je grad mladosti, modernih zgrada i modernog shvaćanja življenja. - zaključio je danas gradonačelnik Duspara.Ne mogu dočekati završetak radova i novi kolodvor. Premda nikada i nigdje ne putujem, stalno ću dolaziti na tu lokaciju i uživati u svađama lokalnih pijanaca, beskućnika i ostalih koji obožavaju boraviti na takvim mjestima. Biti će to obostrana uživancija mene i njih.