AP/SBplus
205
Prikaza
0
Komentara
POŽEGA - U posljednje vrijeme u jednoj lokalnoj trgovini kupci su primijetili da je božićni asortiman već izložen – svjetlucave kuglice, lampioni, umjetne jelke i razni ukrasi već su dostupni, premda je do prosinca još daleko.
Neki potrošači kažu da je “prerano gledati božićne ukrase dok je još toplo vani,” dok drugi navode kako je dobro imati dovoljno vremena za planiranje i raspodjelu troškova, posebice u sigurnijem urbanom okruženju gdje je gužva u trgovinama često problem.
Rano izlaganje božićnog asortimana dio je poznate strategije trgovaca poznate pod nazivom “Christmas creep” ili “holiday creep”, s kojom trgovci pomiču početak blagdanskog razdoblja kako bi potaknuli raniju kupnju i povećali prodaju.
Ovo jasno objašnjava motive trgovaca: pružanje osjećaja radosti i bijega od stresa, omogućavanje ranije raspodjele budžeta te bolja kontrola zaliha i dulje zadržavanje kupaca u trgovini, ipak zarada najviše nastaje jer ljudi uglavnom zaborave što su već kupili pa pred blagdansko vrijeme ponekad kupe ono što su uzeli nekoliko mjeseci prije.
I dok neki smatraju da je očito rano za božićnu atmosferu, trgovci tvrde da tako kupcima pružaju veću fleksibilnost, bolji izbor i manje stresa.