2202
Prikaza
1
Komentar
SLAVONSKI BROD - Kad naručite jelo u globalnom divu fast fooda koji je 2017. godine otvorio poslovnicu i u slavonskobrodskoj Svačićevoj ulici, proizvedete značajnu količinu otpada. Zato se McDonald's Hrvatska obvezao da će do 2025. godine imati isključivo recikliranu ambalažu.
- Papir i karton čine 30 posto otpada, a mi ih sortiramo i odvajamo od otvaranja prvog restorana. Već prvi dan znali smo što nam je činiti – da svaki otpad treba staviti na pravo mjesto. Dobro je znati kako je oko dvije trećine kućnog otpada moguće odvojiti i ponovo iskoristiti. Poput papira i kartona. Svatko od nas, u prosjeku, godišnje potroši 50 kg papira. A ako recikliramo tonu papira, moguće je uštedjeti 7.000 litara vode, 380 litara ulja i tri kubična metra na odlagalištu otpada, dok se recikliranjem tone novina spasi 17 stabala. - podučava taj lanac restorana na svojim internetskim stranicama.
Broj posjetitelja odnosno konzumenata hrane diljem svijeta poznatije i kao 'junk' i u Slavonskom Brodu raste iz godine u godinu - a s njima i hrpa otpada koju proizvode. Nažalost, velika količina tog otpada završi po slavonskobrodskim ulicama. Papirne vrećice s ostatcima neki nonšalantno izbace kroz prozor automobila, parkirališta susjednih trgovačkih centara u Svačićevoj ulici zatrpana su 'mekić-otpadom', a čitatelj nam je poslao i kako izgledaju druga mjesta nakon obroka.
Ulaz u Dječji vrtić Seko i braca zbog onih koji nemaju ni minimum kućnog odgoja u ponedjeljak bi djecu dočekao kako je prikazano na fotografiji - da nije uličnih čistača koji saniraju posljedice neodgovornog ponašanja.
Nepravedno bi bilo svu odgovornost svaliti na one čiji se logo nalazi na proizvodima ili, pak, kazati kako baš svi gosti tog restorana nemaju manire uglađenog i pristojnog građanina. No, uzorak koji se ponavlja prilično je upadljiv i u značajnoj ih mjeri izdvaja - možda i zbog činjenice da je riječ o najposjećenijem ugostiteljskom objektu u Slavonskom Brodu.
Pravo je pitanje, stoga, treba li penalizirati McDonald's odnosno treba li konkretni restoran plaćati više za zbrinjavanje otpada ili pak snositi troškove sanacije jer iz 'njihove butige' na gradskim ulicama i trgovima završi toliko otpada. U svakom slučaju, ostaje nada da će ljubitelji te hrane jednom pročitati i pogledati lekcije koje im u reklamama šalje njihov omiljeni restoran..